Erg bleek en constant last van de kou.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Erg bleek en constant last van de kou.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:59

En hier heb ik voorheen nooit last van gehad.. zelfs midden in de winter zat ik vorig jaar met enkel een shirtje aan binnen en koud had ik het nooit. Naar school droeg ik enkel m'n winterjas op de fiets en daaronder een truitje/jasje met een hempje en dat was goed te doen. Maar dit jaar is het totaal omgeslagen, nu draag ik lagen over lagen om niet te verkleumen. Ik heb het constant zo koud.. op school, thuis, buiten, overal. Alleen niet onder de hete douche en als ik al even in m'n bed lig. Daardoor zie ik er vaak tegenop om naar buiten te gaan, heb ik constant blauwe/paarse vingers van de kou, bibber ik vaak en krijg ik letterlijk spierverkrampingen.. Ook ben ik sinds een tijdje erg bleek en ook dit had ik voorheen eigenlijk nooit. Ik ben van mezelf licht getint (wel Nederlands) dus had ik altijd wel een beetje kleur, maar nu lijkt het wel of al de kleur uit m'n gezicht is getrokken.. ik zie het niet zitten om foundation ervoor te gaan gebruiken (hier is het bovendien ook niet voor bedoelt) en de zonnestudio is me om er regelmatig heen te gaan net wat te duur. Ik draag doordeweeks naar school altijd bronzer om mijn wangen/jukbeenderen om mezelf nog een beetje kleur te geven. Ik heb van mezelf op school wel vaak rode wangen, maar buiten heb ik die niet, enkel een knalrode neus en voorhoofd van de kou..

Heeft iemand enig idee hoe ik het minder koud kan hebben en mezelf wat meer kleur kan geven? als ik in de spiegel kijk lijkt het af en toe net of ik ziek ben.. en die kou is gewoon erg vermoeiend voor mijn lichaam. Ik eet en slaap trouwens genoeg, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Kayleigh__

Re: Erg bleek en constant last van de kou.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:00

Weleens bloed laten nakijken?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:02

Misschien is het toch een verstandig om bij de huisarts langs te gaan en eventueel wat bloed te laten prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:03

Even langs de HA, die kan je vast helpen, dit klinkt inderdaad niet goed. :(:)

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:03

Ik volg, ik heb precies hetzelfde.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:05

Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest, zo erg is het volgens mijn moeder niet. Bloed laten prikken doe ik liever niet.. ik heb een erge fobie voor prikken dus dat zou echt een van mijn laatste opties zijn :o

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:09

Het kan ook je leeftijd zijn. Ik had hetzelfde als jou, dit was ergens in de pubertijd, en dat is gebleven. Schijnt te komen door de hormonale veranderingen in je lichaam.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:09

Ben je te dun? Op de foto's in je profiel zie je er vrij mager uit, en dat kan deze klachten veroorzaken. Hoeveel eet je precies? Soms kan het genoeg lijken, maar is het eigenlijk toch best weinig als je het opschrijft. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 18:12

Ik ben 1.75 en weeg 59/60kg. Ik begin s'ochtends met 2/3 boterhammen, s'middags met 2/3 en avondeten meestal een flink bord, soms een toetje. Tussendoor eet ik doordeweeks veel koekjes/fruit en in 't weekend geen tussendoortjes of gewoon fruit. Ik ben trouwens 15.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:38

Ik heb al twee jaar precies hetzelfde. Met als gevolg dat ik bijna altijd binnen zit, waar ik meteen de verwarming op 25 graden zet. Het doet gewoon pijn om naar buiten te gaan := Ondanks alle lagen etc. die ik aan doe. School gaan rond de winter ook niet goed omdat ik me niet kan concentreren door de kou.

Ben benieuwd naar tips dus!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:45

Misschien helpt het om roosvicee ferro te drinken?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 18:46

En waarvoor zou dat kunnen helpen? :) wat doet het?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:47

Slik je wel multi vitamine?
Ik herken het wel ben zelf ook snel bleek en rode neus enzo haha

Ik zal wel je bloed laten prikken hoor! dat hoeft echt geen pijn te doen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:49

xAylie schreef:
En waarvoor zou dat kunnen helpen? :) wat doet het?

Ijzer geeft meer kleur en warmte. Maar aangezien je niet wilt prikken zijn ijzerpillen misschien weer te sterk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 18:49

Maar ik ga totaal door het lint als ik zo'n spuit zie, het gaat gewoon echt niet bij mij en eerlijk gezegd weiger ik het ook. Dus ik ben bang dat ik pas ga bloed prikken als er écht iets mis zou kunnen zijn.

Multivitamine is volgens mij alleen voor erbij, zou eigenlijk niet weten waarom ik ze zou moeten slikken haha.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:52

Als er iets mis is dan kun je er maar beter op tijd bij zijn! ( niet dat ik dat denk hoor)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:53

Je zou heel goed bloedarmoede kunnen hebben. Daar kun je het ook koud van krijgen en dat zou dat bleke kunnen verklaren. Zou toch gewoon even naar je HA. Als ie het niet nodig vind, prikt ie echt geen bloed.

Met een beetje mazzel is het alleen een slechte doorbloeding. Daar hebben veel vrouwen last van. Dat kun je verbeteren door meer te bewegen, tussendoor kleine dingetjes te eten en geen knellende kleding te dragen. Hoewel het vaak lastig wegblijft.

Het kan ook een hormonen ding zijn inderdaad of komen door stress.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:47

Wat worden er hier extreme beelden geschetst over wat het 'zou kunnen' zijn. >;)

Ik denk dat je weerstand gewoon nu wat minder is dit jaar ;) Warm aan blijven kleden, warme dranken (thee, soep) drinken en je lichaam goed gevoed houden. :Y)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:13

Gezonder eten en zorgen dat je voldoende slaap pakt! :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:43

Veulen84 schreef:
Je zou heel goed bloedarmoede kunnen hebben. Daar kun je het ook koud van krijgen en dat zou dat bleke kunnen verklaren. Zou toch gewoon even naar je HA. Als ie het niet nodig vind, prikt ie echt geen bloed.

Met een beetje mazzel is het alleen een slechte doorbloeding. Daar hebben veel vrouwen last van. Dat kun je verbeteren door meer te bewegen, tussendoor kleine dingetjes te eten en geen knellende kleding te dragen. Hoewel het vaak lastig wegblijft.

Het kan ook een hormonen ding zijn inderdaad of komen door stress.

Wat je opschrijft klinkt mij inderdaad ook als bloedarmoede in de oren. En zo 'extreem' is dat helemaal niet hoor.

Gewoon even langs je HA gaan meid. En als bloedprikken echt niet kan wil je HA misschien ook wel een tijdje ijzertabletjes voorschrijven zonder dat je bloed getest is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:20

Om ijzergehalte te prikken krijg je alleen een prikje met een prikpen in je vinger. Er wordt niet geprikt met een grote naald om bloed af te nemen in een buisje.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:24

Roosvice Ferro drinken, klinkt als ijzergebrek, mijn zoon heeft dit ook gehad en door Roosvice te drinken namen de klacht af, dit is gewoon te koop bij de drogist.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:03

Een vitamine boost kan sowieso geen kwaad. En baat het niet, schaadt het niet. Bij de Kruidvat oid hebben ze van die multivitamines, ook in boostvorm zeg maar...
Je zou inderdaad zeggen dat je normaal gesproken voldoende uit je voeding zou moeten halen, maar als ik mijn vitamines niet slik (is overigens op aandringen van HA) merk ik het echt wel; moe, koud, lusteloos, enz...

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:14

bij schildklier problemen ( te trage ) ben je vaak kouwelijk en zie je bleek> vaak heb je dan ook last van spierkrampen. Bloedonderzoek kan een hoop uitwijzen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 14:31

Inmiddels voel ik me al een stuk beter, ook nu het wat minder koud begint te worden. Vorig weekend ben ik ziek geweest en waarschijnlijk zat dat er al een tijdje aan te komen aangezien ik het sindsdien lang niet meer zo koud heb. Maar toch bedankt voor de tips :)