Allergie voor paarden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Allergie voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 17:34

Hallo bokkers,
Ik hoop dat mijn onderwerp niet dubbel staat, zowel dan sorry.
Ik heb een behoorlijke allergie voor stof, paarden, en ik kan slecht tegen huisdieren met haren. Daarbovenop komt hooikoorts, maar dat leek afgelopen hooikoortsseizoen goed onder controle.
Zolang ik in een goed schoongehouden huis rondloop heb ik geen problemen met contact met dieren. Stoffige huizen vol dierenharen zijn wel een ramp. Stallen ook. Maneges kan ik amper betreden. Mijn paardje staat bij een boertje op een pensionstal waar gelukkig veel frisse lucht is, en dat scheelt ontzettend. Last zal ik houden, maar het valt op dit moment meestal goed te doen.

Ik merk bijvoorbeeld vandaag nu door de storm t stof me om de oren vliegt, of laatst toen de paarden aan t verharen waren dat ik gigantisch moe wordt, last van mn ogen krijg, en als ik pech heb krijg ik te maken met benauwdheidsaanvallen.
Tegen hooikoorts slik ik levocetirizine en gebruik ik neusspray, buiten t hooikoortsseizoen heb ik dit niet. De tabletjes werken naar mijn idee nauwelijks tegen mijn allergie voor de paardjes.
Standaard gebruik ik oogdruppels en Ventolin/Serevent

Mijn vraag was wat jullie met je allergie doen. Paard wegdoen is in dit geval niet aan de orde, het gaat redelijk goed, en eventuele klachten neem ik wel voor lief. Ik hoop eigenlijk nog andere remedies te horen. Een bepaald medicijn dat goed zn werk doet, of een gouden tip waar je zeker rekening mee moet houden bij de paarden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:44

misschien kun je andere allergiepilletjes proberen of overleggen met je HA voor medicatie die je ook voor je andere allergie kan gebruiken.
Ik gebruik zelf aerius via de HA, van de tabletjes van de drogist ging ik onwijs vocht vasthouden en werd ik heel moe.

XxLMMxX

Re: Allergie voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 17:48

Bedankt voor je reactie.
Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.
Was alleen benieuwd of hier nog wat uitkwam.
De mensen hier op bokt zijn natuurlijk regelmatig in contact met paarden.
Misschien is die aerius inderdaad wel wat.
Levocetirizine was in eerste instantie bedoeld voor zowel de hooikoorts als de paarden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:55

het is soms enorm zoeken wat wel en niet helpt. Ik heb het jaren prima gedaan op drogist-pilletjes maar toen ik voor mijn werk hele dagen op de motor ging rijden kreeg ik zoveel last van de bijwerkingen dat het gevaarlijk ging worden. Ik werd zo duf van die zooi en ook moe van al dat vocht in mijn lijf dat ik bij de huisarts ben geweest en andere pilletjes heb gehad, was even zoeken voor ik aerius kreeg en het daar redelijk op deed.
Ik kan zelf ook slecht tegen stof en in de zomer moet ik er ook echt om denken met op het land lopen als ik nog moet werken anders komt het gewoon door de pilletjes heen.
Gewoon gesprekje aangaan en proberen op dagen dat je echt veel last hebt zo min mogelijk in aanraking te komen met hetgene waar je allergisch voor bent, niet altijd even leuk maar wel het enige om het allemaal dragelijk te houden en te voorkomen dat je je paard uiteindelijk weg moet doen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:32

Ik ben ook allergisch voor paarden. Ik gebruik nasacort neusspray en pulmicort inhalator. De laatste is een ontstekingsremmer.