Extreem droge huid en haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Extreem droge huid en haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:03

ik weet niet of hier al een topic over is, ik kon niks vinden.

Hoi, nu het weer kouder buiten word, word mijn huid en haar echt super droog.
En ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en wat ik er tegen kan doen want dit is echt flut.
Elke ochtend en avond doe ik creme op maar alsnog is mijn huid echt droog.
Soms pulk ik echt stukken huid van 2cm van me af! -O-
Dus wie weet het wonder middel voor mijn huid, en ook voor mijn hoofdhuid/ haar

Dankjullie wel :)

(Sorry voor typfouten, mijn nederlands is niet heel goed ;P)

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:06

Goh wat vervelend voor je zeg , ik smeer bij mijn zoontje altijd vaseline lanette creme op die haal ikbij de apotheek en bij hem hou ik het zo onder controle .
Het is een hele dikke creme die wat moeizaam smeert maar het werkt bij hem als een bus .
Wat voor soort haar heb je en wat voor haar producten gebruik je nu ?

lilydj

Re: Extreem droge huid en haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:15

Voor mijn huid, gebruik ik nu meestal bodylotion omdat ik al zo veel dingen heb geprobeert en die creme's van nivea enzo werken helemaal niet. Voor mijn hoofd gebruik ik niks omdat ik nog nooit iets ben tegen gekomen :P ik heb een half jaar geleden mijn haar geverfd en dat heeft ook niet zo goed gedaan maar nu het winter word word het echt erg( haar word dun, breekt snel af, pluist heel erg)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:18

Vaseline, badolie (is geconcentreerder dan babyolie etc.), bij mij werkt het ook om overdag een klein laagje foundation te gebruiken als een soort beschermlaagje. En voor je haar veel creme en haarmaskers etc.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:21

Okee dankjewel :) foundation heb ik altijd op behalve in het weekend want dan hoef ik niet naar school :+ waar kan ik vaseline kopen? :p

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:23

Wat erg fijn is voor je haar (en ook voor de huid geloof ik) is kokosvet. Wel pure. Mijn haar is gigantisch opgeknapt na teveel verven ;)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:28

Heb je al eens wat duurdere gezichtscremes gebruikt? Ik kan namelijk ook niet tegen niveau spul enz, maar met de duurdere merken (helaas) zoals Vichy, Louis Witmer (als je het zo schrijft) gaat het allemaal een stuk beter!
Voor je haar, gebruik je iedere dag cremespoeling? Gebruik je olie?
Het advies wat wij altijd gaven (heb in een drogist/kapperszaak gewerkt) is na de shampoo goed insmeren met cremespoeling (en dan het liefst ook de wat duurdere, omdat die nou eenmaal beter werken.. Dus niet andrelon en die oliebol) en 1x per week of per 2 weken een maskertje opdoen (op je haar). Je hebt daarnaast ook speciale olies die je kunt gebruiken bijvoorbeeld tegen pluizen, of wanneer je vaak je haar stijlt (dan heb je sowieso iets nodig om erin te doen, want dat is super slecht voor je haar).
Daarnaast kun je ook nog 's avonds je haar insmeren met cremespoeling/masker en er vervolgens een nachtje mee slapen. Dan krijgt het lekker de tijd om in te trekken..

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:37

Dank jullie wel! Ik zal van de week eens de kapper binnen lopen anders :)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:40

Voor mijn droge huis gebruik ik Bio-oil. Het ruikt lekker, plakt niet en werkt goed op mijn huid.. Voor haar zou ik het niet weten. :)

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:43

Ik had ook erg last van droog haar, en ik kreeg van de kapper het advies om nog maar 2-3 x per week te wassen en dan met een speciaale shampoo met olie. en niet meer stijlen en te veel gel gebruiken enz. Mijn haar is er echt van opgeknapt.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:44

Ik vind de groene flessen bodylotion van Garnier echt veel beter werken dan verschillende andere merken. Kan je misschien eens uitproberen?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:45

NatassJa schreef:
Wat erg fijn is voor je haar (en ook voor de huid geloof ik) is kokosvet. Wel pure. Mijn haar is gigantisch opgeknapt na teveel verven ;)

Dit kan ik je ook aanraden voor je droge lokken. http://www.beautygloss.nl/2012/01/21/fi ... aarmasker/

Aangevuld met een goede shampoo en conditioner. Biosilk oid.

Het ruikt neutraal dus absoluut geen kokoshoofd haha :) je kunt er ook mee koken etc.
Afbeelding

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:12

Dank jullie wel :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:38

Zijn er nog tips voor enkel een droge hoofdhuid?

Ik weet niet of het door de koude komt (denk dat het het effect gewoon vergroot) maar altijd als ik examens heb en dus wel stress heb en niet zo'n goed slaapritme krijg ik last van schilfers op mn hoofdhuid. Olietjes enzo is allemaal wel goed maar is superlastig want aangezien het op mn hoofd is (enkel zo vanvoor en bij de scheiding) wordt mn haar er ook mee ingesmeerd.

Weet echt nie wat ik eraan moet doen, ik was mn haar al maar 1 a 2 keer per week dus daar ligt het al niet aan denk ik dan.

:) xx

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:41

Zelfde probleem hier vooral qya gezichtshuid. Ik ben nu dr organic ontdekt royal jelly creme. Ik ben totaal niet zo van de organic dingen maar dit werkt beter dan alle etos cremes en nivea loreal enzo die ik heb geprobeerd, en zonder chemische rommel, en is niet zo duur. Ideaal!
Laatst bijgewerkt door troi op 21-01-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:42

Stoppen met het gebruiken van producten waar sles en sls in zit (sodium lauryl sulfaat en sodium laureth sulfaat).
Dit droogt je haar en huid ontzettend uit.. Het zit in praktisch alle producten helaas, je zal moeten zoeken naar wat natuurlijkere producten.
Verder goed smeren met een goede body butter!