Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:44

Ik denk dat mijn batterij van m'n ego al wel 6 jaar oud is.
Maar ook wel zeker 4 jaar niet gebruikt.

Wbt bestellen bij Ali. Als het van Joyetech is dan is het sws wel goed spul. Ik heb het daar altijd van gehad en nooit problemen mee gehad.
Komt allemaal uit China haha.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:10

ClaudiaHS schreef:
Ik denk dat mijn batterij van m'n ego al wel 6 jaar oud is.
Maar ook wel zeker 4 jaar niet gebruikt.

Wbt bestellen bij Ali. Als het van Joyetech is dan is het sws wel goed spul. Ik heb het daar altijd van gehad en nooit problemen mee gehad.
Komt allemaal uit China haha.


Die batterij zou ik dus absoluut niet meer gebruiken. Levensgevaarlijk! In de dampwereld is het echt een no-go om batterijen of mods die volledig leeg zijn geweest weer op te laden. De batterijen worden daar gigantisch onstabiel van, ook in een Ego pennetje. En die pen is gegarandeerd na 4 jaar op de plank helemaal leeggelopen. (Sterker nog, ik gok dat er zelfs bij NL webshops nog iStick 20W's liggen die ondertussen helemaal leeg zijn maar wel nog klaarliggen voor verkoop). Dus let er altijd op dat je batterij (nagenoeg) vol is bij ontvangst.

Voor wat betreft de kras en serienummer codes: Die zijn natuurlijk ook te faken. Zijn in het verleden genoeg van die codes in omloop geweest, waar allemaal dezelfde code op stond. Er zit (of zat, geen idee hoe het tegenwoordig is) namelijk geen uniekheidscheck op de website van Joyetech of andere leveranciers, dus elk nummer was gewoon meerdere malen in te vullen en kwam steeds terug als: Correct/Origineel product.
Kijk je daar dus absoluut niet blind op.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:24

Ik heb voor de verandering een keer millers mee genomen... de usa regular met wat druppels menthol vind ik heerlijk, de aardbei qua smaak ook, maar moet er ontzettend van hoesten... denk dat ik die toch maar weer van dekang pak...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:32

Heb je dezelfde hoeveelheid nicotine dan met Dekang?
Zou eigenlijk juist verwachten dat je met Millers minder last zou hebben gezien het gehalte PG lager is dan bij Dekang en de PG (samen met de nicotine) zijn juist de veroorzakers van de "throat hit".
Waar bestel je? Misschien Colinss eens proberen? Die valt bij mij in de eGrip erg goed in de smaak (alhoewel ik geen tabaksmaak damp, maar die hebben ze wel ook in het assortiment zitten).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:57

Ja, zelfde (half 6 en half 0, dus 3mg nicotine).

Ik haal het bij de dampwinkel hier in het dorp (http://www.dedamphoek.nl)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:42

Ik ga weer op zoek naar een fijne damper
Iets simpels , maar wel een flinke batterij
Want heb de pest aan continu batterijen vervangen of laden :+
Liefst ook semi handzaam modelletje
Mensen nog tips?

( ik heb nu een aantal simpele liggen , echt sigaret model van halo en een aio maar die zijn veel te licht , hele zware mod qua gewicht die gericht is op outdoor maar eigenlijk te lomp is en nog een oude mod )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:04

Ik ben erg tevreden met m'n istick tc40w (eleaf)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:07

Daar zat ik ook al naar te kijken
Wil wel wat opbrengst/power
Maar wel lekker simpel

Maar als ik rondkijk zie ik van alles en nog wat met bakken vol opties en subohm dit en ga zo maar door met een hele serie aan instellingen
Dat hoeft dan echt allemaal weer niet

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:11

Istick is altijd goed, gewoon even naar woerkum daar zit e-cig4u keuze genoeg maar niet zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:33

Ik zoek liever van te voren uit wat me aanspreekt en wat de ervaringen zijn
Anders kom ik straks weer met iets thuis wat me niet ligt ;)
Dat aio boxje wat ik heb ook... leuk bedacht
Maar voor mij is het niks

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:38

I stick kan je bij mij wel proberen, moet je even je eigen cleromizer mee nemen ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:15

Alweer opgelost
Was toevallig in Woudrichem en ze hadden een aantal mods in de aanbieding (erg leuke aanbieding zelfs ) onder andere de Smok xpro m65 voor 19,95
(Ander model van smok voor24,95, IPV mini ook voor die prijs zelfs nog den knalroze en een witte smok pijp ... heb er even over getwijfeld , maar voor de heb dingen gaan kopen is niet handig :') )
Heb er gelijk 2meegenomen en voor allebei een nieuwe Sony batterij
En gaan met die banaan ;)

Nu nog wachten op mijn crow black liquid uit Wales en ik ben er weer helemaal klaar voor

Hoewel ik er nog wel 1 of 2 clearo's bij wil
Heb twee melo's die ik niet gebruik omdat ik sub ohm (vind die manier van inhaleren niet fijn)
En mijn grote Davides zijn overleden
Dus nu heb ik een mini Davide
Een langer emow en ruzgar
Maar die ruz is een rba en ik heb ook al niks met zelfbouwprojecten op dit gebied :+

Dus maar eens wat op Mp mikken en op zoek naar aanvulling op degenen die ik wel gebruik

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:27

Ik heb sinds gisteren de justfog q16. Hij bevalt super. Echter ik heb heel snel dat ik dus vloeistof opzuig ipv rook. Als ik 'm dan weer bijvul is dat weer even weg. Wie weet wat dat kan zijn?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:38

Je moet dus inderdaad niet zuigen, zoals je dat bij een echte sigaret doet. Maar de damp in je mond laten lopen en dan pas inhaleren. Tis even wennen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:54

nynke55 schreef:
Je moet dus inderdaad niet zuigen, zoals je dat bij een echte sigaret doet. Maar de damp in je mond laten lopen en dan pas inhaleren. Tis even wennen...

Hmm, ik zuig gewoon hoor :+
Als ik alleen maar m'n knopje indruk gebeurt er bijzonder weinig.

Als je liquid mee krijgt heb je if verkeerd gevuld, of je coil zit niet goed of moet vervangen worden, en vast nog wel andere redenen

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:43

Als je het knopje indrukt, verdampt de vloeistof. Waarom zou je anders het knopje indrukken? De damp komt in je mond ( als je het goed doet :+ ) en die inhaleer je.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:52

De damp komt in het buisje boven de coil zeg maar... ik damp al 4 jaar, waarvan 3 jaar met een mod + nautilus., door te zuigen komt er lucht bij de coil, en zo krijg je damp

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:04


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:11

Vanuit jouw link:
Citaat:
Bij een tabakssigaret moet je harder hijsen om een mooie rookpluim te krijgen maar bij een e-sigaret werkt dat een beetje anders. Om meer damp te produceren en om een grotere hijs te nemen moet je er voor zorgen dat je een langzame lange hijs neemt.
en een hijs = zuigen

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27409
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:14

Inmiddels damp ik negen jaar en je moet echt wel zuigen :D

Daks vul je de Q16 wel van onderen bij? De Q16 moet je echt op de kop houden om bij te vullen.
Het is bij de Q16 bijna onmogelijk om liquid in je mond te krijgen als je hem goed vult.
Ook niet te vol vullen, de liquid mag niet in het ventilatiekanaal komen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:16

Ik damp al 6 jaar en zuigen aan een sigaret is heel wat anders dan het langzame inademen van de damp van een e-sig. Maar als jij het hetzelfde vindt, prima. Ik denk dat Daks het zelf maar even moet proberen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27409
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:34

Ik rook er ook nog steeds sigaretten naast en met de e-sigaret moet ik wat langer/dieper hijsen dan bij een sigaret.
Heb net geprobeerd alleen het knopje in te drukken maar dan gebeurd er weinig als ik niet hijs.
Ben je dan niet aan het dry burnen?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:41

Apart hoor, ik heb nog even goed bekeken wat ik nu eigenlijk doe tijdens het dampen. Je hebt je mond natuurlijk dicht om het mondstuk, maar ik laat de damp in mijn mond en als ik het knopje ingedrukt houd, maar niet hijs/zuig komt er steeds meer damp in mijn mond. Dan inhaleer ik.
Ik kan me nog herinneren dat ik in het begin te hard aan het hijsen was, zoals bij een sigaret en dan kwam er inderdaad vloeistof mee.
Dry burnen doe je als je vloeistof op is.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27409
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:51

Zeker apart. Ik heb even geprobeerd zoals jij het doet maar dan krijg ik een stuk minder gier/smaak.
Liquid in de mond gebeurde mij jaren terug bij het zogenaamde penmodel, maar nu gelukkig niet meer. Wat is dat vies :D

Oja dat was dry burnen, ik doe dat nooit. Spoel de coils gewoon af met heet water, laat ze 24 uur drogen en dan gaan ze weer een tijdje mee.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:27

Firelight schreef:
Zeker apart. Ik heb even geprobeerd zoals jij het doet maar dan krijg ik een stuk minder gier/smaak.
Liquid in de mond gebeurde mij jaren terug bij het zogenaamde penmodel, maar nu gelukkig niet meer. Wat is dat vies :D

Oja dat was dry burnen, ik doe dat nooit. Spoel de coils gewoon af met heet water, laat ze 24 uur drogen en dan gaan ze weer een tijdje mee.


Dus als ze op zijn kan je ze weer her gebruiken? :D

Hier ook de Q16 en nooit liquid in mijn mond. Zit alles er wel goed omgedraaid?