Wat is er met mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Wat is er met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:53

Hallo bokkertjes,

op het moment zit ik heel erg in de put, ben verward en zie het even niet meer.
vorige vrijdag heeft mijn vriend het uitgemaakt en ik heb altijd al moeite gehad met afscheid nemen, hoofdstukken afsluiten en zoiets te verwerken.
( dit is met zo goed als alles zo: ponies die verkocht worden, vrienden die ik kwijt raak, kleine dingen die ik niet van me af kan zetten,...)
Ik ben die week ook ziek geweest en nu deze week zo verkouden als iets. ( heel normaal het wordt winter, het is de tijd van het jaar).
Maar deze zaterdag ben ik zomaar flauw gevallen. Ik heb die ochtend nog autorijles gehad en niks aan de hand, ik sta een half uurtje later met mijn moeder in de winkel en hup daar ging ik ( schaamde me dood voor die mensen ) maar het is allemaal in minder dan 2 min gebeurt.
Ik kreeg het warm, nog warmer, alles werd zwart, ik lag op de grond deed mijn ogen open en voel helemaal NIETS meer gewoon doodnormaal, kiplekker. Ik kon ook gewoon weer opstaan. Ik zag alleen nog lijkbleek en verschillende mensen zeggen dat ik de laatste tijd al wat bleek zag.

Heb er voor de rest geen last meer van gehad, ik vind het echt zo raar!
Ben vandaag ook opeens wat blauwe plekjes tegengekomen ( naar mijn weten niet gestoten ) die ik eerder niet had.

Weet iemand hoe het kan dat ik opeens onderuit ging? Kan het er iets mee te maken hebben dat ik zelf in een putje zit?

( eigenlijk is het een nutteloos verhaal maar ik ben al 2 dagen aan het tobben om het toch maar te vragen )

:wave:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:54

Jahoor kan door stress komen. Heb ik ook een tijd gehad. Stress is zo slecht voor je lichaam, maakt je echt kapot.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:54

lijkt mij genoeg reden om even langs de huisarts te gaan?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:56

Waarom bel je niet even je huisarts? Die kan je hier waarschijlijk veeeeel beter antwoord op geven :?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:56

Kan het wel zo zijn dat je je leeg en down voelt maar er geen moeite mee hebt om toch gelukkige momenten te hebben door al de stress heen?

Ga morgen onder druk van mijn moeder ook langs bij de huisarts voor bloed te trekken ;(

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:05

ik heb ook stress (door vader die illegaal is en ouders die gescheiden zijn en ik wil niet naar mijn pa )
Geloof me !
het is vechten voor mij geweest en nu nog altijd
Stress is vreselijk
ik ben al eens
*flauwgevallen
*heb psoriasis op mijn hoofdhuid
*overgeven
*opstopping
*buikpijn
*bloedarmoede/ijzertekort
*psyghisch niet goed voelen

echt niet leuk!
en ik ben ngo maar 13 en zo is het al5 jaar bezig!!!!!!!!!

Azmay

Re: Wat is er met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:07

Heb ik ook ooit gehad met lage bloeddruk en stres.
Ik wens je veel succes, maar als je alles een beetje op de rit hebt gaat het vanzelf beter.
Hoop voor je dat dat sneller gaat dan bij mij ;)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:12

Wens jullie ook allemaal het beste toe!
Snap nu wel dat het kan dat ik mijn psychische 'problemen' in verband staat met de gezondheid

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:54

Als je slim bent laat je bij de huisarts nog wel even o.a. je bloeddruk en ijzerwaarden testen, als die laag zijn kan je zelfs zonder stress nog onderuit gaan.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:14

Vandaag naar de arts geweest:
bloed getrokken en bloeddruk gemeten die was 10.5/7 ( wat laag is dus... )
Eens kijken wat de uitslagen zeggen, maar volgens de arts gewoon een bloeddrukflauwte, niks ernstig

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:17

Heel verstandig dat je bij de huisarts langs bent geweest, mijn bloeddruk is ook vrij laag en herkende je klachten direct.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:24

Wil niet zeggen dat jij hier ook last van heb, maar ik heb een beetje een rotperiode achter de rug wat nu al ongeveer 5 jaar speelt. De laatste 1,5 jaar kreeg ik overal last van, telkens meer ziek worden ontstekingen krijgen en noem maar op... uiteindelijk toegegeven en ik werd overspannen verklaard. Toen het hoge woord er helemaal uit was ben ik nu niet meer ziek geweest!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 16:35

Ik zelf zou mezelf niet echt overspannen noemen, als ik kijk naar het leven van anderen...

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:48

Nee dat zei ik van mezelf ook niet, ben jong weinig zorgen... maar toch kan het... maar nogmaals ik zeg niet dat jij het hebt maar wellicht om t in je achterhoofd te houden...

Hoop dat de uitslagen snel komen zodat je duidelijkheid hebt, is altijd fijn om te weten wat je hebt.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:51

Goed van je dat je naar de huisarts bent geweest!
Hopelijk valt het allemaal mee, en is er duidelijkheid.

Sterkte meis, met deze rotperiode!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:10

Ook ik herken je symptomen. Meestal begint het met afwezigheid, vervolgens benauwdheid (waarin ik niets anders kan denken dan "niet flauwvallen, niet flauwvallen, niet flauwvallen, f**k). Ik voel me precies helemaal wegglijden, heel bewust, maar je kan niet anders dan het ondergaan tot je helemaal weg bent. Ik heb het al voorgehad op m'n werk, in een winkel, op de trein, bij een optreden, etc. Erg genant, inderdaad. Nadien kan ik na 5 minuutjes bekomen ook weer gewoon rechtstaan en verder doen met wat ik bezig was.

Als het inderdaad een bloeddrukprobleem is, kan je volledig flauwvallen voorkomen door op tijd te gaan zitten of zelfs volledig op de grond te gaan liggen met je benen omhoog. Niet altijd even evident, ik weet het.

Ik stuur je nog een PB naar aanleiding van je profiel!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:50

De dokter zei inderdaad ook als ik me flauw voel worden om te gaan zitten of beter nog te liggen met je benen omhoog, maar ja ga in de klas maar eens even langs je stoel liggen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:36

De laatste keer dat ik het had voelde ik me echt wegzakken ik wilde het nog zeggen tegen mijn vriend die naast me stond.
Hij zag nog net mijn ogen wegdraaien en toen zakte ik in elkaar, geen idee hoe lang ik weg was ik werd half zittend tegen een muur weer wakker.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:30

Het is toch maar vies voor omstaanden als je opeens wegzakt... morgen komen normaal de uitslagen binnen van mijn bloed

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:34

Bij mij kom het door spanning/drukte en stress.
Zoals jij het beschrijft heb ik het ook maar tegenwoordig heb ik het onder controle.
De eerste keer dat het gebeurde wou ik net van de trap gaan dus je raad het al..
Mijn moeder zag me naar beneden verdwijnen.
Werd onderaan wakker niet wetende wat er gebeurd was.
Zo ben ik weleens een keer midden in een discotheek afgevoerd naar een brancard en met carnaval voelde ik het aankomen en liep naar buiten en kletste op de stenen.
Heb dus ook altijd de perfecte timing en plaats (en nee niet teveel gezopen:= dat waren altijd de momenten dat ik NIET veel op had)
Ook voel ik me daarna gewoon altijd goed op de blauwe plekken die je eraan overhoud na, al waren dan de mensen om je heen nog wel in paniek en ik heb altijd zoiets: Niks aan de hand!!!
Bij mij hebben ze toen niets maar echt niets kunnen vinden..
Hoop voor jou dat dat wel zo is

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 17:14

Vandaag al 1 uitslag gehad van de arts, morgen de rest.
Mijn suiker was te laag, morgen de rest en dan kijken wat daaruit komt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:18

Conclusie: tekort aan ijzer, lage suiker en klierkoorts.
Geweldig...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:42

nou,ja...je weet tenminste wat je hebt.Sterkte!!!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 21:16

Inderdaad, dank je allemaal!