Beugeldraadje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Beugeldraadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:11

HELP :P

Ik heb een vraagje; heb gegoogeld, maar kom er uit de foto's/informatie maar niet uit. Ik heb het idee dat mijn draadje (achter mijn tanden) een stuk naar boven is geschoten bij mijn boventanden. Kan iemand mij vertellen hoe je dit kunt zien?

Alvast bedankt :)

kleinvosje

Re: Beugeldraadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:13

Het hoort stevig vast te zitten. Als het los zit kan het verschuiven. Even controleren of het nog vast zit dus, en zo niet, vast laten zetten!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:14

Het probleem is dus dat hij volgens mij nog vast zit, maar aan de foto's op google te zien zit ie toch te hoog; bij mij zit ie echt bijna tegen mijn gehemelte aan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:14

Je bedoelt je spalkje? een beugeldraadje dat door je slotjes/blokjes heen gaat hoort nml niet achter je tanden te zitten? :=
Als het inderdaad je spalkje is zou ik even een afspraak maken bij je ortho of tandarts, die kan hem als het goed is zo vastzetten. In principe hoort die niet zomaar te kunnen verschuiven dus het lijkt me sterk dat hij niet meer op de goeie plaats zit, los gaan kan die wel.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:15

Spalkje dan ja :D

Wacht ik ga even kijken of ik het op de foto kan aanwijzen..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:15

Volgens mij verschilt het ook per persoon trouwens.. vind hem hier namelijk ook redelijk 'hoog' zitten
Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:16

Die van mij zit in het midden. Neem anders even contact op met je ortho, die kan zeggen waar hij geplaatst was.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:18

Niet bij iedereen word het spalkje geplaatst in het midden. Het hangt er namelijk ook af hoe je (dicht) bijt. Als je twijfel kan je het beste even de tandarts of je orthodontist bellen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:19

Ik bel morgen ook inderdaad even, maar ik dacht, misschien hebben jullie een idee?
Ik had trouwens wel een probleem met een lollystokje dat er toen tussenkwam..

@xAylie: das dus van de ondertanden he? http://www.orthodontieassen.nl/upload/i ... /spalk.jpg
Deze is van boven; en ik heb het gevoel alsof ie een stukje naar het gehemelte toe zit.

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:23

Heb jij even geluk dat ik tandarts ben!

Als het draadje achter je boventanden los is, ga je het zelf in de spiegel niet kunnen zien. Maar als je het verschil voelt kan je er wel vrij zeker van zijn dat het is losgekomen.
Het beste wat je kan doen is even bij je eigen tandarts langsgaan om het weer te laten vastzetten. Laat dan ook zeker even controleren of je ook niet met je ondertanden tegen het draadje aanbijt, want dan komt het zo weer los.
Het is in elk geval niet erg dat je er op deze manier een paar dagen mee rondloopt, maar zonder draadje kunnen je tanden na enkele weken weer van positie gaan veranderen.

Succes :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:41

Dankjewel, dat wordt morgen even bellen dan..