Buikgriep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Buikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:31

Hoi bokkers,

Sorry dat ik jullie lastig val met dit vieze onderwerp (ik walg echt van buikgriep...)...

Dinsdag had ik lichte buikloop, ik ben dan niet naar school gegaan. Ik heb een pilletje gepakt, voorgeschreven bij een dokter want mijn zus had 2 weken geleden hetzelfde.
Het was voorbij, dus woensdag terug naar school, vandaag ook en er was niets meer aan de hand. Tot nu dan, elke 5 min moet ik naar het toilet, mijn maag maakt een heel raar geluid de hele tijd, een soort van grommen, maar het kan niet van de honger komen want ik heb helemaal geen honger.

Ik ben echt bang dat ik nu buikgriep heb en ik durf dan ook niet te gaan slapen want vorige keer toen ik buikgriep had, was het erger toen ik ging slapen... Ik zit hier nu super hard te huilen, want we hebben een schooluitstap morgen en ik kijk hier al zo lang naar uit... Bestaan er pilletjes tegen de buikgriep of helpt dat eigenlijk allemaal niets? Voorlopig nog niet moeten braken, dus zou ik dan nog eens een pilletje pakken tegen buikloop? Ik wil echt mee... :(

xZiva_

Re: Buikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:34

Er bestaan wel diarreeremmers. Gewoon te koop bij de supermarkt.
Anders even je huisarts bellen. Die weet het vaak het beste :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:22

Er bestaan inderdaad diarreeremmers :)
Ik zou even niks eten wat je darmen prikkelt (pittig, peper enz) en bananen eten.
Hopelijk kun je morgen gewoon mee op je uitstapje!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 09:17

Het is niet beter geworden, dus ik zit helaas thuis... Ik baal :(

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:43

Het helpt bij een lichte buikgriep vaak beter om het gewoon maar even zijn beloop :+ te laten gaan. Je hebt niet voor niks diarree, je lichaam loost zo snel de ziekmakende kiemen. Gewoon even een dagje weinig eten, wat licht voedsel alleen als je trek krijgt en dan is het meestal zo weer over. Het is heel vervelend, maar we hebben er allemaal wel eens last van. Probeer je niet te druk te maken.
Gewone buikgriep duurt meestal maar enkele dagen. Als het langer duurt zou ik wel even langs de dokter gaan, die kan een geschikt medicijn voorschrijven.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:46

Buikgriep wordt trouwens niet erger als je gaat slapen. Heeft dar niks mee te maken. Slapen is juist een goed idee omdat je dan de ellende weg slaapt. Als het lukt om in slaap te vallen natuurlijk..

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:47

Pff ik kan je geen tips geven. Ik kan je wel laten weten fat je niet alleen bent, ik zit mezelf ook thuis zielig te voelen met dezelfde klachten bah zeg..
Vooral blijven drinken en evt beschuitje eten..

Beterschap ermee en hopen dat het snel over is!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 11:53

Ben naar de dokter geweest, volgens haar is het geen buikgriep omdat ik niet heb moeten braken. Mijn darmen waren wel rare geluiden aan het maken, maar ze vindt het raar dat het deze week al enkele keren geweest is.

Ik had het eigenlijk maandag al een klein beetje, maar ik dacht gewoon van de stress, we hadden enkele grote toetsen op school. Dinsdag werd het dus wat erger, maar over het algemeen viel het dan mee.
Donderdag was het echt erg, elke 5 min naar het toilet, vreselijk. Als het in het weekend nog eens voorvalt dat er ineens een buikloop aanval komt, moet ik een staaltje nemen, goor! Er is iig iets niet juist daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:59

Nou hier precies het zelfde. Al 2 weken af en aan diarree en dan wel dan niet misselijk. Gisteren weer overgeven en vandaag weer diarree maar niet misselijk.
Kortom het hoort schijnbaar bij dit virusje.
Sterkte en lekker uitzieken!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:59

Yakult werkt super.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:01

Hier ook ,vrijdag zaterdag diarree knorrende maag met pijn en zondag toch nog overgeven ,mij zoon idem .
Op het werk veel misselijke mensen met diarree en geen overgeven dus het hangt wel in de lucht ,beterschap niets aan!!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:42

marleen_usar schreef:
Yakult werkt super.

Gewone yoghurt ook

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:37

Hier ook sinds vannacht geveld met de buikgriep... Vandaag wel een persoonlijk record verbeterd: temperatuur was 39.7 graden :( ik werk met voedsel, dus mag sowiezo zo lang als ik buikloop heb niet werken. Gelukkig is mijn vriend thuis en die zorgt heel goed voor me!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:55

Oh ik voel met je mee! Ik ben net weer paar dagen helemaal beter. Afgelopen vrijdagavond laat begon het bij mij, en eerst dacht ik dat mijn Mc Donalds wat verkeerd gevallen was, maar het bleef doorgaan. En net als jij dacht ik 'dit kan niet waar zijn' want ik zou die zaterdag een voor mij belangrijke (minigolf)wedstrijd hebben. Maar die heb ik dus ook af kunnen zeggen want heb die hele nacht naar de WC gerend. Had 's morgens nog geen oog dicht gedaan. Na die nacht werd het wel steeds minder en heb uiteindelijk ook maar 2 keer over gegeven, was weel veel misselijk, maar niet zo erg dat ik moest overgeven. Heeft bij mij 2 dagen geduurd voor ik weer normaal naar de WC ging, maar nog een aantal dagen langer voor ik geen last meer had van (spier?)pijn in mijn buik en rug en niet meer zo snel moe was.

Ik vind het trouwens raar dat jouw huisarts zegt dat het geen buikgriep kan zijn omdat je niet overgeeft, want dat komt voor zover ik weet wel vaker voor. En dat het terugkomt, jij hebt het meteen onderdrukt met pillen, dus vind het niet zo raar dat het dan later alsnog de kop op steekt eigenlijk :n Ik zou voorlopig toch verwachten dat het gewoon een vervelend virusje is :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 21:39

Ik heb het idd maandag en dinsdag wat onderdrukt met pillen (ik heb er in totaal 2 gepakt), maar als ik buikgriep heb, kan ik niks binnenhouden, dus ook geen pillen... En mss dat dit dan een lichte buikgriep is, dat is dan ook de eerste keer want normaal gezien heb ik het altijd in de meest erge vorm.

Nouja, ik ben vandaag niet meer naar het toilet gemoeten, heb witte rijst als avondeten gehad, dus we wachten wel af :)

Jullie ook beterschap trouwens!