Meer vechtsporters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Meer vechtsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 23:53

Hoi!

Ik vroeg me af of er meer mensen hier op Bokt waren die aan vechtsport doen. Heb toch altijd het idee dat er weinig mensen zijn die die twee mooie dingen combineren :) En dat terwijl valtechnieken eindeloos nuttig zijn, zeker in de paardensport!

Zelf heb ik een halfjaartje jiu jitsu gedaan. Ontzettend leuke sport maar de groep was uitgedund tot een aantal gasten die niet per se door hadden dat het ontzettend vervelend is als je vol kracht zet bij klemmen/werpen/etc. en ik daar dus regelmatig met een beurs lichaam en één keer een loeihard knietje in m'n achterhoofd heb gehad door iemand die onvoorzichtig was... Heel jammer maar ik ben ermee gestopt. Nu doe ik judo, de groep is ontzettend leuk en de trainingen vind ik ook leuker. Ook wil ik graag wedstrijdjes gaan doen als ik goed genoeg ben. Als het goed is zijn in februari de eerste bandexamens! Ik ben nu al een beetje nerveus! :=

Het lijkt me leuk om een beetje te kletsen over wat we doen, waarom, en ons Japans een beetje oefenen }:0

Hoop bijval te krijgen! :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:59

Hoi! :D Geen Japanse vechtsport gedaan, maar wel savate (ook wel Frans boksen genoemd, hoewel die naam misleidend is, want het is juist veel trappen). Doe het nu al een tijdje niet meer, maar zit ook wel weer een tijdje te denken om weer een vechtsport te gaan doen. Weet nog niet precies wat, dus wellicht hier inspiratie dan. Taekwondo lijkt me ook wel vet, maar dat is wel weer iets héél anders dan Savate, dat eerder richting kickboxen zit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 00:02

Hoi! :)
Leuk, savate, nooit van gehoord :)

Ik weet van een vriend dat taekwando veel benenwerk is. Dus in dat opzicht is het wel een beetje hetzelfde. Heb trouwens erg gelachen met/om hem vandaag... Hij zat te miepen dat armenwerk niks waard is aangezien benen veel sterker zijn. Dus toen ging ik achter hem staan en kneep hem subtiel in een verwurging -:) o nou daar waren armen toch wel handig voor....

LoveBodin

Re: Meer vechtsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:15

Ik heb gedaan/doe ook Jiu-Jutsu. Wij hadden altijd wel een topgroep en ik heb het nu 5 jaar denk ik gedaan. Vond het altijd ontzettend leuk! Hier in Finland heb ik een seizoen Taido gedaan, maar dat beviel me niks.
Veel te veel beenwerk en open handen? Daar kan je toch niks mee :+

Nu ben ik dus op zoek naar Kickbocksen, waardoor ik misschien iets minder lief wordt. Kreeg vaak als opmerking bij mijn jiu-jutsu dat ik, als klein licht meisje, die grote kerel best pijn mocht proberen te doen. Lukte meestal toch niet :Y)

Beurs lichaam vind ik er overigens wel bijhoren soms. Dan heb ik in elk geval het idee dat ik ten minste goed en serieus getraind heb.

Waar ik me wel een beetje aan erger is van die mensen die denken dat ze, omdat ze een vechtsport doen, ineens ontzettend goed kunnen vechten... Ik ken iemand die het nu gebruikt en ook zegt dat ze het kan. Terwijl ik van mening ben dat je, vooral klemmen e.d., niet in de praktijk kan moet willen gebruiken, behalve als je aangevallen wordt. Verder wordt er dacht ik ook door de politie naar gekeken.. Maa rik moet nu weg. :D Komt straks nog wel meer, kan er uren over praten haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 07:49

Nee daar heb je ook gelijk in hoor :) ik zit nu ook weer onder de blauwe plekken, hihi :=
Maar die gasten gooiden echt HARD, terwijl dat juist niet de bedoeling is in de training. Of (de reden dat ik definitief gestopt ben) een spelletje waarbij hij me in een beenklem legde en dus per ongeluk zijn knie loeihard tegen mijn achterhoofd plantte, en toen ik zei dat het weer enigzins ging ging meneer vrolijk verder :\ terwijl ik nog sterretjes zag eigenlijk. Ook regelmatig bij stoten oefenen mijn hoofd terug moeten trekken omdat mijn neus anders op de plaats van die vuist had gezeten, of klemmen oefenen waarbij er echt hard wordt geduwd en getrokken en je je gewrichten al bijna voelt breken bij wijze van :n Nee, dat is echt niet wat je moet willen... Sowieso was er een jongen die nogal wat opgekropte jeugd (pest?)trauma's had, was een klein mannetje maar die kon soms ZO agressief worden :\ Dan hoor je niet thuis op de mat...

Maar goed, ik heb het ontzettend naar mijn zin nu bij judo, misschien ga ik nog wel eens terug naar jiu jitsu als ik meer tijd heb volgend jaar, en ook een band heb gehaald in judo. Dat scheelt weer bij jiu jitsu, dan beheers je toch een hoop technieken al.

Nu zelfde verhaal als lovebodin, moet er dringend vandoor hihi! :D

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:06

LoveBodin schreef:
Ik heb gedaan/doe ook Jiu-Jutsu. Wij hadden altijd wel een topgroep en ik heb het nu 5 jaar denk ik gedaan. Vond het altijd ontzettend leuk! Hier in Finland heb ik een seizoen Taido gedaan, maar dat beviel me niks.

o wat leuk, je woont in Finland, ik ook! Vorige week nog een les Poekoelan gedaan, Cun Tao. Was best aardig. lesgeld 60 euro per halfjaar, maar de lerares wil het verhogen naar misschien 100 of 120. Nog niet veel, euro tot 2 euro per les... les was in Engels want de lerares is Amerikaans. Denk dat ik het ook wel in het Fins redt, want je moet gewoon nadoen wat de rest doet hihi

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:32

SterkeSisu schreef:
LoveBodin schreef:

o wat leuk, je woont in Finland, ik ook! Vorige week nog een les Poekoelan gedaan, Cun Tao. Was best aardig. lesgeld 60 euro per halfjaar, maar de lerares wil het verhogen naar misschien 100 of 120. Nog niet veel, euro tot 2 euro per les... les was in Engels want de lerares is Amerikaans. Denk dat ik het ook wel in het Fins redt, want je moet gewoon nadoen wat de rest doet hihi

Dat meen je niet?! Er zit iig nog 1 andere bokker in Finland en 1 iemand gaat er binnekort ook heen: [BEU] Finland: alle tips welkom!

Waar woon je dan ongeveer? Want ik mis het echt ontzettend! En wat is Poekoelan precies?

Magrathea, nee, 't is niet de bedoeling dat mensen geblesseerd raken natuurlijk! Wij hadden ook zo iemand, die niet echt doorhad dat mensen pijn konden hebben ofzo. Afkloppen reageerde die ook gewoon te laat op. Heeft bijna mijn ribben gebroken... Daarna hoefde(/mocht) ik nooit meer met hem trainen. Geen probleem natuurlijk haha.
Mensen met een aggressiviteits probleem moeten dat eerst maar eens oplossen, vind ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:15

Ja precies, maar het is toch logisch dat je niet echt kracht zet bij het klemmen? Je trekt iemand er gewoon in tot het klaar is. Heb ook wel eens met iemand getraind die echt eng is, als je bij haar aftikt trekt ze nog nét even iets harder en dan laat ze pas los. Vroeg of laat gaat iemand echt iets breken bij haar :')
Maar ik had het daar dus over met de groep maar ze zeiden dat je haar er gewoon af en toe op moet wijzen dat het niet zo hard hoeft? Ehmmm sorry maar dat is toch niet normaal? :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:26

Magrathea schreef:
Ja precies, maar het is toch logisch dat je niet echt kracht zet bij het klemmen? Je trekt iemand er gewoon in tot het klaar is. Heb ook wel eens met iemand getraind die echt eng is, als je bij haar aftikt trekt ze nog nét even iets harder en dan laat ze pas los. Vroeg of laat gaat iemand echt iets breken bij haar :')
Maar ik had het daar dus over met de groep maar ze zeiden dat je haar er gewoon af en toe op moet wijzen dat het niet zo hard hoeft? Ehmmm sorry maar dat is toch niet normaal? :=

Haha, dit gaat meer een frustratie topic worden :Y)
Die mensen die niet op tijd los laten train ik gewoon niet meer mee. Wij hadden altijd een grote groep, dus gelukkig genoeg keuze. En als ik dan met dat soort mensen trainde, klopte ik net iets te vroeg af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:29

Als de vechtsporters zich dan toch verzamelen. Zijn er eigenlijk ook vechtsporten waar je geen piercings enz hoeft uit te doen? :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:35

Ik heb altijd judo gedaan maar dat is meer een verdedigingssport. Ben club-kampioen geweest en heb tot 2x de wisselbeker mee naar huis mogen nemen. Na 3x was hij van jou maar die 3e keer is me helaas net niet gelukt.
Maar ik doe het al jaren niet meer, maar heb zeker een hele leuke tijd gehad en wat me echt heeft geholpen, ook bij het paardrijden, is het vallen.
Kan het iedereen aanraden :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:54

Volgens mij valt judo ook wel onder vechtsport :j vechtkunst eigenlijk ook! :)
Gaaf dat je zo vaak kampioen was! Waarom doe je het niet meer? (als je dat wil vertellen :) )

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:00

Door de paarden :D

Kon het niet meer combineren met school en een eigen paard en moest dus voor 1 sport kiezen.

Mis het toch wel hoor. Was ook het enigste meisje tussen de jongens en wist mijn mannetje wel te staan. Ze noemde me de beer
Heb er wel veel zelfvertrouwen en discipline door gekregen en dat kan ik weer goed gebruiken bij de paarden.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:04

Ik heb aan teakwondo gedaan en 3 lessen jui jutso ofzo, maardat was via school.
Vond het toen wel leuk, uiteindelijk toch moeten kiezen en natuurlijk voor de paarden gekozen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:04

Ik heb 7 jaar aan Judo gedaan,
maar na 7 jaar word het toch een beetje eenzijdig voor mij,
Ben daarna dus met een tussenstop van 7 jaar weer op paardrijden gedaan,
en dat was voor mij een betere keuze.

heb aantal wedstrijden gedaan,
had de sport vooral gekozen omdat ik nog ooit ergens prijzen mee wou winnen ( wow, ja kinderachtig zeg :') ) nu heb ik een kast vol waar ik blij mee ben, en ergens verstopt is 1 springprijs voor paardrijden :')

was zeker niet een van de beste, had astma en na 4 jaar een ernstige val na een verkeerde worp van een ander -.-

Maar goed, het was een leuke tijd :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:07

Hoi ik doe ook af en toe aan een vechtsport. Ik ben student en kan met een sport abbonoment van alles uitproberen en daar maak ik dan ook gretig gebruik van :) Tot nu toe geprobeerd als vechtsporten: kickboksen, jiu jiutsu, mma en krav maga. Ik merk dat ik wel echt een voorkeur heb om staand te vechten. Ik vond dus mma en jiu jiutsu niet echt mijn ding. Kickboksen heb ik vanaf het begin erg leuk gevonden, heb dan ook al meerdere keren de basiscursus gedaan :). Ik ben nu bezig met krav maga en heb nu 3 lessen gehad en moet nog 2 lessen, tot nu toe is het erg leuk. Alleen zijn er alleen meiden en ik merk dat het wel een stuk minder ruig gaat dan als je gemengd traint, dus als ik dat wil verder wil gaan doen hoop ik dat er ook gemixed getraind gaat worden.
Eigenlijk wil ik nog boksen, karate en systema uitproberen, maar die cursussen worden voor mij niet op een goed tijdstip gegeven. heel jammer dus.
Nu heb ik wel geluk, mijn vriend die zit op kickboksen dus af en toe gaan we samen trainen. Hij doet het al een tijd en ik kan echt alleen de basics dus dan leert hij mij wat :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 18:18

lovelys schreef:
Hoi ik doe ook af en toe aan een vechtsport. Ik ben student en kan met een sport abbonoment van alles uitproberen en daar maak ik dan ook gretig gebruik van :) Tot nu toe geprobeerd als vechtsporten: kickboksen, jiu jiutsu, mma en krav maga. Ik merk dat ik wel echt een voorkeur heb om staand te vechten. Ik vond dus mma en jiu jiutsu niet echt mijn ding. Kickboksen heb ik vanaf het begin erg leuk gevonden, heb dan ook al meerdere keren de basiscursus gedaan :). Ik ben nu bezig met krav maga en heb nu 3 lessen gehad en moet nog 2 lessen, tot nu toe is het erg leuk. Alleen zijn er alleen meiden en ik merk dat het wel een stuk minder ruig gaat dan als je gemengd traint, dus als ik dat wil verder wil gaan doen hoop ik dat er ook gemixed getraind gaat worden.
Eigenlijk wil ik nog boksen, karate en systema uitproberen, maar die cursussen worden voor mij niet op een goed tijdstip gegeven. heel jammer dus.
Nu heb ik wel geluk, mijn vriend die zit op kickboksen dus af en toe gaan we samen trainen. Hij doet het al een tijd en ik kan echt alleen de basics dus dan leert hij mij wat :D

:oo Jouw verhaal klinkt echt exact alsof je ook in Delft studeert en op de campus sport.. klopt dat? :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:43

Ik vind vechtsporten/kunsten erg gaaf! Als ik op gewicht ben, wil ik eens gaan rondkijken naar kickboksen hier in de buurt :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:43

Helaas andere universiteit :P

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:45

Bonjoy schreef:
Ik vind vechtsporten/kunsten erg gaaf! Als ik op gewicht ben, wil ik eens gaan rondkijken naar kickboksen hier in de buurt :)

Waarom wachten, toen ik begon met kickboksen was ik ook te dik (nog steeds).

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:10

@lovelys
Ooh, jij hebt echt geluk!
Misschien toch maar voor Delft oid kiezen :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:10

lovelys schreef:
Bonjoy schreef:

Waarom wachten, toen ik begon met kickboksen was ik ook te dik (nog steeds).

Omdat ik fit en lekker in mijn lijf wil zitten als ik aan iets nieuws begin ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:17

Ik doe jiu-jitsu en karate. :j
Al 10 jaar, met een tussenpauze van 2 jaar omdat ik ziek was. En ik denk dat ik in totaal zeker 1 jaar uit de roulatie ben geweest met verschillende blessures. Heb ook wedstrijden gedaan.

safiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:57

leuk een topic over vechtsport. Ik heb een tijdje aan Kung fu gedaan en dat was echt heel erg mijn ding. Helaas moest ik vanwege een verhuizing stoppen. Nu al een tijd niets gedaan en probeer ik te besluiten wat het nu gaat worden, karate, jiu jitsu of tae kwondo. Ik neig eigenlijk het meest naar karate, zoek vooral een stevige training en iets waar ik sterker en leniger van wordt.. :)

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:01

Hier iemand die aan Karate doet, al 8 jaar lang! Ik ben inmiddels bezig voor mijn zwartebard examen :D
Maar zoals al werd genoemd; ik heb er zelf echt heel veel baat tijdens het paardrijden en dan voornamelijk het evenwicht :)