Sinds een half jaar ben ik soms ineens benauwd. Meestal op zaterdag dan fiets ik naar de manege, ga paardrijden, nog een half uurtje daar hangen en weer naar huis. Maar voordat ik op de helf ben word ik altijd heel benauwd en moet ik echt happen naar adem. Vandaag ook met piepjes test werd ik ineens heel benauwd terwijl ik genoeg conditie heb veel fiets, beweeg enz.
Een half jaar geleden had ik dat nog niet. Wie hebben nog meer plotselinge benauwdheid en wat zou het kunnen zijn?
Knoffer
Geplaatst: 12-12-12 23:13
Piep je ook als je benauwd bent? Zou er sowieso even mee naar de huisarts gaan.
Klinkt als astma... Ik had het (vroeger) ook. Even bij de HA langs gaan. Sterkte!
Nietes
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-12 23:38
Ik eet altijd voor dat ik naar de manege ga en drink altijd nog water voordat ik weer bij de manege vertrek.. Kan je astma dan van het ene op het andere jaar krijgen? Heb er namenlijk 13,5 jaar lang geen last van gehad en.nu sinds een half jaar wel
Ja, dat kan. Ik kreeg het ook op latere leeftijd. Dat drinken heeft er niets mee te maken. Het kan zijn dat je het alleen hebt nadat je van de manege komt, omdat je dan toch meer stof ingeademd hebt, waar die benauwdheid bij inspanning dan een reactie op is. Gewoon even naar de dokter en vertel hem precies wanneer je het steeds hebt.