Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En ik moet heel veel drinken omdat ik anders mijn eten niet wegkrijg. Vooral brood blijft in mijn keel hangen. Het is echt heel erg vervelend. Omdat ik er zoveel bij drink eet ik ook minder. Ben eerder vol. Kaugom kauwen hou ik niet van.
Ik heb dus helemaal geen last van mijn ogen. Maar dus veel van mijn slokdarm. Idd ook veel moe en altijd wel ergens in een gewricht en/of spier pijn. Maar heb altijd pijn bij het lopen, in mijn knieen, liezen en vooral heupen. Droge huid heb ik in de winter altijd al, denk niet dat dat bij de ziekte hoort in mijn geval.
Ook niet het meest ideale baantje met deze ziekte. Ik zou best meer willen werken maar niet in de schoonmaak. Zou juist op kantoor willen zitten maar daar heb ik geen papieren voor. Mijn handen vallen erg mee. Soms wat last van een vinger of 2 maar niet dagelijks. Jij hebt geen last met lopen? Ik kan nog geen 10 minuten aaneengesloten lopen zonder pijn...lange boswandelingen die ik graag deed kan dus niet meer.
Ik heb moeite om op temperatuur te blijven, slaap nu met een kruik, onder 2 dekbedden in een pyjama met een flanellen overhemd erover en heb het vrijwel altijd koud. Ook ben ik snel moe en heb ik het fenomeen van Reynaud. Maar op zich gaat het nu al een paar jaar erg goed met me, dus afkloppen!

2misty2 schreef:Ik heb geen medicijnen heeft de reumatoloog heeft aangeboden maar ik wil het zo lang mogelijk uitstellen.
Dus ik ga voorlopig wel door met slikken.
Maar in het weekend kan ik ook niet uitslapen. Wordt altijd rond half 6 wakker en dan dommel ik weer in tot half 8 en dan ga ik er maar uit...in het weekend ben ik minder moe dan doordeweeks...

Ik voelde me echt wedergeboren toen ik het een tijdje slikte. Ik ben eigenlijk best een druk persoon en ik ben slecht in stilzitten, ik was doodongelukkig toen ik zo moe was.