Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

milatje schreef:Echter de keer erop dat ik daar kwam en ik een andere orthopeed zag is mij dit ten zeerste afgeraden omdat de kans dat je je voet niet meer kan gebeuren heel groot is. Mij staat nog goed bij dat de orthopeed zei dat je voet dan kon gaan ''hangen'' door een te lange achillespees waardoor je deze niet meer functioneel kan gebruiken. Uiteindelijk is de operatie om deze reden dus afgeblazen.....
Ik zou sowieso eerst kijken wat de risico's zijn en of er geen andere oplossingen zijn.
Ben wel nieuwsgierig naar je verhaal.Ineke2 schreef:Ja, klopt sorry moet inderdaad gebruiken zijn.milatje schreef:Echter de keer erop dat ik daar kwam en ik een andere orthopeed zag is mij dit ten zeerste afgeraden omdat de kans dat je je voet niet meer kan gebeuren heel groot is. Mij staat nog goed bij dat de orthopeed zei dat je voet dan kon gaan ''hangen'' door een te lange achillespees waardoor je deze niet meer functioneel kan gebruiken. Uiteindelijk is de operatie om deze reden dus afgeblazen.....
Ik zou sowieso eerst kijken wat de risico's zijn en of er geen andere oplossingen zijn.
Ik neem aan dat "gebeuren " in dit geval "gebruiken" moet zijn.
De orthopeed heeft mij uitgelegd dat er verschillende manieren zijn om je achillespees te verlengen.
Onderop bij je hiel, dan heb je sneller kans dat je voet gaat "hangen" omdat die teveel ruimte krijgt, wat niet de bedoeling is uiteraard.
Bij mij zou dan halverwege mijn kuit in de peesplaat gesneden worden (niet helemaal door trouwens) zodat er iets meer ruimte ontstaat en ik mijn voet (eindelijk) plat kan neerzetten.
Ineke2 schreef:Milatje heb jij nu geen last meer dan ondanks dat de operatie niet door is gegaan?
Bij mij gaat de operatie gedaan worden om een andere reden. Gelukkig geen ontstoken pees.

Ineke2 schreef:Zonnebloem ook bedankt voor je reactieBen wel nieuwsgierig naar je verhaal.
.
Bah wat een naar verhaal Zonnebloem en idd lekkere huisarts zeg maar niet heus...1x vergissen kan...maar als je de 2de keer terugkomt met een olifantenpoot moet er toch een lampje gaan branden bij de huisarts, zeker na een valpartij....
Die nachtspalk zorgt ervoor dat je s'nachts niet onbewust weer je voet voor langere tijd in de "oude, gewende" houding houd. Je spieren moeten uitgerekt worden (althans dat is bij mij zo) en daarom duurt het wel een half jaar voordat het eindresultaat in zicht zal zijn en ik mijn hiel zonder schoenen aan op de grond kan zetten zonder mijn knie deels te hoeven buigen.
Samblabla schreef:Toen zaagde ze in mijn been, dus een heel litteken over mijn been.
Ineke2 schreef:Samblabla schreef:....
@ kaatjemuts: Dat is pittig zeg, heel wat langere herstelperiode dan eerst gedacht denk ik?
Beterschap!