Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

misschien weten ze het daar wel

annewill schreef:Hij had het over rijpe eitjes inderdaad. En nee ik heb er niet op doorgevraagd, dom natuurlijk.![]()
Oke, het was me niet duidelijk dat je bij pilgebruik af en toe een eisprong hebt. Nu ben ik 3 weken geleden aan de antibiotica geweest. Geen idee of dit enige invloed heeft verder.
annewill schreef:Citaat:Ja, zeker. Antibiotica remt of stopt de werking van de pil.
Geld dit voor alle antibiotica.
_San87_ schreef:annewill schreef:Geld dit voor alle antibiotica.
Daarvoor moet je de bijsluiter van je AB lezen, maar voor zover ik weet wel. Ik heb meerdere malen verschillende soorten AB moeten slikken en allen hadden ze een negatieve invloed op de pil.
Fiffill schreef:_San87_ schreef:Daarvoor moet je de bijsluiter van je AB lezen, maar voor zover ik weet wel. Ik heb meerdere malen verschillende soorten AB moeten slikken en allen hadden ze een negatieve invloed op de pil.
Nee, is niet bij elke antibiotica zo. Ik heb ook wel eens AB gehad welke geen invloed had op de pil. Maar je moet het met AB altijd even controleren.
. annewill schreef:Oke, ja ik heb de bijsluiter gelezen en heb er verder niks over gelezen. Wel voorzorgsmaatregelen genomen.

Talisa schreef:Dat antibiotica de pilwerking beïnvloed is achterhaald. Je hebt een mindere werking omdat je ziek bent, daardoor versnelde darmpassage, veranderde darmbacteriën, of overgeven. Antibiotica beïnvloed de hormoonconcentratie en -werking van de pil niet.