Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Pluttersput schreef:De gaatjes zullen denk ik wel meevallen. Ruwe plekjes zijn misschien gewoon plekjes waar je van het schuren het glazuur wat opgeruwd hebt.
Wat je kunt doen is bij je tandarts vragen voor een gebitje voor snachts. Dan doe je dat in, en knarsen je tanden in ieder geval niet meer over elkaar. Gaatje bij het tandvlees kan als het goed is gewoon opgevuld worden, netjes met een witte vulling.
De donkere plekken in je groeven kunnen verkleuringen zijn die duiden op het begin van een gaatje. Goed blijven poetsen, dan is het misschien nog op te vangen
Ik ben geen tandarts, wel assistente in wording

Mri schreef:De groeven in mijn kiezen zijn ook donker
Niks aan de hand, gewoon prima (althans, bij mij) Ik denk ook elke keer dat ik tig gaatjes heb. Nu heb ik 1 plekje wat mogelijk een gaatje zou kunnen worden. TA heeft aangegeven dat dit prima zo kan blijven, mits ik er geen last van krijg. Bij de volgende controle doet hij er wat aan.
belangrijk is om goed 2x per dag te blijven poetsen met een fluoride tandpasta en minstens zo niet belangrijker is het reinigen tussen je tanden met floss en/of tandenstokers

Raponsje schreef:dressage lady ik weet niet waar ze zitten want ik voel ze alleen met mijn tong.
ze zitten geloof ik wel op de hoeken of punten van mijn kiezen.
Ik kan niets zien zitten op eentje na dat is een heeel licht grijs puntje op dezelfde plek als op de foto.
waar die putjes zitten althans.
mri: en bij jou is alles goed met donkere groeven en zwarte stippen?
dat heb ik namelijk ook op 1 kies.

Monnie_ schreef:Ik studeer tandheelkunde, maar een pitje is gewoon caries(tandbederf), en waarschijnlijk nog geen caviteit( gaatje door tandbederf).
Kan het vanaf hier natuurlijk moeilijk zeggen.
weet niet of dat ook in winkels te koop is.