Extreem reageren op koffie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xCathy

Extreem reageren op koffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 14:44

Hoi bokkers,

Sinds september ben ik student en ik ben van mezelf niet super rustig. Nu heb ik zelfstudieweek en moet ik de hele week met m'n neus in de boeken zitten om m'n tentamens te gaan halen. Alleen rond het middaguur kak ik altijd een beetje in na m'n lunchpauze. Nu drink ik dan soms een kopje koffie, maar daar word ik zo extreem hyperactief van. Ik kan me niet meer concentreren op m'n boek, ben alleen maar andere dingen aan doen, compleet gefascineerd door een hamster, al 3x naar boven geweest om met m'n huisgenootjes te kletsen en kijk overal behalve in m'n boek.

Nu drink ik nog niet zo lang koffie en nu bedacht ik me net dat ik wel vaker echt vermoeiend druk wordt van koffie. Maar met cola heb ik dit bijvoorbeeld niet, maar daar blijf ik ook niet wakker van. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen? Zodat ik wel kan studeren, maar toch niet inkak?

:)

LoveBodin

Re: Extreem reageren op koffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:56

Ik reageer ook redelijk extreem op koffie, krijg er ontzettend veel energie van!

Hoe gaat het met energy? Ik vind het zelf erg vies en reageer nog extremer, maar ik weet niet hoe het bij jou zit?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:57

Een half kopje drinken? Geen idee, misschien moet je het koffie drinken opbouwen :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:00

Melk bij je koffie doen helpt, of deed je dat al?
Ik kan als ik 12u nog koffie neem snachts niet slapen!

Mss voedzame dingen eten daar krijg je ook energie van!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:03

Ik drink ook geen koffie meer. Heb het twee weken gedronken op mijn werk en ik word er ook erg onrustig van en ga slecht slapen. Nou dan maar geen koffie!

In zwarte thee zit ook cafeïne / theeïne dus ik houd het op thee, misschien een ideevoor jou ook.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 17:27

LoveBodin schreef:
Ik reageer ook redelijk extreem op koffie, krijg er ontzettend veel energie van!

Hoe gaat het met energy? Ik vind het zelf erg vies en reageer nog extremer, maar ik weet niet hoe het bij jou zit?

Energy vind ik heeeeeeeel smerig en heb ik eigenlijk al een paar jaar niet gedronken, dus geen idee hoe ik daar op reageer. Ik drink dat alleen soms met stappen met rode wodka-redbull, maar tijdens het stappen ben ik altijd al energiek, dus dat verschil merk ik dan niet :)

mymy schreef:
Melk bij je koffie doen helpt, of deed je dat al?
Ik kan als ik 12u nog koffie neem snachts niet slapen!

Mss voedzame dingen eten daar krijg je ook energie van!

Ik doe nog geen melk bij m'n koffie, maar ik vraag me af of dat helpt. Want voor zover ik weet neutraliseert de melk de cafeïne niet en dan doe je er maar zo'n klein beetje bij dat je eigenlijk evenveel binnenkrijgt. Maar het is iets wat ik wel kan proberen, wie weet helpt het :)

Wat voor dingen zou jij voorstellen als 'voedzame dingen'? Want in principe eet ik erg gevarieerd, maar probeer ik wel de koolhydraten te minderen omdat ik het gevoel heb dat dat beter is voor m'n huid :)

renee16 schreef:
Een half kopje drinken? Geen idee, misschien moet je het koffie drinken opbouwen :P

Haha, dat zou wel kunnen ja :) Die ga ik morgen eens uitproberen :)

Nant schreef:
Ik drink ook geen koffie meer. Heb het twee weken gedronken op mijn werk en ik word er ook erg onrustig van en ga slecht slapen. Nou dan maar geen koffie!

In zwarte thee zit ook cafeïne / theeïne dus ik houd het op thee, misschien een ideevoor jou ook.

Ik drink naast koffie veel thee, maar van zwarte thee krijg ik niet echt een goede oppepper om m'n ogen open te houden. (maar 's avonds is het dan wel weer genoeg om niet te kunnen slapen haha, heeeeeel confusing := )

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:25

Ik reageer er ook héél sterk op. Hyperactief, niet stil kunnen zitten en ik slaap er een paar dagen onrustig en slecht van. Daarnaast moet ik dan gigantisch vaak naar de WC en mijn darmpjes maken ook overuren :=