Help; afscheiding met bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

Help; afscheiding met bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:00

hoi hoi dames (:

Ik vind het best eng om het te posten, maar kben best ongerust en wil het toch even kwijt, misschien dat jullie me al wat kunnen helpen. Ik weet dat ik naar een dokter moet, en dat zal ik ook zeker doen!
Maar om nu ff to the point te komen;
Sinds vorige zondag (25ste-11) heb ik bij het urineren minimaal bloedverlies in de afscheiding zitten.
Ik schrok me natuurlijk al dood, aangezien ik regelmatig ongesteld wordt.
Ik heb 13 maanden een vriend, en de dag ervoor (24-11) hadden we voor het laatst geslachtsgemeenschap.
De maandag daar voor(19e-11) was ik laatste dag heel licht ongesteld.
Ik gebruik natuurlijk de pil. De vrijdag avond was ik hem totaal vergeten vanwege het gefeest bij mijn vriendin, die heb ik pas later ingenomen op de zaterdag avond.
De dagen erna, dus maandag/dinsdag was de afscheiding meer bruin van kleur. Vandaag was er wéér een heeel klein beetje bloed bij. Ik ondervind geen pijn bij het urineren. Buikpijn heb ik wel vaker.

wie herkent dit misschien? Ik ben namelijk best bang! ik ben van plan als het vrijdag nog steeds er is, naar de dokter te gaan.

tzou hartstikke fijn zijn als jullie reageerden,
kusjes,

zonnebloem18

Re: Help; afscheiding met bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:07

Zoals ik het begrijp zat je in de eerste week van de strip toen je hem vergat klopt dat?
Bloed in de afscheiding kan ook komen door de seks dat er een vaatje geknapt is, of ergens een wondje zit.

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:08

Waarschijnlijk is dit doordat je de pil dan even bent vergeten nemen, niks erg.
Als ik die van mij 2 dagen vergeet heb ik het ook zitten.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:10

Kan het niet spottings zijn?
Ik heb wel eens dat ik dan 1 pil smorgens vergeet en dan pas savonds inneem. Dan heb ik meestal vlak voor ik ongesteld wordt spottings. Meestal is dit zo als ik al 2 week in de strip zit. Zelfs ben ik inmiddels over op de prik pil zeer tevreden over. Maar ik heb het idd ook wel eens met de pil gehad dat er toch afscheiding had tijdens de strip.
Maar goed als je het niet vertrouwd ;) even bij de dokter langs.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:14

@Zonnebloem : juist ja, ik zat in de eerste week toen ik hem vergat. Ik vergeet de pil wel vaker, maar aangezien ik normaal (als ik niet ben wezen stappen) altijd rond 7 uur smorgens wakker wordt, neem ik hem dan in. Maar op die zaterdag avond heb ik dus inprincipe 2 keer de pil geslikt, met maar een paar uurtjes ertussen. Kan er dan zo'n vrij lange tijd tussen zitten.. Geslachtsgemeenschap+ minimaal bloedverlies?

Ik moet dus pas over 2,5 week opnieuw ongesteld worden.

super lief dat jullie hebben gereageerd! dankje!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:19

Begrijp ik het goed dat het bloed echt bij de afscheiding zit en niet tijdens het urineren komt? Als er tijdens het urineren pas bloedverlies komt zou het een blaasontsteking kunnen zijn.

Je bent de pil vergeten in de eerste week van je pilstrip en hebt 12 uur na de vergeten pil hem ingenomen? Dus (bijna) 2 tegelijkertijd? Is wel een risico op zwangerschap. (tenzij gemeenschap met condoom gehad) Welke pil gebruik je? Kan de bijsluiter voor de zekerheid nog wel voor je controleren.

Verder klinkt het zoals hierboven beschreven als spotting inderdaad.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:26

het zit idd bij de afscheiding. niet bij het urineren. maandag & donderdag was er geen bloed bij, maar was het in het geheel bruin van kleur. Ik heb de pil op vrijdag avond vergeten, en pas zaterdag avond, rond een uur of zes (hoe dom...-__-") ingenomen, en rond 10 uur de échte, welke ik die dag zou moeten slikken, ingenomen. Mijn pil heet Microgynon. een van de lichtste anticonceptie pillen heb ik vernomen van de huisarts. Ik slik hem nu al 10 maanden, en heb nog nooit een probleem mee gehad (ook niet als ik 'm 'ns vergat, en later slikte)
Is een zwangerschap mogelijk in die tijd?

nogmaals bedankt voor het reageren (:

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:34

In de eerste week is het 'gevaarlijk' om een pil te vergeten, zeker als het 12 uur na de normale inname-tijd is. Hoe meer in het begin van je strip je de pil bent vergeten, hoe groter het risico. (dus vergeten op dag 2 is een groter risico dan vergeten op dag 6). In de tweede en de derde week is het minder erg, alleen moet je vaak extra maatregelen nemen. Die maatregelen staan wel beschreven in de bijsluiter.
Ik zou de huisarts morgen gewoon even bellen met je verhaal. :)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:42

hartelijk dank voor je reactie!!! ik zal zeker eens langs de dokter gaan voor wat meer informatie.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:45

Succes!