Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:mijn broertje heeft een hele tijd 18 kilo gewogen... Hij heeft een hersenbeschadiging waardoor die de hongerprikkel niet heeft en dus een heel moeilijke eter. Maar wat vooral hielp was die supplementen die actieve sporters ook nemen. En dan niet erbij sporten. Het zijn echte dikmakers en is gewoon een drankje dus je hoeft niks te eten
het zijn dikmakers, een hele calorieenbom. Vergelijkbaar met een kapsalon
Als iemand heel veel sport, heeft die het nodig betreft spieraanmaken ofzo? geen idee
Mijn vader gebruikt het ook na het sporten, maar als je dus niet sport zet het om naar vet, althans, dit is wat ik heb begrepen. Mijn broertje krijgt het dagelijks
Hij weegt nu rond de 43 kilo en is 1.68 ofzo? (18 jaar) Dieselpaard schreef:Idd naar de sportschool gaan. Daar trainen en supplement eten.
Wel moeilijk hoor dat je zo'n moeilijke eter bent! Shakies enzo al eens geprobeerd? Misschien een dietist?
En je mag altijd wat van mij hebben
arian_wolf schreef:lifaya schreef:mijn broertje heeft een hele tijd 18 kilo gewogen... Hij heeft een hersenbeschadiging waardoor die de hongerprikkel niet heeft en dus een heel moeilijke eter. Maar wat vooral hielp was die supplementen die actieve sporters ook nemen. En dan niet erbij sporten. Het zijn echte dikmakers en is gewoon een drankje dus je hoeft niks te eten
Maar daar moet ik dan toch bij sporten?
nafkedemi schreef:misschien eens naar een dietiste, deze is er niet alleen voor als iemand af wilt vallen,maar ook als iemand op een gezonde manier wat aan wilt komen...
zij kan je helpen een eetpatroon aan te leren en gezonde keuzes te maken. Doordat je zo weinig eet krijg je waarschijnlijk ook niet genoeg voedingsstoffen binnen. Goed dat je er wat aan wil gaat doen. Succes! Dieselpaard schreef:maar als het problematisch is, wordt het dan niet vergoed door de verzekering?
En soms zul je tijd moeten maken. Professionals zijn vaak degene die jou het beste hierbij kunnen helpen
Toen mijn moeder naar de dietist ging was het geloof ik 1x per 3 weken een uurtje.
En dat heeft haar heel erg geholpen bewust te worden van dingen. Je kan het uiteraard ook zelf proberen, maar - mijn ervaring - is dat je dan toch snel weer in oude gewoonten vervalt. _Nelleke_ schreef:Shakes om aan te komen zijn in mijn ogen net zo slecht als shakes om af te vallen en pas aan te raden als je ziek bent/last van ondergewicht hebt. Je moet inderdaad je leef/eetpatroon aanpassen. Met sommige dingen is dat helemaal niet zo moeilijk.
ik heb het bij mijn broertje gezien. Hij is nog steeds veel te licht, maar hij ziet er zoveel beter uit als eerst.... er zit weer wat vlees op de botten. En dit is oa. dankzij die shakes

_Nelleke_ schreef:De dietiste kan je handige tips geven. Verder kun je met wat kleine veranderingen al meer calorieën binnen krijgen:
Roomboter op brood ipv margarine.
Volle melk drinken ipv halfvolle of magere melk.
Neem een banaan of mango ipv appel of kiwi.
Kaas en worst zetten meer aan dan kipfilet en rookvlees.
's Avonds warme chocomel ipv thee of iets dergelijks.
Pasta als avondmaaltijd zet goed aan. Vooral als je na het koken ook nog een klontje roomboter erin doet.
Tussendoor een Liga Continue koek eten.
Krentebol met roomboter als tussendoortje.
Eet dingen die je lekker vind, prop jezelf niet vol maar neem vaker een kleine portie. Ga niet als een gek chips, cola en patat eten want daar raakt je stofwisseling helemaal van in de war en dat is ook niet echt gezond.
Wat eet je nu zoal op een dag?
_Nelleke_ schreef:De dietiste kan je handige tips geven. Verder kun je met wat kleine veranderingen al meer calorieën binnen krijgen:
Roomboter op brood ipv margarine.
Volle melk drinken ipv halfvolle of magere melk.
Neem een banaan of mango ipv appel of kiwi.
Kaas en worst zetten meer aan dan kipfilet en rookvlees.
's Avonds warme chocomel ipv thee of iets dergelijks.
Pasta als avondmaaltijd zet goed aan. Vooral als je na het koken ook nog een klontje roomboter erin doet.
Tussendoor een Liga Continue koek eten.
Krentebol met roomboter als tussendoortje.
Eet dingen die je lekker vind, prop jezelf niet vol maar neem vaker een kleine portie. Ga niet als een gek chips, cola en patat eten want daar raakt je stofwisseling helemaal van in de war en dat is ook niet echt gezond.
Wat eet je nu zoal op een dag?