Aan de pil en toch eisprong??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annewill

Aan de pil en toch eisprong??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 14:48

Lieve Bokkers,

Naar aanleiding van een ziekenhuis bezoek van vanmorgen (n.a.v. 2x een infectie aan baarmoeder en eileiders) ben ik toch met een vraag blijven zitten. Nu weet ik natuurlijk wel dat ik ook gewoon de dokter kan bellen, maar ik bel al zo regelmatig. Misschien dat jullie er een antwoord op weten.

Ik heb nu zo'n 8 maanden geleden mijn spiraaltje laten verwijderen en ben daarna direct overgegaan op de pil.
Het kan zijn dat ik heel kippig ben hoor maar met de echo zag de arts 4 rijpe eitjes klaarstaan.
Ik helemaal verbaasd natuurlijk, want het is toch zo dat ik met de pil helemaal geen eisprong krijg? En dan 4.?? Is het niet altijd 1 of 2 eitjes?

Al met al ben ik er een beetje verbaasd over.
Excuus als het hier niet goed staat.

Groetjes.

Amaris

Re: Aan de pil en toch eisprong??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:48

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 14:52

Oke dank je wel.
Maar ik kan hier niet terugvinden waarom het er dan gelijk 4 zijn.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:17

Wanneer had je die echo, bij verwijdering van je spiraal of tijdens al een tijdje pilgebruik?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:22

Er is ook een centraal topic over pilgebruik, spiraaltjes en de hele mikmak. :) misschien weten ze het daar wel ;)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 16:25

Talisa schreef:
Wanneer had je die echo, bij verwijdering van je spiraal of tijdens al een tijdje pilgebruik?

De echo heb ik vanmorgen gehad. Na 8 maanden pilgebruik.
Het gaat me er meer om dat ik een eisprong heb en dan ook gelijk 4 eitjes.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:28

Follikels kun je altijd zien zitten op vaginale echo. Dat betekend niet dat ze alle 4 op springen staan. Weet je zeker dat hij het over rijpe eitjes had? En heb je daar toen niet op doorgevraagd?

Bij pilgebruik heb je wel eens in de zoveel tijd een eisprong ja, dus dat is niet gek. 4 rijpe tijdens pilgebruik, dat is wel gek.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 16:39

Hij had het over rijpe eitjes inderdaad. En nee ik heb er niet op doorgevraagd, dom natuurlijk. :\
Oke, het was me niet duidelijk dat je bij pilgebruik af en toe een eisprong hebt. Nu ben ik 3 weken geleden aan de antibiotica geweest. Geen idee of dit enige invloed heeft verder.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:40

annewill schreef:
Hij had het over rijpe eitjes inderdaad. En nee ik heb er niet op doorgevraagd, dom natuurlijk. :\
Oke, het was me niet duidelijk dat je bij pilgebruik af en toe een eisprong hebt. Nu ben ik 3 weken geleden aan de antibiotica geweest. Geen idee of dit enige invloed heeft verder.

Ja, zeker. Antibiotica remt of stopt de werking van de pil.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 16:41

Citaat:

Geld dit voor alle antibiotica.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:43

annewill schreef:
Citaat:

Daarvoor moet je de bijsluiter van je AB lezen, maar voor zover ik weet wel. Ik heb meerdere malen verschillende soorten AB moeten slikken en allen hadden ze een negatieve invloed op de pil.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:46

_San87_ schreef:
annewill schreef:

Daarvoor moet je de bijsluiter van je AB lezen, maar voor zover ik weet wel. Ik heb meerdere malen verschillende soorten AB moeten slikken en allen hadden ze een negatieve invloed op de pil.

Nee, is niet bij elke antibiotica zo. Ik heb ook wel eens AB gehad welke geen invloed had op de pil. Maar je moet het met AB altijd even controleren.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 16:46

Oke, ja ik heb de bijsluiter gelezen en heb er verder niks over gelezen. Wel voorzorgsmaatregelen genomen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:48

Fiffill schreef:
_San87_ schreef:

Nee, is niet bij elke antibiotica zo. Ik heb ook wel eens AB gehad welke geen invloed had op de pil. Maar je moet het met AB altijd even controleren.

Oh, kijk aan :).

annewill schreef:
Oke, ja ik heb de bijsluiter gelezen en heb er verder niks over gelezen. Wel voorzorgsmaatregelen genomen.

Als er niks over in staat, dan zal het vast niet aan de AB hebben gelegen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:51

Bij mij stond er toen in de bijsluiter dat je het gewoon samen kon gebruiken met de pil maar ik neem aan dat als er helemaal niks in staat dat hetzelfde is, anders zouden ze het er wel in zetten lijkt me.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:57

Dat antibiotica de pilwerking beïnvloed is achterhaald. Je hebt een mindere werking omdat je ziek bent, daardoor versnelde darmpassage, veranderde darmbacteriën, of overgeven. Antibiotica beïnvloed de hormoonconcentratie en -werking van de pil niet.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 17:00

Talisa schreef:
Dat antibiotica de pilwerking beïnvloed is achterhaald. Je hebt een mindere werking omdat je ziek bent, daardoor versnelde darmpassage, veranderde darmbacteriën, of overgeven. Antibiotica beïnvloed de hormoonconcentratie en -werking van de pil niet.

Oke dat is dus duidelijk.
Maar dan nog snap ik de 4 eitjes niet. Vind het wel vreemd.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:34

Is heel normaal dat er meerdere eicellen rijpen. Vlak voor een eisprong kunnen er inderdaad meerdere rijpe follikels zitten, maar meestal is er slechts 1 dan de dominante follikel en die zal dan knappen op het moment van de eisprong. De anderen gaan vrij snel daarna ten gronde.
Dat er 4 rijpe follikels gezien zijn is dus helemaal niet vreemd.

De pil stopt de eisprong slechts ten dele en bij een hele hoop mensen niet eens, dus een eisprong hebben ondanks pilgebruik is ook normaal, zeker bij de monopillen waarbij je iedere dag dezelfde dosis inneemt

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 10:24

InekeH87 schreef:
De pil stopt de eisprong slechts ten dele en bij een hele hoop mensen niet eens, dus een eisprong hebben ondanks pilgebruik is ook normaal, zeker bij de monopillen waarbij je iedere dag dezelfde dosis inneemt

Dit wist ik niet. Maar dank voor de info.