Herken jij dat gevoel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Herken jij dat gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:39

Dat je zo boos en verdrietig voelt?

Momenteel heb ik het gevoel heel erg en mijn lichaam reageerd er heftig op.
Ik heb vandaag bij mijn psycholoog een heftig gesprek achter de rug, en nu ben ik thuis en nu flipt mijn lichaam totaal.

Druk maken en piekeren kan ik heel goed, maar nu heb ik het continue. Het is nu zoveel en zo heftig dat ik zojuist al een paar keer heb gebraakt.
Hoe krijg ik mijn lichaam enigsinds rustig? Want zo de 'nacht' in gaan heeft geen zin :\

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:40

Pff ik heb dat ook wel eens, alleen niet tot braken aan toe.. Wat naar zeg :(

Ga buiten een rondje wandelen, met de hond (?). Neem een warm bad met lavendel (shampoo, douchegel, badbruistabletten), werkt rustgevend. Vooral proberen je gedachten ergens anders op te zetten!
Als je niet wil praten, dat hoeft niet, een avondje op de bank/bed met een goed boek zonder te praten kan ook prima.

Nathalie

Re: Herken jij dat gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:40

Ja op dit moment heel herkenbaar.
Wij verwachten een dochter in april 2013 en weten sinds vorige week dat zij waarschijnlijk niet gezond is. Ik voel gevoelens die ik nog nooit eerder gevoeld heb..

Maar voor jou, probeer afleiding te zoeken, iets om te ontspannen? Sporten, wandelen?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:46

Mij hielp het altijd om alles op te schrijven. Schrijven, schrijven, schrijven. Lijstjes maken.
Maar ook dat is voor iedereen anders. Maar zoek inderdaad afleiding!
Kun je geen goede vriendin bellen? Gewoon even kletsen, of misschien kan ze langskomen en kunnen jullie een bordspelletje doen?

Succes!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:49

Ik kan mij wel wat vinden in jouw omschrijving, wel niet zo heel erg. Ik werd ook altijd bang van dat gevoel , dacht dat ik bijna elk moment kon ontploffen van al die emoties die opgekropt zitten. Wat ik dan gedaan heb is naar muziek geluisterd, soms moeten die emoties er gewoon uit... probeer ze een plaats te geven kijk naar een film, luister muziek , lees een boek. Als het te confronterend is om die gevoelens te uiten zoek dan idd afleiding, doe dingen die je graag doet. Oh ja, kalmerende thee (thee voor het slapen gaan) wilde soms ook een klein beetje helpen bij mij. Vooral in je lichaam kan je dan soms een beetje rust terug vinden. Helpt niet altijd, als het echt té is zal het geen effect hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:17

Ik heb heerlijk geslapen! Bedankt voor alle tips! :)