zwaar diffuus haaruitval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meabe

zwaar diffuus haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 16:15

ik zit met mijn handen in het haar (wat er in ieder geval nog van over is). sorry voor het lange verhaal maar ik ben echt een beetje radeloos.

3 jaar geleden begon ik langzaam last te krijgen van haaruitval. was toen 15, nu 18 jaar oud.
ik heb altijd een dikke bos, gezond en lang haar gehad waar nu nog minder dan de helft van over is.

het haaruival is diffuus, dus verdeeld over mijn hele haar, maar sinds ongeveer 3 maand het ik het idee dat in het midden wat kleine kale plekjes ontstaan. toen de haar uitval begon (dit is ongeveer een schatting maar rond dec. 2009) heb ik een zware longontsteking gehad en ben op dat moment begonnen met de pil. dit kunnen redenen zijn voor tijdelijk haar uitval maar dit kan niet meer dan 3 jaar duren!! naast haaruitval is mijn haar gewoon heel erg dof, gespleten haarpunten, last van afbrekende haren (valt niet alleen bij de wortel uit, maar breekt ook gewoon af) verder heb ik perioden last van scheurende en brekende nagels, deze moet ik gewoon lijmen anders scheurt het gewoon in tot in het roze.

echter wordt ik door de dokters van het kastje naar de muur gestuurd...
de ene huisarts weet het aan de pil, ik ben dus begin dit jaar van de diane overgegaan op een andere pil, de yasmin pil (deze 2x 3 maand gehad), toen weer langs de huisarts gegaan, weer andere pil voorgeschreven gekregen, ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik een maand gestopt ben en toen werd de haaruitval alleen maar erger. inmiddels ben ik dus weer aan de pil.

ik ben toen langs andere huisarts geweest en volgens haar zou het niet te wijten zijn aan de pil. wij hebben erop aan moeten dringen om door verwezen te worden naar een dermatoloog. zij beweerde vooral dat er niet veel aan te doen is en dat het uiteindelijk vanzelf over moest gaan met voldoende slaap en gezond eten. Het probleem is dat ik een gezonde manier van leven heb, ik eet voldoende fruit, groenten, vlees etc. ook stress kan gewoon het probleem niet zijn.

bij de dermatoloog toch wel van een koude kermis thuisgekomen (hij had mij al eerder behandeld en heeft mij in 2009 zelfs mijn pil voor geschreven) hij heeft eigenlijk amper naar mijn haar gekeken, hij vertelde dat je rond je 16e je hoogtepunt qua haar hebt, ook zou ik volgens hem te lang haar hebben en het vast binden was al helemaal slecht. (ik bind het vast omdat ik er helemaal gek van wordt als ik het los heb omdat ik dan de hele dag de losse haren van mezelf en uit mijn haar moet plukken, en ik heb mijn haar tot net onder mijn schouders dus niet extreem lang, vroeger als jong kind had ik het tot mijn heupen) echter zijn zijn argumenten voor mij gewoon onzin redenen, hierdoor kan mijn haar niet van zulke extreem slechte kwaliteit zijn en zo erg uitvallen. uiteindelijk mocht ik bloed laten onderzoeken op ijzer en schildklier en moest ik 10 dagen mijn haren elke dag tellen. (per dag mag je ongeveer 120 haren verliezen). nou komt het, ik verlies al 80 tot 120 haren in de ochtend bij het kammen en wat er in mijn bed blijft liggen... ik ben dus terug gebeld en ik heb inderdaad een tekort aan ijzer. hij zou contact opnemen met de huisarts en deze zou mijn dan een ijzerpreparaat kunnen voorschrijven. verder wees hij mij nog op dat ik moest proberen zo gezond mogelijk te leven (wat ik al doe). na contact te hebben opgenomen met de huisarts wil deze mij dus geen ijzerpreparaat/vitaminepreparaat voorschrijven maar ik zou maar naar een dietist moeten gaan!!! dit omdat je als je met deze toegevoegde ijzer zou stoppen het probleem weer terug zou komen. in mijn ogen is het duidelijk dat mijn lichaam het ijzer niet uit voedsel haalt en een dietist hoeft mij niet te gaan vertellen wat ik moet gaan eten, dit is op internet duidelijk te vinden en ik weet van mijzelf dat ik gezond eet. hier wil ik en mijn ouders dus absoluut niet geld en tijd in gaan steken...

ik weet dus echt niet meer wat ik moet nu, volgens de dermatoloog moet de huisarts beslissen of zij ijzerpreparaten aan mij wil voorschrijven en dit wil zij dus niet.. verder weet ik natuurlijk niet of het tekort aan ijzer wel het probleem is maar het is in ieder geval een begin na 3 jaar aankloten en niet serieus genomen te zijn door doktoren. want ja haaruitval, dat zal toch wel een beetje meevallen??

ik ben opzoek naar mensen met ervaringen met diffuus haar uitval, op internet is er genoeg over geschreven. er zijn genoeg haarklinieken, maar helpt dit wel, ook bij diffuus haaruitval, hoe zit het met verzekering etc?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:28

Ik heb een tijd door medicatie behoorlijke haaruitval gehad. De arts die me dat voorschreef, heeft me toen ook nog een ander middeltje gegeven dat daartegen zou kunnen helpen. Biotine, heette het geloof ik. Dat was dan wel een zgn. homeopatisch middel, maar bijna al zijn patiënten die dus haaruitval kregen reageerden daar goed op. Bij mij hielp het ook wel. De haaruitval bleef wel, hoor, maar ik had zeker het idee alsof 't wat minder erg werd.

(Volgens mij zag 't potje er zo uit: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/0000442 ... ne-5mg.jpg )

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:30

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:32

Jeetje wat vervelend zeg... Ons haar is voor ons meiden toch een beetje onze trots.
Die biotine is zeker een aanrader, heb ik ook een tijdje gebruikt voor mijn huid en haren. Werkt absoluut !
Alleen duurt het even voor je het verschil merkt. Verder kun je ook gewoon ijzerpillen kopen bij de drogist.

Hoe staat het met het haar van je ouders? En je famillie? Het kan erfelijk belast zijn. sowieso veel vitamines eten, en snachts zou je op een satijnen kussen kunnen slapen, dat scheelt een beetje tegen de haaruitval

Corelli

Re: zwaar diffuus haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:03

Jeetje, wat een vervelend probleem :(:) Inderdaad zoals CM_ al zegt, je haar is heel belangrijk voor je als vrouw zijnde

Wellicht kan een homeopaat/alternatief genezer hier iets in betekenen voor je? Succes