Een tijdje terug kreeg ik de tip van iemand dat Finimal/paracetamol en Diclofenac elkaars werking versterken. Ik heb Diclofenac 50mg, en de maximale dosering daar van is 150mg per dag. De maximale dosering van Finimal is 6 per dag. Maar hoe kan je deze het beste met elkaar combineren? De Diclofenac en Finimal tegelijk innemen, of eerst Diclofenac en een paar uur later Finimal zodat je het afwisselt?
Ik heb hier combinatiepillen met paracetamol, dus ik zeg samen innemen. Heb je voor de diclo trouwens maagbeschermers en neem je ze tijdens/net na het eten in?
Meert
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-12 20:10
Ik heb Diclofenac en Arthrotec. Die laatste is Diclofenac met een maagbeschermer. Ik krijg alleen van de Arthrotec meer last van mijn maag (continu misselijk) dan van Diclofenac. Ik neem ze net na het eten in.
Je kan inderdaad misselijk worden van de maagbeschermer. In plaats van dan de gewone diclo te slikken en geen maagbeschermer, kan je het beste even contact met je huisarts opnemen. Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een andere, losse maagbeschermer erbij.
Wat betreft het slikken van finimal en diclo: Dit soort adviezen zijn altijd link om zomaar op internet te zetten, omdat het niet voor iedereen kan. Wat je het beste kan doen is contact met je huisarts of apotheek opnemen en hun advies vragen. Zij weten ook wat je verder aan medicijnen slikt en wat je medische geschiedenis is en kunnen dus veilig advies geven, in tegenstelling tot Bokt.