Leeg gevoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Leeg gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 17:26

Na lang aarzelen wil ik hier toch een topic openen.

Al enkele jaren zit ik met een leeg gevoel, de ene dag al wat meer dan de andere.
Het gevoel dat ik eigenlijk niet vooruit raak in mijn leven en niets bereik en nooit iets zal bereiken.
Het lijkt alsof ik heimwee heb naar een plek die gewoon niet bestaat, heel moeilijk uit te leggen.

Het liefst van al zou ik gewoon willen verhuizen naar ergens ver weg om een nieuwe start te maken, want ik heb hier toch niets dat ik echt zal missen, denk ik.
Ik heb ook het gevoel dat mijn vrienden geen echte vrienden zijn en ze me stilaan in de steek laten.

Zijn er mensen die dit gevoel kennen?
Of ben ik echt gewoon een hopeloos geval? :+

MacavityL

Re: Leeg gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:29

Je hoeft niet per se te verhuizen om een nieuwe start te maken :)

Een lijstje maken met wat je anders zou willen en aan de slag gaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:30

Ergens anders is het gras altijd groener. Gevoelens kan ik me wel voorstellen, als je leventje dag in, dag uit hetzelfde is dan wil je wel eens wat anders maar dat lost het probleem niet op. Vijf jaar ergens anders betekend waarschijnlijk weer hetzelfde gevoel. Op vakantie is het meestal ook erg leuk en wil je er wel wonen, pas als je er woont loop je ook daar tegen dezelfde dingen aan als thuis. Begin klein, zoek ander werk, andere vrienden, andere hobby's en van daar uit kun je verder gaan en alsnog besluiten om alle schepen achter je te verbranden alhoewel dat lang niet altijd de beste oplossing is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:31

Al eens naar de ha geweest? Het klinkt mij neigend naar depressief..

Verhuizen lost trouwens vaak niks op, je neemt altijd nog jezelf mee..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:33

Ergens anders een nieuwe start maken zou ik juist wel aanraden, het is heel moeilijk om op dezelfde plek uit je oude sleur te komen. Kun je binnenkort niet op kamers gaan wonen? :) Ik herken het namelijk erg goed, en ergens anders beginnen heeft bij mij zeker geholpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:35

Aangezien je nog maar 16 bent, zou ik je nu niet aanraden om te verhuizen.

Wat dacht je van een compleet andere hobby zoeken? :) nieuwe plek, nieuwe mensen, nieuwe sport.

Verandering van spijs doet eten zegt men :)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:36

Kun je er niet met je vrienden over praten, dat je bang bent om ze kwijt te zullen raken, als het echte vrienden zijn, lijkt me toch wel dat dit kan.
Ikzelf doe dat ook wel , heb ook vaak van die momenten gehad, heel soms nog wel 's, maar dan bel ik gewoon 1 van mijn beste vrienden op, en leg de situatie uit, en dan geeft 't je toch een goed gevoel , dat ze je steunen,want daar zijn echte vrienden toch voor?
Of er met een fam. lid over praten?
Maar ik snap je wel, en als ik me echt @#$ voel dan doe ik mijn hardloopkleren aan en ga een eind rennen om mijn hoofd leeg te maken, en kom ik weer met een lekker gevoel thuis, of ik ga naar mijn paardjes en geef ze lekker de aandacht een poetsbeurt en ga rijden.
Ik zorg gewoon dat als ik me niet prettig voel ik niet alleen thuis ga zitten en me dan op te vreten, en maar denken dat 't wel weer goed kom ofzo, je moet er zelf wel wat aan gaan doen ;)
Verder zou ik 't zo ook niet weten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:37

Heeft de pubertijd er misschien iets mee te maken? Op jouw leeftijd zie je vaak dat er veel veranderd, je lijf, tussen je oren, je gaat de middelbare school moet je verlaten, je bent meer met je toekomst bezig en wat je daarmee wil. Je vriendinnen gaan misschien een heel andere richting uit dan jij. Je gaat de grote wereld in en mensen op jouw leeftijd slaan de vleugels uit, ieder waarschijnlijk in een andere richting. Je bestaande wereld veranderd, misschien heb je heimwee naar hoe het was. Kan vrij normaal zijn in je pubertijd, dan ervaar je alles wat heftiger.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:38

troi schreef:
Al eens naar de ha geweest? Het klinkt mij neigend naar depressief..

Verhuizen lost trouwens vaak niks op, je neemt altijd nog jezelf mee..

Of eerst naar de huisarts idd, en dat die je doorverwijst naar een psycholoog ;)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 17:42

Bedankt voor jullie snelle reacties :)
Aangezien ik 16 ben kan ik natuurlijk niet verhuizen, maar er zijn al vaak momenten geweest dat mijn ouders een idee hadden om ergens anders te gaan wonen.
Maar dit zijn voor hen meestal wat gedachten/dromen zoals in Frankrijk gaan wonen en een B&B openen.
Maar het ding is dat ik dit altijd te serieus neem en ik hier dan ook begin over te fantaseren en over na te denken hoe het daar zou zijn, waardoor er weer een gevoel van teleurstelling komt van hoe saai mijn leven hier wel niet is.

Ik weet zelf ook wel dat het ergens anders na een tijd even saai of deprimerend kan zijn, maar toch krijg ik die gedachte maar niet uit mijn hoofd.

@Durante: Hardlopen is inderdaad ook wel iets dat een wat werk, even lekker alles aflopen.
Maar nu het wat kouder is komt hier ook weer wat minder van en het weer op zich is uiteraard ook niet echt opvrolijkend :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:45

Ik denk dat voor jou, als je 18 bent, het erg tof is om naar het buitenland te gaan om te backpacken of vrijwilligerswerk te doen. Kun je daar nu alvast geld voor verdienen, heb je ook het idee dat je ergens naar toe werkt immers :) en kun je alvast stiekem wat wegdromen bij de reizen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:48

ken het gevoel wel maar heb het niet altijd gelukkig :) Sterkte ermee!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:49

Je kunt ook gewoon een leuke georganiseerde jongerenreis gaan doen :). En op kamers gaan is ook echt tof en je wordt er erg onafhankelijk van, wat ook fijn is. 16 is misschien nog wat jong, maar het kan al wel. Ik zou dat echter alleen doen als je al klaar bent met school, zodat je ook lekker het studentenleven in kan.
Of ga iets zoeken voor in de zomervakantie waarbij je werkt voor je onderdak?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 17:56

Ja dat zou ik ook erg graag doen, ben hier nu ook alvast voor aan het rondkijken.
Zo kan ik wat levenservaring opdoen en heb ik misschien meer het gevoel dat ik toch wel al iets zinnigs in het leven heb gedaan.
Ik was al van plan om een maandje ergens op een stal te gaan werken/helpen in de zomervakantie zodat ik heel wat bijleer en eens weg ben. Maar de meeste mensen zoeken toch meestal naar mensen van 18 of ouder.

Voor de rest wil ik jullie ook wel even zeggen dat ik niet constant dit gevoel heb uiteraard. Ik ben op zich nog wel een goedlachs iemand en als ik blij ben, ben ik meestal echt druk en een beetje overdreven blij, zeg maar. Maar ik heb gewoon snel het gevoel dat mensen mij liever weghebben of dat ze over mij aan het praten zijn (in negatieve zin dan).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:47

Verhuizen/vakantie is 1 ding wat niet werkt..
Ga gewoon eens kijken wat je precies mist en werk daaraan..

Als je die gedachtes hebt kun je die eens hardop uitspreken naar digene ( dat is eng ja) maar dan kun je dus bevestiging vragen of dat wel klopt. Vaak zie je dat dat helemaal niet zo is.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:50

Heb je dit gevoel ook als je bij je paard bent? Ik herken gevoel het wel een beetje maar als ik in de buurt van m'n ponybeest ben is het helemaal weg.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:46

Heb ongeveer hetzelfde gevoel, wat bij mij meer een drang is. Ik heb aspiraties om eventueel in het buitenland te wonen en te doen (Zweden trekt mij erg aan), maar ook de drang om iets spannenders te beleven (en te leven!) in een ander land dan Nederland :+

Noem het een fantasie, maar wel 1 die ik graag zie uitkomen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:34

mymy schreef:
Verhuizen/vakantie is 1 ding wat niet werkt..
Ga gewoon eens kijken wat je precies mist en werk daaraan..

Als je die gedachtes hebt kun je die eens hardop uitspreken naar digene ( dat is eng ja) maar dan kun je dus bevestiging vragen of dat wel klopt. Vaak zie je dat dat helemaal niet zo is.

Soms wel... hier de beste keuze ooit geweest! Lekker alles nieuw, nieuwe uitdagingen, alles ligt open... je bent meer geneigd nieuwe extreme dingen te gaan doen en nieuwe mensen op te zoeken..

Ik zou zeggen.. doe wat met je gevoel om ergens anders te kijken dmv werk/vakantie.
Alles ligt voor je open..