Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:34

Volgens de instructie filmpjes moet je de openingen even aantippen met de liquid voor je hem indraait.

De liquid is vrij licht.

Ik gebruik hem puur voor de cbd en die heb ik niet vaker nodig dan 2 a 3x per dag. Dan hijs ik nu zo eenmaximaal 5x.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27106
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:50

Dat instructiefilmpje klopt echt niet als we het over de q16 hebben.

Probeer echt eens het tankje om te draaien (dus mondstuk onder) en dan liquud er in
Met alleen aantippen ga je niet dampen.

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:51

Raar smaken of verbrand smaken een te droge coil verbrand en dat proef je echt wel, is een beetje te vergelijken met de filter van een gewone peuk als je een sigaret te ver door rookt.
Ik stip mijn justfog coil ook aan voor het eerst gebruik en dan laat ik hem nog even in een gevulde tank staan om echt vol te zuigen.
Misschien toch een smaakje toevoegen er zijn winkels zat waar je op je gemak kan proeven.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27106
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:57

Dan heb ik het misschien verkeerd begrepen, ik kreeg het idee dat de tank niet gevuld werd :oo

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:33

Ja, natuurlijk vul ik hem ook :) Zorg dat het netjes langs de buitenkant gaat.

De coil is nog schoon. Heb net ook even goed gekeken. De eerste hijsjes vallen mee, daarna wordt het toch wel heter en scherper. Maar ik hoest niet.

Het zit ook echt tussen mn oren hoor, dus dat geef ik gewoon toe. Ik ben gestopt met roken en vind het gewoon eng. Heb alle voordelen gelezen en zou geen kwaad kunnen, maar schrik ervan en heb dan toch het gevoel dat ik rook zeg maar.

Ik vond vroeger het eerste trekje inderdaad ook het lekkerste. En een natte sigaret bijv erg vies. Rookte 3 pakjes Marlboro over 2 dagen denk ik en in weekend meer.

Misschien hijs ik toch te hard. Je pakt het snel op als roken, omdat je wel gerookt hebt.

Smaakjes lijken me echt niet lekker. Ik had er laatst eentje in mn handen op wedstrijd die naar suikerspin rook en ik kan me niet voorstellen dat je de hele dag dat wil proeven.

Was overigens wel bang dat het snel weer een gewoonte zou worden en ik de hele dag zou willen dampen met evt smaakjes dan.

jasz

Berichten: 2227
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:53

Ik heb ook gehad dat mijn q16 al snel vies ging smaken, maar bij mij lag dat gewoon aan de liquids die ik erin deed. Hij kan niet tegen liquids die heel dik zijn, dus waar een hoger gehalte VG inzit. En hij kon ook niet tegen de smaak kiwi, waarom dat is weet ik niet, die heeft namelijk helemaal niet zoveel VG.
Als een liquid vies smaakt doe ik er gewoon een andere in en dan is er niks meer aan de hand. Zonde van die ene liquid, maar dat is dan niet anders. En als je het eenmaal weet houdt je er rekening mee.
Mijn coil gaat op deze manier echt lang mee, echt wel minstens een maand. Smaakt ie raar dan leg ik m in een kopje met net gekookt water, laat m drogen en dan geef ik 1 of 2 keer een dry-hit (gewoon even zonder opzetstuk) en dan doet ie het ook weer prima. Hoe lang je dan precies met zo'n coil kan doen weet ik niet. Zolang je m niet verbrand houden ze het lang vol lijkt me. Goed opletten dat er voldoende liquid inzit en altijd even wachten (minstens 15 minuten) voor je een nieuwe, of schoongemaakte coil gebruikt en dan doe je er heel mee.

Ik heb mijne nu sinds maart en ik ben bezig met de 3e en 4e coil die ik dus afwissel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:02

Ik heb hem alleen om cbd liquid te dampen, dus voor iets anders niet nodig. Ik heb 3 shops om info gevraagd incl alle info wat ik zocht en ze raaddde allemaal deze aan. Zeiden ook dat moderne apparaatjes alle liquids kunnen dampen. Had zelf namelijk andere info gevonden over hoeveel ohm en welke liquids etc etc.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 20:08

Voor de Justfog Q16 kun je 2 verschillende coils bestellen. De rode (1.2 Ohm) is voor liquids met een hoger vg gehalte (vanaf 50).
Hier kun je ze beide vinden:
http://www.mr-joy.nl/nl/justfog-q16-900mah.html


De Q16 werkt het beste op stand 4 (middelste stand) heb ik mij laten vertellen.