Herstel na oogoperatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Herstel na oogoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 16:39

Afgelopen vrijdag ben ik geopereerd aan een lui oog, van te voren goed doorgesproken wat de risico,s zouden zijn en hoelang ik last zou hebben van de operatie.
Volgens de behandelende arts stelde de operatie weinig voor, moest voor dagopname naar het ziekenhuis en mijn oog zou 2 tot 3 daagjes wat geirriteerd zijn, ik zou het gevoel hebben dat er iets in zat en het zou iets rood zijn.
Nouja vrijdag de operatie gehad, welke me echt meeviel, was binnen 1,5 uur weer op de afdeling. Ntjes met een ontslagbrief naar huis en een week later controle.

Die dag veel geslapen omdat ik erg moe was van de narcose. De dag erna begonnen met 2 keer daags druppels tegen ontstekingen.
Nu zijn we 5 dagen later en is mijn oog nog altijd erg rood, troebel en dik ( oogbol zelf als ook het ooglid) ook de pijn lijkt totaal niet af te zwakken. Hiervoor gister ook de poli gebeld met de vraag of ik me niet druk moest maken om ontstekingen omdat de pijn nog niet afzwakt en mijn oog smorgens ook dicht plakt.
Volgens hun moet ik gewoon tot vrijdag af wachten en lijkt het niet ontstoken te zijn.

Nu weet ik dat er op bokt geen artsen zitten, maar vroeg me wel af of mensen met een dergelijke operatie lang last hebben gehad?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:43

Ik heb ook een oog correctie gehad (Syndroom van Duane) Heb deze operatie als zeer zwaar ervaren. Het heeft zeker een week geduurd voor mijn oog weer goed open kon en 1,5 maand voor mijn zicht voldoende bijgesteld was om bijvoorbeeld te kunnen auto rijden.
Nu zijn ze bij mij wel via de oogbol zelf gegaan (weet niet of ze bij jou enkel de spieren hebben verlegd of ook in de oogbol een correctie hebben gedaan?)

Ik vond het iig erg heftig en die sneedes en hechtingen in mijn oog waren echt de hel! Zou het niet nog eens aandurven denk ik....

Wel is het uiteindelijk allemaal uit zichzelf hersteld icm die druppels. Waar ben je geopereerd?

mirriejj

Re: Herstel na oogoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 16:50

Ik ben in roermond door dr. Ten Tuscher geopereerd. Bij mij hebben ze enkel de spieren verkort, dus was in principe geen heftige ingreep.
Ben vooral bang voor een eventuele infectie, zit daar natuurlijk niet op te wachten.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:23

Ik zou je niet al teveel zorgen maken. Als de pijn erger wordt, zou ik wel weer aan de bel trekken, maar anders idd gewoon nog even afwachten. Ben zelf 3x aan een lui oog geopereerd (spieren, niks in het oog) en ik kan me eerlijk gezegd niet meer precies herinneren hoe lang ik er last van hield. Volgens mij een paar dagen nog wel wat pijn/geirriteerd en gevoelig voor licht en dat het daarna vrij snel afzwakte. Ik heb het zeker niet als hel of zwaar ervaren.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:23

Hier iemand die al 4x geopereerd is aan haar ogen. Het ging hierbij om het corrigeren van de stand van m'n ogen (recht zetten). Nou was ik jong toen dit allemaal gebeurde, laatste operatie was toen ik 12 was.
In het begin kon ik amper kijken, omdat elke oogbeweging pijn deed. Licht was ook heel vervelend. Ik herinner me van de 2e of 3e keer dat ik 's avonds ging oefenen met kijken en overdag blind rondliep. En na een aantal dagen kon ik weer overdag kijken. Ik heb nooit druppels hoeven gebruiken. De eerste paar dagen zaten m'n ogen ook dicht 's ochtends. Dit maakte ik dan schoon met een watje of doekje met wat water.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:46

Zonnebril (vooral buiten) de eerste dagen is sowieso ook wel een goed idee.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 14:19

Fijn om ervaringen van andere te horen!
Vandaag gaat het eigenlijk erg goed, oog is een stuk minder rood en zolang ik binnen in het redelijk donker zit, is de pijn ook een stuk minder.
Net wel naar buiten geweest, wel met zonnebril idd, en het doet nu denk ik door de kou wel weer een stuk meer pijn. Kijken of dat binnen weer wegtrekt.