Kom ik beneden, en mijn moeder gaf nog aan dat ik er nogal 'verkreukeld' uitzag. Toen ze naast me kwam zitten en beter keek ging ik zelf ook in de spiegel kijken, en ik schrok nogal van wat ik zag.Mijn hele gezicht was opgezwollen, mijn ene oog zat half dicht waardoor hij ook een beetje raar stond, waarschijnlijk door de zwelling. Onder dat dikke oog zat een plakkaat van uitslag. Mijn andere oog was ook licht gezwollen, ernaast zat nog meer uitslag en ter hoogte van mijn kaak zat nog een zwelling waardoor het leek of ik net van de kaakchirurg kwam. In paniek meteen de dokter gebeld en gelukkig kon ik meteen komen.
De arts bevestigde mijn vermoeden, een allergische reactie. Helaas kunnen we niet uitzoeken waar dit vandaan komt, omdat het in mijn slaap is ontstaan en we er dus geen tijd aan kunnen verbinden. Ik ben al vaker naar de dokter geweest voor allergische klachten (niezen, verkouden, tintelende lippen/gehemelte) en verder heb ik na het douchen altijd een arm vol rode vlekken. Ik ben pas geprikt op allergie en hier kwam niets uit.
Nu moet ik gaan afwachten of het nog een keer terugkomt en dan gaan we met de dokter uitzoeken wat het kan zijn. Dit gaat nogal lang duren omdat het om duizenden stoffen kan gaan waar ik niet tegen kan. Heb dus braaf alles wat ik gisteren gegeten/gedronken en gebruikt heb qua make-up opgeschreven.
Iemand ervaringen hiermee en het proces van het uitzoeken van de allergie?
.

Mijn tong en keel waren uiteindelijk zo opgezet dat ik moeilijker kon ademen. Zag er echt niet uit... kamen ook allemaal co-assistenten even kijken, ik was echt niet om aan te zien
omdat even uit te zoeken. Ik heb bedacht dat als ik het nog een keer krijg ik qua eten even helemaal terug ga naar heel veilige dingen (geen noten, voorzichtig met kaas, geen alcohol (wijn!) etc. En dan maar 1 voor 1 dingetjes ga proberen.