Hersenschudding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 10:43

:wave:
Woensdag 3 oktober ben ik van mijn paard gevallen. Gelijk erge hoofdpijn, duizelig en misselijk. Dag erna telefonisch contact gehad met de huisartsenpost die dachten dat het om een zware hersenschudding ging. Goed rusten dus. Ik heb braaf het advies opgevolgd en langzaam aan ging het ook wel wat beter. Tussendoor nog een keer bij de dokter geweest en die zei dat het nog wel een paar weken kon duren.

Nu ben ik dus twee maanden verder en heb ik nog steeds klachten. Heb eigenlijk constant hoofdpijn. Kan me lastig tot niet concentreren en ben constant moe.

Wie heeft er ervaring met een hersenschudding? En wat kan ik nu het beste doen?

sjaslique

Re: Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:47

Wellicht dat je door de val ook een vreemde beweging gemaakt hebt en dat er eigenlijk meer is als alleen een hersenschudding. Verder geen last van je rug of nek dan?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 12:53

Nee verder nergens last van. Wel iets van mijn schouders, maar dat had ik voor mijn val ook al.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:54

Zware hersenschudding kan nog maanden hoofdpijn met zich mee brengen helaas..
Wel naar dat dit uitgerekend jou Dyan weer moet overkomen zeg!
Toch de rust blijven nemen en niet teveel computeren, tv kijken etc.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:56

Anders wellicht toch naar de huisarts en kijken of die een vermoeden heeft. In mijn geval ben ik ook eens van het paard gevallen en dacht ik dat er ook niet zoveel aan de hand was. Bleek vervolgens wel een whiplash te hebben. Dit hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar wees zuinig op je lijf.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:37

Probleem is alleen dat de arts mij niet echt serieus neemt. De vorige keer dat ik er was heeft hij niks nagekeken.
Ik doe eigenlijk nog bijna niks. Rij wel weer paard, maar rustig aan. Ga wel zoveel mogelijk na school, maar vandaag ging echt niet. Het is zo frustrerend.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:41

Mijn man heeft na zijn zware hersenschudding nog heel lang (maanden)last gehouden, je moet niet te licht daarmee omgaan, veel rusten ..... sterkte

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:55

Ik heb 2 of 3 jaar terug een hersenschudding gehad, nadat ik van mijn paard recht op mijn hoofd was gevallen. Eerst een tijdje buiten bewustzijn geweest, daarna in de war praten enzo. Na een nachtje trok het wel weer wat bij, wel nog lang last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid... Sterkte!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 16:05

Ook echt stekende hoofdpijn? Als ik op de plek druk waar ik tegen de bakrand mee aan gekomen bent doet dat nog steeds zeer. Naja niet echt pijn, maar vervelend gevoel geeft het.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:23

Ik ben 3 jaar terug van een pony gevallen, daardoor een hersenkneuzing gekregen. Zo noemde de dokter in het ziekenhuis het, want ik had meer geheugenverlies (2 dagen gewoon helemaal weg, nooit meer terug gekomen) dan een hersenschudding dus dan heet het een hersenkneuzing, zal allemaal wel haha :+
Ik moest wel naar het ziekenhuis, daar mocht ik gelukkig na 1 nacht weg.
Ik had niet zo heel veel hoofdpijn, maar kon me totaal niet concentreren en was moe, heel heel moe. Ben daarna niet meer naar school geweest, twee weken erna was het zomervakantie dus in totaal heb ik ruim 8 weken rust gehad en helemaal niks gedaan. Ook geen tv en computer (werd ik nog vermoeider van) gewoon een beetje op de bank liggen, slapen, scoebidoen, tekenen, hond aaien, enz.
Ik heb er nu geen last meer van (gelukkig). Als ik jou was zou ik het zeker goed in de gaten houden, of gewoon langs de dokter gaan als je twijfelt. Je hoofd is nogal belangrijk voor je lichaam, je kan beter een keer te veel als te weinig gaan toch? :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:33

Jep, ook stekend en bonkend en drukkend. Van alles eigenlijk ;). Gelukkig heeft mijn cap een heel groot deel van de klap opgevangen, maar die was dus wel in 4 stukken gebroken :P.

Als je het niet vertrouwt, gewoon naar de dokter gaan!!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:17

Oei wat naar! Ik ben begin november gevallen en daarbij een lichte hersenschudding opgelopen. Het herstel is mij in eerste instantie flink tegengevallen. De dag erna moest ik werken en heb me ziekgemeld maar de dag daarna ben ik gewoon aan het werk gegaan. Na een paar uur overleg was ik compleet op. Toen nog anderhalve dag met veel hoofdpijn en concentratieproblemen gewerkt en daarna na overleg met de huisarts me ziekgemeld. Huisarts drong er op aan dat ik wel bezig moest blijven maar wel moest stoppen op het moment dat het te veel werd. Ik meost vooral niet de hele dag in bed liggen. Heb een aantal dagen rustig aan gedaan. Wat rondgehangen op stal, niet paardgereden en daarna weer aan het werk gegaan. De klachten waren toen minimaal en zijn in de dagen erna vervaagd. Maar het viel mij wel tegen hoor. Ben er in totaal twee weken zoet meegeweest. Lichamelijk voelde ik me prima, alleen die hoofdpijn en concentratieproblemen. Ik vond het lastig om te bepalen wat ziek of te veel was. Ziek is voor mij niet uit mijn bed kunnen komen etc.

Ik weet niet wat je het beste kunt doen. Ik heb het doktersadvies opgevolgd en dat was prima. Maar jij hebt een zware hersenschudding en dat maakt toch veel uit denk ik. Luister vooral goed naar je lichaam en ga niet door als je last hebt van hoofdpijn etc. Heel veel sterkte toegewenst!