Oordopjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:57

Hier zullen ook vast wel mensen zijn die oordopjes gebruiken op festivals en fuiven.
Ik heb door een ongeval zeer snel last van hoofdpijn, voor mijn vrienden is het niet leuk als ik -alweer- vroeger door ga, maar voor mezelf ook niet.
De simpele oordopjes die je wel eens op fuiven krijgt blijven bij mij echt niet lang zitten, en echt charmant is het niet om de hele tijd aan je oren te peuteren om die dingen goed te laten zitten :+

Welke oordopjes gebruiken jullie? En wat zijn je ervaringen ermee, eventueel prijsklasse.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:58

Ik werk in de Ziggo Dome en sta dus regelmatig in de herrie, daar heb ik de oordoppen van Alpine voor gekocht.
Zijn erg goedkoop voor de kwaliteit, ik betaalde er rond de 7 euro voor met een aanbieding bij Hans Anders en ze zitten perfect in mijn kleine oren!

http://www.gehoorbeschermers-oordoppen. ... rmers.html

nikkii

Re: Oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:10

Ik heb oordopjes van Noizezz? volgens mij. Ik weet niet meer precies wat ik ervoor betaald heb.
Deze heb ik gekocht omdat ik ook steeds oorpijn en een piep in mijn oor had wanneer ik ergens was geweest waar het geluid wat harder stond. Dat is nu stukken minder.
Het prettige van deze doppen vind ik dat je 3 verschillende maten dopjes krijgt en een filter. In de dopjes die het beste passen moet je de filter stoppen en de rest van de dopjes kun je weggooien. Wel voel ik één dopje steeds zitten en geeft steeds het gevoel dat hij eruit gaat vallen, de ander zit wel perfect.
Als ik weer nieuwe dopjes nodig heb denk ik dat ik ook voor de Alpine dopjes zou gaan, omdat ik hier van meerdere mensen goede verhalen van heb gehoord.
Succes met je zoektocht!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:11

Ik heb ook oordoppen van Alpine. Iets van € 15 en blijven prima in m'n oren zitten (heb daar wel eens problemen mee). Ook zie je ze bijna niet zitten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:12

Ik heb oordopjes uit de muziekwinkel, die het geluid filteren zeg maar. Dus je hoor het zachter, maar niet kwalitatief minder. Ideaal. Gebruikte ze altijd bij bandrepetities, maar daar ben ik mee gestopt dus mogen ze hun leven voortzetten als festival oordopjes :)

Het zijn overigens deze: http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.nl/alpine-music-safe-pro.html met de bandrepetitie het gouden filter, met festivals de zilveren (of als ik bij de box sta de gouden :D )

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:26

Ik heb geloof ik de 'gewone' Music Safe.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 12:35

Dankjewel :) Dus die van alpine zijn wel aan te raden?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:49

Ik heb wel van die kneedbare dopje maar roze speciaal voor nauwe gehoorgang.
Zou niet weten waar ik ze weg heb gehaald en ze zitten in een transparant zakje, kartonnetje heb ik weg gegooid. Echt hele fijne dingen.
Ik ben trouwens groot voorstander van oordopjes bij veel kabaal :) gebruik ze met oud en nieuw ook.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:49

Alpine is een prima merk :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 12:54

Oke, dan ga ik vrijdag eens bij Hans Anders binnen :) Dankjewel voor de tips!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:05

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:38

Leen_ schreef:
Dankjewel :) Dus die van alpine zijn wel aan te raden?

Ik heb ook alpine dopjes met filter, prima dingen, alleen zijn de mijne wel aan vervanging toe (gaatje waar het filter in moet is uitgelubberd dus geluid wordt lelijk), maar dit komt door intensief gebruik.

Ik ga overstappen naar op maat gemaakte oordoppen met filter. Dit schijnt toch weer een stapje beter te zijn in geluidskwaliteit en zitten nog beter. Zijn alleen ook heeeel wat duurder. Ik ga ze vaak gebruiken en ik raak dat soort dingen niet snel kwijt, dus wil ik eraan beginnen, maar ik zou eerst gewone doppen kopen om te kijken hoe het bevalt en of het geld het wel waard is voor je.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:49

ik heb bij beter horen oordopjes op maat laten maken omdat ik erg nauwe gehoorgangen heb en in een slagwerkgroep speel, kost wat maar je hebt ook wat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:34

Hier staat een vergelijkend onderzoek naar oordoppen dat de Consumentenbond twee jaar geleden heeft gehouden:

http://www.oorcheck.nl/upload/publicati ... li2010.pdf

De kwaliteit van lamellendoppen (die van 15-20 euro zoals die van Beter Horen of Alpine) is prima. Ze beschermen je gehoor voldoende tegen geluid.

Op maat gemaakte doppen zitten vooral prettiger. Ik kan me voorstellen dat dat meespeelt als je ze vaak of langdurig draagt. :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:44

Karin, bedankt voor dat artikel! Erg nuttig!

In mijn geval zal het eens om de 2a3 weken gebruikt worden, dus ik denk dat ik me die van Alpine ga halen. Dan kan ik later nog zien, wanneer ik geld heb voor de op maat gemaakte en of ik wel duurdere nodig heb.