onverklaarbare bulten kaak, nek en op het hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

onverklaarbare bulten kaak, nek en op het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 00:48

Hoi,

ongeveer een week geleden kreeg ik een bult op me kaakgewricht vlak voor me oor. Het is behoorlijk hard en ongeveer 1 a 2 cm groot.
(ik weet trouwens zeker dat ik het voor de week niet had)

Omdat ik toevallig toch bij de dokter moest zijn maandag heb ik het ook direct ermeld. Ze heeft toen gekeken en dacht aan overbelasting.
helaas ging het steeds zeerder doen en werd het dikker en groter. Ben toen weer naar de huisarts gegaan en met een beetje doordringen heeft ze me een doorverwijzing voor kaakchirurg gegeven. Deze belt me binnen twee weken. Daarnaast ben ik bloed gaan prikken voor bof.

In de zelfde week heb ik ook bulten of me hoofd gekregen, dezelfde hard bulten. De worden ook steeds groter. Ik dacht eerst dat dit iets anders was maar het lijkt wel met elkaar in verbinding te zijn (door weer andere wat minder grote bult :s) Intussen zit het trouwens ook in me nek..

Ik ben verder niet echt ziek. Voel me ook niet super goed, heb ook een vrij wit gelaat. (het doet trouwens wel heel veel zeer, zonder pijnstillers kan ik niet goed eten, slapen etc)

Begin me toch wel beetje zorgen te maken. Heb niet idee dat ik snel bij een kaakchirurg zit en de dokter weet niet wat ze met me aan moet.

herkent iemand dit? Iemand tips?

Warboel

Re: onverklaarbare bulten kaak, nek en op het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:39

Zijn het niet je klieren? Heb ik ook een keer gehad; op donderdag aan beide kanten een grote bult net voor m'n oor. Vrijdag waren die er nog. Zaterdag ging ik een dagje naar Rotterdam en deden ze ook erg zeer. Binnen 2 uur zat ik ónder de dikke bulten, in me oksels, ellebogen, liezen, knieholtes.. En pijn dat ze deden.. Schrok me een ongeluk :') Zijn toen naar de HAP gereden en die zeiden dat het m'n klieren waren en dat het vanzelf over moest gaan, en dat ik waarschijnlijk wel ziek zou worden. Ziek ben ik niet geweest en na een week waren alle bulten weer weg.

Maar wellicht is dat het bij jou niet, dus zou zeggen hou het een beetje in de gaten en sterkte :(:)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:42

Ik zou nog een keertje langs de huisarts gaan omdat ze nu ook naar andere delen zijn verspreid.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:58

Denk niet dat het me klieren zijn.. Dat heb ik weleens gehad en dat voelde anders.. Hbe sinds vandaag ook allemaal bultjes op me voorhoofd en pijn aan me oog.. Ben naar de hap gegaan alleen kwam er daar achter dat me eigen dokter er zat ^)

Daar heb ik niks aan want die heeft me al 2 keer verteld dat ze het niet weet. Die gesprekken lopen heel stroef en onzeker.
De pijn begint echt ondraaglijk te worden dus ga denk ik morgen maar weer bellen en vragen welke huisarts er zit.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:01

Zit het onder de huid of erop? En ligt het er los onder (dus kan je het bewegen?)
En doet het zeer als je er op drukt, en als je er een tijdje aanzit, blijft de pijn dan een min of 5 aanhouden?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:06

Die bij me oor en nek/hals zit er echt onder, keihard en kunnen niet bewegen (dikke grote zwelling). Die op me hoofd liggen meer op de huid zijn ook keihard kan ik ook niet bewegen en zijn rood (paar hard bultjes van ong 1 cm doorsnee), die op me voorhoofd zijn klein, liggen er ook op en kan ik wel beetje bewegen.

Bij me oor doet echt heel veel zeer. Ik kan er slecht door eten, voel het met praten en lopen. Als er iemand aan het gezeten dan doet het echt wel ff zeer, langer dan 5 min. Die op me hoofd en voorhoofd lijken meer geïrriteerd. Doet ook zeer als je er aan zit maar trekt sneller weg.

Hahah lang verhaal :P

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:09

Klinkt als ontstekingen die op komen zetten?
Heb je ander eten/omgeving/pil?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:12

Ja klopt en zou wel fijn als een dokter mij daar wat tegen gaf {:)-:

Moet gewoon even goede dokter vinden :P

Ik heb niks verandert in medicijnen voeding oid

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:16

Ik heb een soort bultje aan mn middel vinger, (:')) wat aan een peesje vast zit, onder de huid. Kan het ook iets bewegen maar is keihard en doet dus zeer enzo.
Huisarts heeft me verteld dat het komt door een herhalende beweging op de zelfde plek. Waardoor heb ik het?: Paardrijden.
We hebben er een echo van laten maken na de huisarts, misschien is dat een goed idee om te doen.
Ik ga hem overmorgen weg laten halen..

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:20

Ah naar :( succes met weg halen.

Ik denk dat bij mij wel wat anders is gezien het echt ''gezwellen'' zijn zeg maar. Het lijkt beetje op ontsteking. Alleen ben ik niet ziek.. Wat vaak dan wel het geval is geloof ik.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 12:32

Ik blijk gordelroos te hebben -O-

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:16

Aiai, da's niet prettig en kan inderdaad veel pijn geven, veelal zenuwpijn. Als de pijn niet te harden is, vragen naar een goede pijnstiller! Er zijn ook fysiotherapeuten die de pijn kunnen behandelen met een Diadynamische stroom (http://www.fysiotherapiecentrumvelp.nl/gordelroos.htm). Ik weet niet of dat al kan tijdens de periode van gordelroos, maar als je pijn blijft houden, kan het de moeite van het proberen waard zijn.

Ook even goed opletten, want gordelroos is erg besmettelijk. Als je er per ongelijk aan hebt gezeten, goed je handen wassen om verspreiding te voorkomen. Dreigt het richting je ogen te gaan, dan zeker aan de bel trekken en je eventueel door laten verwijzen naar een oogarts ter beoordeling of speciale oogdruppels noodzakelijk zijn. Ik schrijf dit absoluut niet om paniek te zaaien, gordelroos is een enorm rottig iets. Kan relatief onschadelijk zijn, maar opd e verkeerde plekken ook flink schade veroorzaken.

Beterschap!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:26

Bedankt :) had het inderdaad gelezen.. En gezien het op me gezicht zit had dokter idd al gezegd dat ik goed op me ogen moet letten.

De pijn gaat op zich wel gelukkig. Heb nu virusremmer dus hoop dat snel beter gaat!