Last van kaken, tandenknarsen en hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Last van kaken, tandenknarsen en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:34

Ik knars al mijn hele leven alleen is dit veel erger geworden sinds ongeveer 2 jaar. Ik ben daarvoor naar de tandarts geweest die een bitje gemaakt heeft. Daar slaap ik elke nacht mee (kan niet meer zonder dat ding :+ ). Me tanden worden dus niet meer vernield alleen is de hoofdpijn er niet minder op geworden, juist erger ;(

Ik ben een half jaar geleden naar een fysiotherapeut geweest. Dit hielp helaas niet, het is juist alleen maar erger geworden daarna (dat lag niet aan therapeut hoor :P als ik daar niet was geweest was het ook erger geworden)

Daarnaast ben ik naar een kaakchirurg geweest, die vertelde me dat mijn kaken niet goed op elkaar aansluiten. Dat kan geopereerd worden alleen schijnt dat nogal een zware en lange herstelperiode te eisen. Daarom heb ik dat destijds niet gedaan.. Of dat met het knarsen te maken heeft dat weet ik niet.

De laatste tijd heb ik zo vaak hoofdpijn dat ik bijna dagelijks pijnstillers slik.. Ik begin een beetje hopeloos te worden en vraag me af of iemand dit herkent? Ik wil graag van die hoofdpijn af maar weet niet wat eventueel een juiste behandelmethode kan zijn.

Hoop dat er goede tips bij zitten :D

xDaPhNex

Re: Last van kaken, tandenknarsen en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:41

Meid!! Laat je ajb niks wijsmaken over een operatie.
Ik heb na een heftig scooter ongeluk op m'n 16e precies deze klachten gekregen. Fysio na Fysio na kaakchirurg na gnatoloog noem maar op hebben me onderzocht, maar geen van hun oplossingen hielp. Mij wilden ze ook opereren.

Maak zo snel mogelijk een afspraak bij dr. vd Bunt (orthomanuel therapeut) in Amsterdam. 3 behandelingen en je bent genezen.

Ik ben daar sinds september onder behandeling. Heb nu 4 behandelingen gehad en ben HELEMAAL genezen..

Laat je niks wijsmaken over opereren hoor!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:45

Nee dat opereren zag ik ook al niet zitten haha

Maar ik ga is op die website kijken (die hebben ze vast wel?). Had jij ook last van tanderknarsen etc?
Wat voor behandeling heb je gehad?

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:56

Ik knarste met rechts. Ben op m'n gezicht gevallen. Van de gnatoloog kreeg ik een knars bitje. Dit hielp een beetje, maar eigenlijk onderdruk je het probleem alleen en los je het niet op.

De website van vd Bunt in Amsterdam is niet heel mooi hoor. Daar kan je beter niet naar kijken, maar het telefoonnummer staat er uiteraard op ;)

Hij heeft mij behandeld van m'n scheve bekken tot m'n oogkassen. Het is heftig, je word van top teen gekraakt. maar daarna is het echt een bevrijding!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:58

oh jeetje, kraken.. Daar ben ik altijd een beetje bang van geweest haha. Maar kan altijd even bellen natuurlijk. Ben benieuwd! Wie weet helpt het :)

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:04

Succes! :)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 10:55

hmm heb nu ook opeens last van een dikke harde bult op mijn kaak vlak voor mijn oor.. Het is echt keihard en doet ook zeer -O-

Vanmiddag naar de dokter maar weer, ben benieuwd wat die erover te zeggen heeft.