ijzer/staal splinter in vinger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ijzer/staal splinter in vinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:09

Hoi bokkers,
Maandag was ik bij mn oom bezig. Hij was bezig met het doorslijpen van ijzer. Ik moest er even later bij en heb er dus niet aan gedacht dat er nog ijzer zou kunnen liggen. Ben er mooi op mijn handen en knieen gaan zitten, tot ik even later tot de ontdekking kwam dat mijn hand onder het bloed zat. Bleek dat er een snee in mijn vinger zat. Nou, schoongemaakt, pleister opgedaan. Maar vingertopje blijft gevoelig, als je er op drukt voelt het prikkend en als ik hem beweeg een beetje stijf.
Omdat ik het ook raar vond dat het zo plotseling bloedde (ik heb me nergens aan gesneden) denk ik dus dat ik met mn vinger in een klein stukje ijzer heb gelegen. Zou zo'n klein stukje zo je vinger in kunnen komen? Want de snee is maar heel klein en inmiddels al weer bijna dichtgegroeid, maar blijf er last van houden.

Anoniem

Re: ijzer/staal splinter in vinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:44

Niemand? Anders kan ik evt. nu nog de HA bellen, maar bel liever niet als het onnodig is.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:02

Je kunt altijd even de HA bellen om advies te vragen aan de assistent, toch?
Dan kan zij bepalen of je langs moet komen of niet.
Dat weten wij toch ook niet?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:04

Tja, het kan best dat je een staalsplintertje hebt. Mijn ervaring is dat het zich er vanzelf wel uitwerkt.
Je kunt natuurlijk ook even de HA bellen voor advies of je langs moet komen of niet.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:05

Staalsplinters werken zich niet altijd vanzelf naar buiten :n
Mijn man is monteur en loopt al jaren met kleine stukjes staal in zijn handen/vinger.

Bij twijfel gewoon even overlggen met de doktersassistente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:12

Nou ja, niet weten, misschien heeft iemand aan de hand van mijn berichtje enig idee of er wat kan zitten of niet. Houd er niet van om telkens naar de HA te gaan.
Ik voel/zie hem niet zitten, maar als ik er over heen ga prikt de wond wel heel erg, terwijl ik dat anders niet zo heb met wondjes.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:42

Helaas zijn wij geen artsen en zal alleen een arts na eventueel onderzoek kunnen zeggen of er wel of geen splinter in zit.

Ik zelf denk, als ik jou verhaal zo lees, dat de kans toch wel groot is dat er inderdaad een splinter in zit.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:36

Ik denk ook dat er iets in zit, mijn vriend heeft dat ook al gehad :) Eruit laten halen, is zo gebeurd!