Niet ongesteld in stopweek, antibiotica..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Niet ongesteld in stopweek, antibiotica..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 00:13

Haaaalloo bokkers!

Afgelopen weekend was ik erg ziek! 4 dagen 39,5 graden koorts en zelfs een x de 40! Dit was dus niet goed dus op naar de huisarts. Deze heeft mij antibiotica voorgeschreven voor 8 dagen 3 maal op een dag. Nu weet ik dat je minder veilig bent met de pil. Ik heb alleen dat weekend absoluut geen sex gehad dus ik ben niet zwanger. Maar sinds zondag ben ik gestopt met de pil. Nu is het donderdag en ben nog steeds niet ongesteld.

Ik weet nu dus echt niet wat ik moet!! Moet ik maandag nu gewoon beginnen met de pil of wachtten totdat ik een keer ongesteld word en daarna weer beginnen? HELP HELP HELP!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:20

Het is inderdaad bekend dat antibiotica invloed kunnen hebben op de werking van de pil.
Heb je de bijsluiter van de antibiotica goed doorgenomen? Misschien staat daar iets in over pilgebruik.

Anders zou ik voor de zekerheid even de huisarts bellen, die weet vast raad.
Ik verwacht dat je gewoon door kunt gaan met je schema van de pil (een keer niet ongesteld is echt geen ramp; je kunt hem ook af en toe best zonder stopweek doorslikken namelijk). Alleen zou ik er even niet van uit gaan dat je beschermd bent tegen zwangerschap, als je nog geen antwoord van je huisarts hebt. Gewoon voor de zekerheid.

Raponsje

Re: Niet ongesteld in stopweek, antibiotica..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:22

Ik hoop dat je bedoelt dat je vanaf dat je antibiotica slikt geen seks meer hebt gehad?
Na antibiotica is je pil namelijk niet meer betrouwbaar.

Mocht je geen seks hebben gehad na / tijdens je anti biotica dan kan het gewoon zijn dat je lichaam in de war is omdat de pil niet helemaal goed door is gekomen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:26

Zou me niet zoveel zorgen maken hoor.. Ik stop ook altijd zondags en wordt pas vrijdags (of zelfs zaterdags) ongesteld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:24

Poeltje schreef:
Zou me niet zoveel zorgen maken hoor.. Ik stop ook altijd zondags en wordt pas vrijdags (of zelfs zaterdags) ongesteld.

Ja, maar bij jou is dat normaal.

Bij TS duidelijk niet anders was ze niet bezorgt,
Ik hoop ook dat je na de antibiotica geen sex hebt gehad?

Ik heb het ook een keer gehad.
Dik in de stress, zwangerschap test gehaald, gedaan, niet zwanger.
En echt 2 uur later werd ik ongesteld.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:50

Dat antibiotica niet met de pil kan is inmiddels redelijk achterhaald, bij de meeste standaard voorgeschreven antibiotica is de pil gewoon veilig zolang je geen diarree hebt of overgeeft.
In het niet veilig moet de apotheker dat bij het verstrekken van de medicijnen aangeven.
http://nhg.artsennet.nl/actueel/Nieuwsa ... ractie.htm
In dit geval komt het waarschijnlijk gewoon omdat je ziek bent geweest, dat doet heel veel met een lichaam.
In elk geval gewoon maandag weer beginnen met de pil ander ben je straks de hele afgelopen week plus de komende maand niet veilig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:03

Bij veel ab's is de pil gewoon veilig als je idd maar niet overgeeft of diarree krijgt. Kwestie van even de gebruiksaanwijzing lezen. Wat nu wel kan is dat jij nu zo gefixeerd bent op je menstruatie en de bijbehorende stress dat deze combinatie er voor zorgt dat het maar niet komt. Dat heb ik ook wel eens gehad.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:51

Ik had pas een kur van 13 dagen en op de bijsluiter stond dat de pil nog minimaal 7 dagen niet betrouwbaar was... Ik werd ziek door de antibiotica(diarree etc) dus we hebben een rubbertje gebruikt tot ik ongesteld ben geweest...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:52

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 19:44

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik ben vandaag ongesteld geworden dus een hele opluchting! Nu nog even afwachten of het maandag voorbij is en anders slik ik hem denk ik toch gewoon.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:54