Heb jij soms ook last van obstipatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Heb jij soms ook last van obstipatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 16:09

Heb jij soms ook last van obstipatie? Ik wel, dat komt doordat ik dan te weinig drink, herkenbaar?

Heb inmiddels wel ontdekt dat wanneer ik een bepaalde koffie of thee drink mijn darmen aan het werk worden gezet en dat ik dan elke dag "kan" en "moet".

Die koffie of thee is wel rete duur, maar schijnt wel erg gezond te zijn omdat er een soort paddenstoel in verwerkt zit, die bovendien ook nog eens gezond zou zijn.

De koffie drink ik nu elke dag en af en toe ook weleens de thee, ben er heel toevallig mee in aanraking gekomen. Die koffie en die thee kun je vinden op de volgende site: http://www.ogwebshop.com/nl/webshop-organo-gold/

Ken(de) jij deze koffie of thee trouwens al?

Wat doe jij om van je obstipatie probleem af te komen?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Noeps

Re: Heb jij soms ook last van obstipatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:43

Jup, heel herkenbaar. Bij mij lijkt het wel afhankelijk van hormonen, in de periode dat ik ongesteld ben of het nog moet worden wil het maar niet lukken :Y). En soms als ik een paar dagen weinig vezels heb gegeten, dat merk ik direct.

Koffie helpt hier ook goed! Maar een bakje sterke senseo doet gelukkig al wonderen, geen speciale koffie voor nodig dus :). Verder veel drinken en zorgen dat ik genoeg vezels binnenkrijg. Daarnaast voeg ik lijnzaad toe aan mijn yoghurt, dat schijnt het ook te ondersteunen :).

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:04

Ik herken het en heb er zelf ook last van.

Ik merk het met name als ik bijvoorbeeld veel stress heb of andere zorgen. Sinds vorig jaar is er een grote verandering plaats gevonden die (nog steeds) elke dag stress, gedoe en zorgen mee neemt. Ook merk ik het als ik een weekend 'slecht' gegeten heb in de zin van, chips, chocola, pinda's en nog meer ongezonde dingen. Ik heb het afgelopen jaar 2x 10 dagen een darmreiniger gehad, dat was een soort van papje wat ik moest drinken (wat echt héél vies was) maar het werkte ontzettend goed! Maar ivm het gewend kunnen raken eraan, wilde ik het niet al te vaak doen.

Ook drink ik veel water en eet 2-3 stuks fruit op een dag. Ik heb nu een thee ontdekt van zonnatura, natuurlijke stoelgang heet deze thee en die werkt ook heel goed. Dit gebruik ik alleen als ik echt een paar dagen niet naar de wc ben kunnen gaan, want als je de thee elke dag neemt, kunnen je darmen er te veel aan wennen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:13

Goh verkoop je dit niet meer?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:04

een ex-collega van me verkoopt die koffie ook, sorry maar ik geloof er echt niet in :n veel te doorzichtig concept.

Ik los obstipatie momenteel op met medicatie en verder met veel fruit, voldoende water drinken (water is ook gezond) en evt roosvicee laxo

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:43

Aangezien dit topic eerder bedoelt lijkt te zijn om de koffie te verkopen dan om echt over obstipatie te praten, plaats ik hier een slotje. Adverteren kan op de bokt Markt, niet op het forum.