vreemde dikke vinger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

vreemde dikke vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 09:23

Zoals de titel het al zegt ik heb een vreemde dikke vinger. Ik ben er al voor naar de dokter geweest en er is een echo en een foto van de vinger gemaakt maar ze weten niet wat het is..

Het begon met een bult net boven mn gewrichtje aan de rechterkant. Dokter was in het begin ervan overtuigd dat het een ganglion was, fysio wist zeker van niet. Ik weer terug naar de dokter omdat mn vinger steeds dikker werd. Hij met tegenzin me naar het ziekenhuis verwezen voor echo en foto's (onder het motto we kijken wie gelijk heeft fysio of ik) . Op de echo is alleen een verdikking van bindweefsel te zien verder niks.
Heb niet heel veel pijn maar mn vinger is stijf en zeurt. De dokter vind dat ik nog maar een paar weken moet wachten om te kijken wat er mee gebeurd. Ik ben het hier niet mee eens en wil verder kijken en bijvoorbeeld reuma laten uitsluiten. Dokter wil totaal niet meewerken en ik heb daardoor gisteren een aardige discussie gehad met de assistente.

Naast de vinger heb ik nu ook al bijna een jaar een dikke knobbel op mn knie (aan de voorkant) waarvan wordt gezegd dat het een slijmbeurs is die niet meer weggaat omdat uitstulpt?

Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?

foto van een week geleden
Afbeelding

foto vandaag
Afbeelding

Patriciavt

Re: vreemde dikke vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:11

Is jouw vinger van zichzelf zo krom of komt dat door de zwelling???

Het ziet er iig niet fijn uit :n Als je HA niet mee wil werken, wellicht second opinion bij een andere HA?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:14

Ik zou gewoon naar een andere huisarts gaan. Heb zelf ook de fout gemaakt door niet mijn eigen gevoel destijds te volgen en nu zit ik met chronische klachten dus.. kies voor jezelf!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 13:21

Vinger is vanzelf steeds krommer aan het worden door de zwelling. Rechts zit de bult en links boven het kootje zit nu veel vocht. Ik kan nu even niet rijden omdat mn paard een ongelukje heeft gehad (uitgegleden) en wat wonden heeft. Dacht eerst dat het een soort van overbelasting was maar het wordt niet minder na wat rust, lijkt zelfs meer vocht in te blijven zitten als ik niet rijd.

Ik denk dat ik eerdaags weer even ga bellen en vragen of ik doorverwezen kan worden of dat ik bloed kan laten prikken om ieder geval reuma uit te sluiten.