Allergische reactie op shampoo e.d.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Allergische reactie op shampoo e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:25

Hallo,

Omdat ik nogal wat vragen voorbij zie komen hier heb ik besloten om ook eens om hulp te vragen.! :)

Ik heb voornamelijk een probleem met mijn hoofdhuid. Ik ben voor veel dingen alergisch dus ik ben genoodzaakt op bij voorbaat al alles met parabenen en vele chemische stoffen af te wimpelen. Nu ben ik al een tijd op zoek naar een goede shampoo ( en evt. zeep) ik heb al verschillende merken geprobeerd zoals urtekram, neutral, dokter organic, en nog enkele. Echter gaat het in het begin allemaal goed.. maar als ik een kwart van de fles op heb dan begint het.. van de een krijg ik een extreem droge hoofdhuid die zeer pijnlijk is.. dikke korsten van de irritatie.. over mijn hele hoofd bultjes en vooral extreme jeuk..

Voor de rest van mijn lichaam gebruik ik sanex zero en dat werkt prima. Dus wie heeft de gouden tip wat betreft shampoo?

betadine

Re: Allergische reactie op shampoo e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:33

Gebruik anders aleppo zeep voor je haar. Als cremespoeling zou je karité ofzo kunnen gebruiken.
Er zijn veel natuurlijke producten die erg goed zijn waar geen parfum en chemische bestanddelen inzitten. Best vermijd je geparfumeerde shampoo.
In de apotheek verkopen ze ook shampoos zonder allergenen, mischien vind je daar wel het perfecte product.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:38

Misschien wel heel simpel bedacht, maar zou je niet gebaat zijn bij babyshampoo ?
En dan nog een extra milde variant ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:39

Ik was al langere tijd m'n haar met marseille zeep.
Inderdaad ook, omdat mijn hoofdhuid op bijna alle shampoo's heel heftig reageert.
Al sinds ik baby was.

Met de marseille zeep gaat het zonder problemen :)
En 't is nog een stuk goedkoper dan shampoo ook.

@Shirley: Babyshampoo is helemaal niet zo "zacht" als mensen denken.
Bij mij was t zelfs de allereerste veroorzaker van alle ellende...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:42

betadine schreef:
Gebruik anders aleppo zeep voor je haar. Als cremespoeling zou je karité ofzo kunnen gebruiken.
Er zijn veel natuurlijke producten die erg goed zijn waar geen parfum en chemische bestanddelen inzitten. Best vermijd je geparfumeerde shampoo.
In de apotheek verkopen ze ook shampoos zonder allergenen, mischien vind je daar wel het perfecte product.

Ik heb ook al shampoo gehad van de aphotheek maar helaas zelfde verhaal.. Allepo zeep ga ik zeker proberen! Hebben ze vast ook wel bij de tuinen.!

En babyshampoo werd mijn haar heel vet van := maar dat is al wat jaren geleden dus kan ik wel nog een keer proberen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:42

Oh sorry :o
Dat wist ik inderdaad niet ... erg eigenlijk, je zou toch mogen verwachten dat zo'n teer huidje goed behandeld wordt ?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:43

Hier nog iemand die hetzelfde probleem heeft !! Ik heb me maar neergelegd bij alle jeuk, bultjes enz. na het douchen :( Heb inmiddels wel gemerkt dat een bepaalde periode in de maand e.e.a. verergerd, dus hormonen de allergie beïnvloeden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:44

Hoe vaak was je je haar?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:44

Marseille zeep hmm ook maar eens kijken.. Moet ik straks ook maar eens gaan googlen.

Ik was mijn haar als het nodig is dus meestal 2/3 x per week.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:47

weet je waar je op reageert, echt wta betreft ingrediënt ?
heb je ook al parfumvrij geprobeerd ?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:48

Shirley schreef:
Misschien wel heel simpel bedacht, maar zou je niet gebaat zijn bij babyshampoo ?

Babyshampoo is een ramp. Ik heb daarnaast ook allerlei neutrale shampoos uitgeprobeerd en ben uiteindelijk blijven hangen bij de gembershampoo van de bodyshop. Die shampoo gaat al een hele tijd goed, zeker in combinatie met weinig wassen (1 of 2 keer per week), je haar aan de lucht laten drogen (niet föhnen!) en lauw water gebruiken bij het wassen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:49

Dit ga ik ook meelezen! Heb ook al maandenlang jeuk op mijn hoofd en er zitten ook regelmatig bultjes. Ben ermee naar de dokter geweest en die gaaf een speciale shampoo mee maar dat hielp niet. Toen ik nog een keer ging zei die dat ik maar gewoon minder mijn haar moest wassen, terwijl ik het al maar 2x per week doe en ik ga echt niet met vettig haar rond lopen :n

Dus ik ben ook nog steeds op zoek naar de oplossing!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:50

Ik weet niet hoe lang je haar is, maar is niet optie om je hoofdhuid te vermijden met shampoo
Dus alleen je lengte ermee wassen?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:52

Sonja_vR schreef:
weet je waar je op reageert, echt wta betreft ingrediënt ?
heb je ook al parfumvrij geprobeerd ?

Nee helaas niet.. Heb verschillende testen gehad maar daar is niets concreeds uit gekomen. En parfumvrij heb ik ook al geprobeerd :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:58

Wendy1978 schreef:
Ik weet niet hoe lang je haar is, maar is niet optie om je hoofdhuid te vermijden met shampoo
Dus alleen je lengte ermee wassen?

Doe ik ook zoveel mogelijk maar soms moet het wel want anders word het gewoon smerig vet..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 10:00

Hilli schreef:
Shirley schreef:

Babyshampoo is een ramp. Ik heb daarnaast ook allerlei neutrale shampoos uitgeprobeerd en ben uiteindelijk blijven hangen bij de gembershampoo van de bodyshop. Die shampoo gaat al een hele tijd goed, zeker in combinatie met weinig wassen (1 of 2 keer per week), je haar aan de lucht laten drogen (niet föhnen!) en lauw water gebruiken bij het wassen.

Ik ben licht allergisch voor gember dus dat gaat hem niet worden.. En ik fohn nooit en was idd met lauw water.. :))

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:01

Shirley schreef:
Dat wist ik inderdaad niet ... erg eigenlijk, je zou toch mogen verwachten dat zo'n teer huidje goed behandeld wordt ?

Babychampoo van bijv Zwitsal is echt niet zonder gifstoffen...

Misschien vindt je nog wat bij " c cosmetics" te Amsterdam.
Even googelen, ze hebben n webshop.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:07

Ik heb ook snel last van mn hoofdhuid. Bij mij gaat de YES TO shampoo erg goed :j
http://www.yestocarrots.com/

Een blok zeep ipv shampoo gebruiken, hoe doe je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:08

Haar nat maken... Zeepje nat maken... Zeepje een paar keer over je haar vegen, en dat schuimt nog heftiger dan shampoo.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:51

Ik gebruik Purenuffstuff. Werkt tot nu toe het allerbeste.
Ik wissel het af met het wassen met Bicarbonaat, werkt prima en ook absoluut geen irritatie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:19

Eens bij de Lush langsgaan? Volgens mij hebben die vele shampoo's en zeepjes zonder troep.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:32

Hannanas schreef:
Shirley schreef:

Babychampoo van bijv Zwitsal is echt niet zonder gifstoffen...

KLopt. Ik schrok daar ook van, 8 jaar geleden toen ik mij wat verdiepte in baby producten. Stond in een boekje van Greenpeace, samen met nog een aantal producten.

Heb kort nog wat gebruikt van Dr Bauman, zit niks in maar is ook erg prijzig. Daarna Beau care, nu toch weer wat goedkopere producten, aangezien we (nog) niet reageren daarop.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:57

Ik krijg ook jeuk van shampoo's. Inmiddels niet meer direct na het wassen, maar hoe langer het duurt nadat ik gewassen heb, hoe vervelender de jeuk wordt. Ik heb een tijdje scalp lotion gekregen bij de dokter, maar ik kan me niet herinneren of dat hielp.

Ik heb ook heel veel shampoos geprobeerd, met en zonder sulfaten en siliconen, maar niks lijkt echt te helpen >.<

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:21

Ik ken iemand die is allergisch voor conserveringsmiddelen in shampoo e.d. - wellicht heb jij daar ook last van? Diegene bestelt altijd shampoo bij de apotheek zonder conserveringsmiddelen.
Wellicht heb je wat aan deze info?
http://www.huidinfo.nl/allmethyl(chloro)isothiazolinone.html
sterkte

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:21

Ik ben allergisch voor wolvet (Lanoline) , zit ook vaak in shampoo.