Wel trek, maar moeilijk kunnen eten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wel trek, maar moeilijk kunnen eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:17

Pff zit ik met honger op de bank, maar iets te eten pakken ho maar. Ik loop de hele dag al mn broodjes door mn keel te duwen zowat, zo slecht krijg ik ze naar binnen. Dan begin ik lekker aan een gebakken ei, maar met 2 happen word ik er helemaal naar van :r Begin dan helemaal te kokhalzen. Zo raar. Ik word ook meteen heel naar als ik niet goed eet, dan word ik misselijk en krijg ik ontzettend hoofdpijn. Word echt helemaal naar. Ik heb dit vaak in vlagen van weken of dagen. Nu heb ik t weer sinds een paar dagen.
Iemand tips wat ik daar aan kan doen? Ik probeer nu wel wat anders te gaan eten wat ik lekker vind, ik moet alleen nog uitvinden wat :P Misschien kadetjes halen ofzo...

kaatje89

Re: Wel trek, maar moeilijk kunnen eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:20

Heel herkenbaar.. Ik heb dit ook vaak in periodes... Het is dan net wanneer je aan het eten bent je keel gewoon dicht slaat... Dooreten werkt dan niet want dan begin ik idd ook te kokhalzen... Wat het is? Geen idee, maar het is heel vervelend...

Dus ik lees even mee.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:20

Hmm... klinkt als een 'staartje' ergens van :)
Ben je laatst verkouden geweest? Of ben je het nu?

Ik denk, dat het te maken heeft met het wisselende weer en je weerstand.
Gewoon iets eten, wat je enorm lekker vind!
Dan word je ook niet 'min' en je hebt wel iets om de honger te stillen.

Ben je wel actief bezig? Hoe zijn je gedachten?
Voorbeeldje: Als ik een 'off' dagje heb, dan kan ik ook niks eten :n en dan doe ik heel weinig op een dag. Maar ben ik goed gehumeurd dan is er geen probleem :) en dan ben ik ook lekker (actief) bezig de hele dag door.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 06-12-12 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:21

Ik heb dit ook een tijd lang gehad. Wel honger hebben maar gewoon niet kunnen eten.

Ik ben toen veel vloeibaar eten gaan eten. Toch tussendoor wat Danoontjes en vla naar binnen proppen. Je moet toch wát eten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:23

Nerveus?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:24

Begin met iets lichts, zoals een rijstwafel of is een cracker.
Heb je fruit geprobeerd? Of yoghurt / kwark?
Je kan ook proberen te beginnen met een drankje: een kopje thee of een sapje (op kamer temperatuur).
Je kan ook een hapje droge rijst proberen dat is ook licht verteerbaar, maar ja smaakt natuurlijk nergens naar.

Ik heb ook dat als ik lang niets eet ik me niet lekker ga voelen en kan s'ochtends soms moeilijk kan eten. (vooral als ik erg moe ben, het erg vroeg is, en in de winter heb ik er meer last van)
Als ik lang niet eet en dan ineens iets zwaars kan ik daar ook echt ziek van worden.

Probeer kleine beetjes te eten en probeer ook vooral 'rare' dingen die je misschien niet bij ontbijt of lunch verwacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:37

Mmmm Engeltjes en Vosje, dat zou wel eens kunnen komen dat het door spanning word beinvloed. Ik eet sowieso al slechter bij spanning.
bedankt voor de tips verder :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:41

Das vervelend, ik herken het!
Veel water drinken daar krijg ik altijd trek van als ik nerveus ben, veel lekkere dingen eten :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:47

Vosje,veel water drinken als je nerveus bent? Dan word ik enorm misselijk :P hihi

Wat vervelend Jolien, dat je je zo voelt.
Wellicht samen met iemand eten? Zodat je meer geprikkeld word om mee te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:48

Ik zit nu stiekem al aan de hamkaas chips. := mja beter iets dan niets.
Gelukkig krijg ik t avondeten wel goed door mn keel alleen soms heb ik wel eens dat het me na een paar happen al tegen gaat staan, terwijl ik nog niet vol zit.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:50

Tegen je zin eten, is ook niet goed :n
het is ook niet gezond om je vol te eten. Je kan beter een paar happen nemen, en later weer een paar happen, dan in een keer een vol bord op te eten. (met het gevolg dat je misselijk word, buikpijn kan krijgen etc.)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:08

EngeltjeS schreef:
Vosje,veel water drinken als je nerveus bent? Dan word ik enorm misselijk :P hihi

Wat vervelend Jolien, dat je je zo voelt.
Wellicht samen met iemand eten? Zodat je meer geprikkeld word om mee te eten?

Hahaha mij helpt het wel :o beter dan limonade want dan ga ik over m'n nek :')