wel of niet naar afspraak chiropractor? (val van paard)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

wel of niet naar afspraak chiropractor? (val van paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:39

Hallo :)

Ik zit even in een twijfel, of ik wel of niet naar de afspraak met de chiropractor van morgen ga.
De afspraak stond al een tijdje gepland, en is dus niet net gemaakt.
Vorige week woensdag ben ik van 't paard gevallen, en volop op mijn onderrug terecht gekomen.
Afgevoerd en blabla, maar gelukkig niets gebroken. (deed wel heeel zeer! :oo)
Lig nu vanaf woensdagnacht zeg maar plat met af en toe lopen. zondag even proefje gekeken van mijn zusje op concours, kreeg bij zitten erg hoofdpijn. heb ook af en toe een koud been (het been aan de kant van de rug die het pijnlijkst is). en heb het idee dat het iets 'doorstraalt'.
het gaat inmiddels gelukkig wel beter, maar houdt er wel last van met zitten, bukken, en bepaalde bewegingen (gewoon lopen lukt prima, trap op trap af is lastig.) vanochtend advies van huisarts gehad tot liggen, maar ik had dus de afspraak met de chiropractor al staan (daar loop ik al een paar maanden). is het verstandig om wel / niet te gaan? :)

Warboel

Re: wel of niet naar afspraak chiropractor? (val van paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:41

Oei dat is lastig! Misschien kan het wel wat helpen maar als je moet liggen van de HA is het misschien niet handig.
Anders bel je de praktijk toch eventjes? Dan leg je het uit. Ze zijn wel bekwaam genoeg om in te schatten of je gewoon kan komen of beter niet.
Beterschap!

xxrossiexx

ik zou even bellen om te kijken wat hij vind.
ik heb namelijk mijn voet in het gips en heb ook mijn afspraak af gezegd omdat ik niet dacht dat hij veel zou kunnen, hoor ik achteraf dat h.et best had gekunt.
dus ik zou even bellen en dan gelijk vragen wat slim is om te doen met je rug, soort van second opinion.
sterkte!

Odysseus

Ik zou niet gaan, kan mogelijk een beschadigde zenuw zijn, waarbij je een grote kans hebt op permanente schade na het manipuleren van de wervelkolom!
Je bent niet de eerste die een dwarslaesie of een beroerte/herseninfarct krijgt van chiropraxie!

K_im

Ik denk dat het het verstandigst is om een telefoontje te plegen en de situatie uit te leggen. Dan kunnen zij vertellen wat het handigst is. Als je niet gaat kun je meteen afzeggen. Bellen moet je dus toch!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:43

Heb al geprobeerd te bellen, maar ze zitten dicht vandaag. dus dat kan morgen pas!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:38

inderdaad bellen of een mailtje als ze niet telefonisch bereikbaar zijn vandaag. zij kunnen dan goed inschatten wat er al dan niet mogelijk is.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:47

Nee, niet gaan!

Je spieren in je rug (en waarschijnlijk nog meer, afhankelijk van hoe je gevallen bent), hebben een enorme opdonder gehad.

Je bent daar erg van geschrokken en je hersenen reageren daar op door je spieren aan te spannen. Gespannen spieren kunnen een heleboel andere lichaams structuren beknellen, zoals je bloedvaten en zenuwen. Vandaar de stijfheid, uitstraling en het koude been.

Mijn advies zou zijn om wat Ibuprofen te slikken zodat de pijn afneemt en je spieren wat kunnen ontspannen. Verder rusten, maar vooral ook rustig blijven bewegen. Dus niet langdurig liggen of zitten, geen zware inspanning zoals paardrijden sporten of tillen, maar lekker een beetje aanteuten voor een paar dagen. Oh ja, en zorg dat je het lekker warm hebt!