Schouder uit de kom na schouderoperatie, iemand ervaring mee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maya_Mariel

Schouder uit de kom na schouderoperatie, iemand ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:28

Hoi allemaal,

In december 2008 ben ik aan mijn linkerschouder geopereerd nadat deze drie keer binnen een jaar uit de kom gegaan was. Daarna natuurlijk de lange revalidatie gehad, maar verder eigenlijk niks aan de hand. Tot afgelopen september.
Ik viel bij vrienden de laatste paar treden van de trap af en bij het proberen om me eigen op te vangen ging mijn linkerschouder uit de kom. Na een paar minuten vanzelf weer teruggeschoten (wat bij de eerste keren absoluut onmogelijk was, ging alleen in het ziekenhuis door middel van spierverslappers en de laatste keer hebben ze me met 3 mensen vast moeten houden terwijl de 4e mijn schouder terug er in 'trok' in plaats van mij van van de tafel te trekken!).
Nu is het zo dat dit op dinsdag gebeurde en op vrijdag vertrok ik naar Aberdeen in verband met studie. Op vrijdag was de verwijzing voor de fysiotherapeut nog niet binnen en in verband met inschrijving bij de dokter in Aberdeen plus de lange wachttijden heb ik na een aantal weken maar opgegeven om fysiotherapie te krijgen. Geen last van bewegingen, al wist ik natuurlijk wel tot welke hoogte etc. ik kon gaan de eerste paar weken.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn bij wie de schouder uit de kom is geweest na een operatie en wat er aan gedaan is. Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat als het nu dus weer gebeurd, er opnieuw geopereerd gaat worden. Nu heb ik daar niet veel zin in, maar ik weet ook dat door nu geen fysiotherapie gehad te hebben, de schouder nog 'zwakker' is dan die al was en ik ben eerlijk gezegd wel wat ongerust dat het toch weer gebeurd.

Dus graag reacties! :)

zonnebloem18

Re: Schouder uit de kom na schouderoperatie, iemand ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:34

Collega van mij heeft dat ook na operaties aan beide schouders heeft ze links al 2 keer uit de kom gehad en links nu 1 keer.
Met fysio is het nu wel echt beter geworden door het sterker/korter maken van de spieren rond de schouders.