al 2 jaar pijn in me kuit en het gaat maar niet weg.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

al 2 jaar pijn in me kuit en het gaat maar niet weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 01:10

hallo,

Ik heb al ongeveer twee jaar pijn in me kuit en de laatste tijd ook in me voet, ik heb geen idee wat het is ik heb soms zulke erge pijn dat ik even moet gaan zitten.
Ik heb die pijn vooral als ik veel heb gelopen of als ik te lang stil heb gestaan.
Na de eerste maand na de pijn ging ik naar de dokter hij had geen idee wat het was en kon niks vinden en het ging maar niet weg na ongeveer een half jaar dokters bezoeken zij de dokter dat ik scheenbeenvlies ontsteking zou hebben en dat ik beter fysiotherapie kan gaan doen.
maar helaas na twee maanden ging de pijn nog steeds niet weg na een jaar 3 keer foto's te hebben gemaakt en niks te hebben gevonden werd het gelukkig stukken minder.
Maar de laatste 8 á 9 maanden begint de pijn weer en ook in me voet ik ben weer na de dokter geweest en heb weer foto's laten maken maar helaas weer niks gevonden.
Nu is de vraag weten jullie misschien wat het is of hebben meer Bokkers hier last van.

Bedankt :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: al 2 jaar pijn in me kuit en het gaat maar niet weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:17

Zijn je bloedvaten ook meegenomen in die onderzoeken? Heb je ook vaak koude voeten of juist 's nachts rusteloze benen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 01:26

me bloedvaten zijn niet meegenomen in die onderzoeken nee de eerste paar maanden had ik vaak last van koude voeten de laatste tijd valt dat heel erg mee. ja heb vooral last van rusteloze benen als ik in bed lig s'avonds

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:34

Heb je wel een regelmatig leefpatroon met voldoende slaap en gezonde voeding?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 01:36

ja dat wel

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:42

Nou, ik niet want ik lig nog te bokken :+
Zonder gekheid, ik heb na een klap van een veulen op de kuit heel lang last gehad van soortgelijke klachten. Toen was er iemand die opperde dat ik weleens magnesiumtekort zou kunnen hebben. En dat werkte wonderbaarlijk goed bij mij. Voordeel is ook dat als het niet tekort is het teveel zo weer door de plee gaat. Na twee weken merkte ik veel verschil. Misschien heb je iets aan deze simpele tip. Je kan het allicht proberen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:56

Heeft de fysio naar je wervels gekeken? Ik heb echt maanden last van mijn been gehad zodra ik een riem om deed en de oorzaak was niet in mijn been zelf te vinden. Toen heeft de fysio mijn rug gekraakt ('gewoon' omdat hij vast zat hoor, niet zozeer vanwege de klachten in mijn been), daarna heb ik nergens meer last van gehad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:10

Er zijn twee dingen waar je naar zou kunnen laten kijken: claudicatio intermittens (maar dat is héél onwaarschijnlijk gezien je leeftijd) en loge-syndroom.
Loge-syndroom is normaal gesproken iets dat alleen voorkomt na (zware) inspanning, maar het komt ook wel eens voor dat de spierloge gewoon te krap is. Gezien je leeftijd (je was nog in de groei toen je klachten begonnen) en gezien het feit dat veel artsen niet denken aan loge-syndroom/het niet kennen, zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.

Claudicatio is een vernauwing van je bloedvaten in je benen (en meestal treedt dat pas op middelbare leeftijd op als gevolg van aderverkalking) waardoor je benen te weinig bloed krijgen. Heet ook wel 'etalagebenen', omdat mensen die hier last van hebben bij iedere etalage blijven staan om de pijn weg te laten trekken.

Bij loge-syndroom zorgt het spiervlies er voor dat je spieren te weinig bloed krijgen. Om iedere spierbundel ligt een soort vlies (net zoiets als je beenvlies), en soms (meestal bij zwaar sporten) kan dat vlies gaan knellen als je spieren (te) goed doorbloed worden. Er zit dan in feite te veel bloed in je spieren, dat er niet meer uit kan. Het effect is hetzelfde als bij claudicatio, de doorbloeding is verstoort.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:14

Anne_GTI schreef:
Nou, ik niet want ik lig nog te bokken :+
Zonder gekheid, ik heb na een klap van een veulen op de kuit heel lang last gehad van soortgelijke klachten. Toen was er iemand die opperde dat ik weleens magnesiumtekort zou kunnen hebben. En dat werkte wonderbaarlijk goed bij mij. Voordeel is ook dat als het niet tekort is het teveel zo weer door de plee gaat. Na twee weken merkte ik veel verschil. Misschien heb je iets aan deze simpele tip. Je kan het allicht proberen.

:D Dat wilde ik net schrijven...magnesium.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:23

Hebben ze wel eens naar je lymfe gekeken? Of heb je het idee dat je vocht vast houd in je benen?

Ik heb heel lang met pijn aan de voorkant van mn scheenbenen (en veel spierpijn in rest van mn beenspieren) gelopen bleek veroorzaakt te worden door een aangeboren lymfe afwijking. Hierdoor worden de afvalstoffen (vooral eiwitten) niet goed afgevoerd en die gaan drukken op je spieren waardoor je spierpijn krijgt.