Lang haar ultra kort knippen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

Lang haar ultra kort knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 13:01

Ik heb mijn haar lang, tot bijna de onderkant van mijn ribbenkas. Ik heb voor aankomende week een afspraak gemaakt om mijn haar helemaal af te knippen en te verven. Echt helemaal iets anders. Want ik ben zo zat van mij saaie lange haar.
Wie heeft dit ook wel eens gedaan en had je spijt?

rOcky_lofz

Re: Lang haar ultra kort knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:03

Jaa, hier ook een... :D

Had het vroeger tot bijna aan mn bips, wat tamelijk irritant, en was het helemaal zat!
Later in een keer de schaar erin gedaan, en daarna goed geknipt, en week later toch naar de kapper gegaan.

Nu heb ik het tot iets over m'n schouders, en wil het nog ietsje langer hebben, maar niet veel langer.
heb geen moment spijt gehad, en vond het heerlijk, stuk lichter, en deed veel meer met m'n haar als toen het lang was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:04

Je kan je haar evt doneren zodat ze er een pruik van kunnen maken voor kinderen met kanker.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:06

Ja ik! Had haar tot mn ribben en wilde mn haar eens kort... had er best een tijdje over nagedacht en het was ook best mooi alleen moest ik s ochtends opeens zoveel aan mn haar doen wat ik niet gewend was. Echt spijt heb ik er niet van maar ben nu mn haar wel weer aan het laten groeien. Ondanks dat mn haar snel groeit zit ik nu op zo'n lengte waarop het lijkt alsof er niks meer bij komt...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:08

Jup ik heb het gedaan, en een spijt dat ik had.
De volgende dag eerst een half uur staan janken voor de spiegel -O-

Ik heb het daarna nooit meer kort gehad, en altijd tot over mn schouders :j

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:09

Zo lang als jou had ik het niet, maar ik ben van, tot ver over mijn schouders naar net boven mijn schouders gegaan.
Ben er ontzettend blij mee. Veel minder knopen, het valt direct een stuk beter en ziet er veel 'volwassener' uit.

Vind het heel stoer van je!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:09

Ik heb twee jaar geleden mijn haar afgekipt (en gedoneerd aan de haarstichting :) ). Had het tot net boven mijn kont, en is afgeknipt tot net onder mijn schouder. Heerlijk vond ik het! Geen spijt gehad. Lekker makkelijk te onderhouden :D Volgend jaar laat ik het weer knippen, want heb het alweer bijna tot boven mijn kont hangen (heb snelle haargroei..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:11

Mijn haar komt niet verder dan mijn bh bandje of soms hoger , ben hard aan het groeien weer. Elk jaar de schaar erin model erin , en in februari wil ik de bob er weer uit en alles op 1 lengte en een jaar later is het weer lang :P. Ik heb nooi spijt van knippen want ik weet dat het terug komt.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:12

Ik had ook tot onder mijn ribbenkast, afgeknipt helemaal kort, én van blond tot zwart geverfd! Nóóit spijt van gehad

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:17

Ik heb 't ook gedaan :j er is toen zo'n halve meter af gegaan..
Ik had wel degelijk spijt, maar vooral omdat 't model wat die kapper er in heeft geknipt er écht niet uit zag :') Dus: áls je 't doet, zorg dat je naar een goeie kapper gaat die je vertrouwt. (Die waar ik toen heen ben geweest zou ook zgn een hele goeie zijn, maar dat had ik via-via gehoord en bleek dus niet echt betrouwbaar..) Een week later ben ik naar een andere kapper geweest waar ik nu, zo'n drie jaar later, nog steeds bij zit :j En toen was kort haar ineens toch wel heel fijn :D Zo veel minder gedoe met 't wassen. Inmiddels heb ik 't wel weer zo'n tien centimeter over mijn schouder, maar ik denk dat dat binnenkort toch weer een heel stukkie korter gaat worden, ik vind 't wel leuk om eens in de zoveel tijd totaal wat anders te doen.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:22

Heb je al iets in gedachte wat je wil laten doen met je haar?
Ik heb zelf vroeger altijd kort haar gehad en liet zo'n beetje elk half jaar wel n ander model knippen.
Ik ging voor inspiratie altijd naar kapperssite.nl
Tegenwoordig heb ik lang haar want ik was t korte juist helemaal beu :o
Als je voor echt kort gaat zul je elke dag even voor de spiegel moeten staan om t te stylen, maar mijn ervaring is dat je hier snel genoeg handig in word en t niet veel tijd hoeft te kosten. Kort haar is ook snel droog, dus handoek erdoor na n wassen, stylingspul erin, fohnen, stylingspul erin en klaar is kees.
Ga je voor n beetje n halflang/halfkort model, zoals bijvoorbeeld n boblijn, dat vond ik n lastige lengte. Als je haar vanuit zichzelf niet meewerkt (zoals bij mij) dan ben je toch vrij lang aan het werk om het goed in model te krijgen. Daar komt nog bij dat n mss net niet in n staartje past en dan ben je verplicht om t elke dag in model te brengen.
Nu ik lang haar heb haal ik elke ochtend ff n borstel erdoor, eleastiek erin en klaar. Lekker snel. Maar ik ben me nu al n hele tijd aan het bedenken wat ik nog meer met mn haar kan dan alleen n staart.

Spijt over n kapsel heb ik nooit gehad, wel over kleurtjes.
Zorg dat je n paar voorbeelden bij hebt bij de kapper en laat je adviezeren wat t best bij je gezicht past.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:23

Ik zou eht doen , en het doneren!

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:25

Als je het doet inderdaad doneren, dan wordt je haar nog nuttig besteedt!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:28

Ik doe het nooit meer! :=
Ik had het tot halverwege op mijn rug en liet stekeltjes knappen... Vreselijk

Duurde 3 jaar tot weer lang was.
Maar als je doet, doneer het dan :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:48

Toen ik wat jonger was heb ik het gedaan. Mijn haar was tot op de rand van mijn broek en ik heb het ineens af laten knippen tot vlak onder mijn oren. Man wat heb ik gehuild een paar dagen later. Ik had zo'n vreselijke spijt en ik vond het helemaal niets hoe het was...

Heb het nu nog dat elke keer als ik mijn haar iets laat bijknippen ik weer spijt heb. Mijn haar is nu zo''n 15 cm van de rand van mijn broek verwijderd en ik heb er vaak aan zitten denken om het te knippen maar ik weet gewoon dat ik spijt ga krijgen...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:57

Jep, ik heb het drie jaar terug ook gedaan. Was mijn lange, dikke haar ontzettend zat! Ben op een dag naar de kapper gegaan, afgeknipt tot een stoer kapsel, apart kleurtje erin, klaar! Nooit spijt van gehad. Ik wil nu wel weer gaan sparen voor lang haar :)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:58

heb ik ook gedaan, al twee keer nu
heb er nooit spijt van gehad, het groeit altijd weer netjes aan :D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:10

Ik heb dat ook ooit gedaan, ik had mn haar tot aan mn kont en toen tot aan mijn schouders afgeknipt ;(
echt verschrikkelijk ik moest er gewoon van janken. Inmiddels zijn ze nu tot ong 10cm weer boven mn kont :) :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:13

Ik heb het van m'n bips tot m'n schouders afgeknipt en gedoneerd.
En man, wat heb ik een spijt (gehad) :')
Ondertussen is het wel weer bijgegroeid..
Maar had het achteraf toch liever niet gedaan :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:15

Ik had dan wel geen lang haar tot mijn kont, maar wel lang haar.. En dat heb ik in een bui vorig jaar ook helemaal afgeknipt, omdat ik datzelfde lange haar echt zat was. En dan echt kort, dus niet tot aan de schouders of wat dan ook, maar echt een korte coupé. Jongenshaar :D

Op sommige momenten had ik spijt, andere momenten niet.

Ik weet wel dat ik het een stuk makkelijker vond. Veel lichter en je haar kwam niet zo in de knoop of overal aan vast te zitten, zoals aan je oorbel of in je sjaal of de rits van je jas :P

Maar je kan niet veel met kort haar. Het is dit kapsel en meer kan je niet doen. Wil je wat anders, dan moet je wachten tot het gegroeid is en dat duuuurt lang.

Ik heb het dus weer laten groeien en heb ondertussen mijn haar wel weer lang. Ik vind het toch mooier. Maar merkte wel dat toen ik het aan het groeien laten was, dat ik vaak de neiging had het er weer af te knippen omdat ik lang haar ineens verschrikkelijk irritant vond! Als je een slechte haardag heb, ziet het er niet uit, komt vast te zitten, voelt zwaar, met douchen duurt het drogen zo lang, overal in vast zitten, jeuk in mijn nek want daar zit ineens weer haar.. Maar goed, dat is weer een kwestie van wennen, net zoals dat kort haar in het begin wennen is.

Maar ik zou het in ieder geval nooit weer doen. Vind het fijn dat ik het in ieder geval één keer heb gedaan, is dat ook eens gebeurd, maar we doen het niet nog een keer. Ik heb soms echt zitten janken om mijn lange haar :P

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:16

Zou je dat echt durven? :D Ik heb nu ook echt lang haar, maar ivm mijn beroep zal het binnenkort wel kort moeten vrees ik... Al stel ik het nu nog even uit! :)
Heb het vroeger ook al eens van lang naar kort geknipt en was er ook niet zo tevreden over... :+

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:20

Tja ik ging een maand geleden naar de kapper met haar dat tot halvewege mijn rug kwam.
Zou eigenlijk puntjes laten knippen maar was het een beetje zat dus zei ik tegen de kapper wt zou jij doen met dit haar.
OH zegt ze ik zou voor een bob gaan, vond ik een goed idee. Tja en toen was ze eenmaal aan het knippen en ik zag het al korter en korter worden. Na een kwartier zegt ze oeps dat wordt geen bob.
Heb nu dan ook echt kort haar en ondanks dat het 3 week heeft geduurt eer ik niet meer schrok in de spiegel ben ik er nu wel erg blij mee, al moet ik bekennen dat ik het nu wel weer lang laat groeien.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:22

Ik heb het ook gedaan! Ofja, niet zo heldhaftig als sommige hier ;)
Ik had mooi lang blond haar tot ongeveer mijn bh band.. Mijn toenmalige vriend vond het prachtig (ik was het echt heel erg beu, maarja toch maar zo gelaten).
Toen het uit ging ben ik verhuisd en ik wilde overal afscheid van nemen, dus ook van mijn haar!
Heb het tot een stuk boven mijn schouders laten knippen en heb er geen spijt van gehad! Heerlijk om eens wat anders te hebben!! Heb het toen twee jaar lang ongeveer zo gehad (langzaam aan wel ietsjes langer laten groeien). Nu laat ik het weer gewoon lang, maar wie weet laat ik het over een paar jaar wel weer lekker kort knippen ;)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:27

Ik had enorm lang haar, later heb ik het afgeknipt omdat ik er helemaal zat van was.... Kort haar staat me vele malen beter en ik kan er heel veel mee :) Mijn haar groeit snel, dus als ik wil (en het geld heb := ) kan ik iedere maand naar de kapper voor een leuk nieuw kapseltje :) Ik heb wel veel haar dat snel groeit, dus er kan veel met mijn haar. Weer niet wat voor haar jij hebt, maar ik vind kort haar eerlijk gezegd nooit zo mooi bij mensen met weinig/dun haar.
Het is wel belangrijk om een fijne kapper te hebben, anders kun je zomaar thuiskomen met iets wat helemaal verkeerd uitpakt. Heb ik ook wel eens gehad en dat was niet leuk...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:19

Aangezien er een centraal topic is voor alles wat met haren en kapsels e maken heeft hier dan ook een slotje.
[MW] Haar/haarverf deel 5