Ik werk in de thuiszorg, en was anderhalve week niet bij Cliënt A. geweest.
Ik kom daar (dinsdag) en hij zegt... Ik hoorde dat je met je brommer bent gevallen?
Welnee, ik ben gewoon aan het werk geweest, dus dit is een misverstand.Gisteren (woensdag) rijd ik met mijn brommer van cliënt B. naar cliënt C. Een stukje van amper 150 meter.
Ik had mijn helm niet op.
Ik sta mijn brommer op slot te doen en er komt een man naar mij toe: Jij hebt je helm niet op, ik heb vroeger op de ambulance gewerkt en ik heb ze van de straat gehaald!
Ik stamel iets over "was maar een klein stukje" en ga naar mijn cliënt.
Exact 45 min later haal ik mijn brommer weer van het slot, staat daar dezelfde man en hij zegt: doe er je voordeel mee....
Oke, zal ik doen.
Precies 5 kwartier later wordt ik geschept door een auto....
Ik reed op de rotonde en hij kwam vanaf een zijweg, wilde de rotonde opdraaien en zag mij over het hoofd...
Vol vanaf de zijkant geraakt..., ik heb best geluk gehad.
Ik ben bij een huisarts geweest en heeft me met pijnstillers naar huis gestuurd.
Straks om 14.00 uur heb ik afspraak bij mijn eigen huisarts, aan mijn linkerheup is niets te zien, maar doet erg veel pijn.
Last van mij nek en her en der kneuzingen...
Misschien toch maar even een foto laten maken....
) en dat kan ik nu nog steeds van mijn gezicht aflezen. Had geen helm op, is toch niet verplicht op de snor, maar zelfs de regen maakt de fietspaden zo glad dat je zelfs dan al makkelijk op je snuit kunt gaan.
) ook al hoef je maar een klein stukje, helm opzetten..het hoeft zoals je ziet niet eens jouw fout te zijn wat een ongeluk veroorzaakt ..
je beschermengel is zelfs langs geweest! Heb jij even 'geluk' gehad... 

Zo he wat ontzettend bijzonder en wat een geluk heb je gehad!! Er wordt hier boven door sommigen wel erg nuchter gereageerd of niet goed gelezen, Cliënt A voorspelt het hele voorval 'gewoon even' en die man dwingt je bijna om je helm op te zetten. Toeval bestaat niet! (Persoonlijk weet ik zeker dat dat hulp 'van boven' is geweest) 
) zet ik m weleens niet op.. Verder echt altijd!