Operatie wortelpuntontsteking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Operatie wortelpuntontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:49

Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag , 2 weken terug een apexresectie gehad in mijn kies.
Ik voelde nog steeds kloppende pijn, maar dan door mijn hele kaak heen.

Ik ben ook al 2 keer terug naar de kaakchirurg geweest en het zag er volgens hem goed uit.

Nu heb ik dus nog steeds kloppende pijn, zowel in die kies die achterin zit tot mijn voortanden.

In 1 van mijn voor kiezen ( dus weer een andere kies ) moet ik donderdag nog een wortelkanaalbehandeling .

Nu vraag ik mij af, aangezien de kloppende pijn in mijn achterste , behandelde kies is en helemaal doorloopt naar mijn andere tanden of dat dezelfde kies is die dat dus allemaal veroorzaakt.

Op een gegeven moment weet je niet meer waar het weg komt :7

Iemand ervaring hiermee ?

chocobroodje

Re: Operatie wortelpuntontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:45

Ja hiero maar ik vrees dat je van mijn verhaal niet blijer wordt.. Heb je antibiotica? Krijg je pijnstillers of ontstekingsremmers? Mijn ervaring is dat je er zelf bovenop moet blijven zitten. Jij weet wat je voelt en het kan zomaar zijn dat de ontsteking weer actief is geworden. Ik zou de kaakchirurg weer bellen en vragen voor een foto of iig een controle. Je zou nu een heel stuk minder last moeten hebben en zeker geen kloppend gevoel meer moeten ervaren. Zijn de hechtingen al los? Heb je nog veel zwelling?

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 10:36

Bedankt voor je reactiie .
Ik heb nog 1 hechting , en vandaag laatste dag anti
Biotica. Moet morgen naar de gewone tandarts en zall daar ff informeren
:7

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:40

Ik zou zeker geen kanaal behandeling nu laten doen... Even laten nakijken door je TA is prima maar geen grote dingen laten doen voordat alles is opgelost (tenzij het probleem daar zit natuurlijk) Heb je nog spoelmiddel? Perioaid is erg goed en werkt ook wat verzachtend. Maar ik zou echt naar de kaakchirurg gaan. Ik heb er 6 weken mee geklooit voordat het eindelijk was opgelost. Dus echt er achter aan want als een ontsteking niet weg gaat kan het in je bot slaan en dan ben je pas echt de pineut!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:43

dat kloppen zou weg moeten zijn na twee dagen ab.Zoniet zit de haard er nog.
Vaak is het bot ook ontstoken,dat doet pijn.Ik weet er alles van :D

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:15

Ja, pijn is niet fijn nee.

Ik ben nu nog steeds aan het klote ermee, de tandarts word er gek van volgens mij, maar de pijn slaat door naar de andere kaken ook nog. Ik ben het helemaal zat, een volgende operatie zal het niet meer worden, dus ik denk dat het nu gewoon maar trekken word GRrrrrr

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:17

Je kunt beter bij de kaakchirurg de onsteking laten weghalen... Dan ben je er in principe ook vanaf.. Je bent 21? Wees zuinig op je tanden ik ken heel wat 30igers die hun halve gebit al missen... Zo zonde :o

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:20

Daar ben ik al geweest, maar die zeiden al dat ze niks meer konden doen. De kies zit links achter in, hele gehemelte doet zeer en links onder een paar kiezen en /of kaak . Je weet het van ellende niet meer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:30

Ik snap niet dat ze niet meer AB hebben gegeven, hoeveel kuren heb je nou gehad? Ik heb er toen 3 of 4 achter elkaar gehad voordat het weg was. En ik moest een aantal keer per dag met een spuitje een zoutoplossing in de wond spuiten om te spoelen. Wat een *piep* gevoel gaf dat brrr krijg er nog rillingen van als ik er terug aan denk..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:35

niet een nieuwe WKB laten doen op een andere kies :n

eerst zorgen dat alles rustig is! Ik heb eerst een gewone apexresectie gehad. Ik bleef ook pijn houden de eerste weken, maar dat trok na een week of 3-4 weg. Vervolgens een paar maanden pijnvrij geweest en daarna kwam mijn fistel weer heftig terug.

Vervolgens heb ik een dubbele/uitgebreide apex gehad waarbij ook mijn verhemelte is open gesneden.