Wat is nou echt Goede haarverzorging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Wat is nou echt Goede haarverzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 23:35

De Titel zeg het eigenlijk al.

Wat is nou echt goede herstellende haar verzorging?
Ik had vroeger echt mooi haar.
(extreem oude foto van minstens 10 jaar geleden*persoon met los haar*)
Afbeelding

Daarna heb ik het Jaren extreem kort gehad. http://www.mijnalbum.nl/Foto-4EXOZEWZ.jpg
Maar nu wil ik het graag weer lang hebben, en graag zoals vroeger.
Echter is mijn haar nu bijna net zo lang als op de foto, maar zo vreselijk droog.
Het knapt alleen maar af en het is dof en het pluist als een gek. Ook is het zo staties als de pest.
Elke ochtend een vette bos haar in de borstel. En ik borstel juist zo voorzichtig omdat het al afknapt.

Iemand die hier ervaring in heeft?
Ik zal morgen even een foto laten maken van hoe het nu is.

TurdusMerula

Re: Wat is nou echt Goede haarverzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 03:48

Hoe vaak was je je haar?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 04:54

Ik heb zelf snel statisch en droog haar na het wassen. Maar het wordt ook snel vet.

Ik gebruik een serum van guhl en dan alleen in de haarpunten. Dit werkt voor mij perfect. Ik kan morgen wel even kijken welk serum het precies is.
Als ik het met dat serum erin droog fohn is mijn haar het mooist. Maar jouw haar ziet eruit alsof fohnen het juist laat pluizen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 06:21

Schwarzkopf care en repair shampoo en conditioer is goed en betaalbaar en dan zou ik na het wassen nog een serum of anti pluis creme gebruiken bv van care en repair of een soort olie van syos..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 08:35

ik gebruik zwitzal haarlotion... helpt goed om het er wat levendiger uit te laten zien en ruikt heerlijk!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:44

Arganolie! Best duur maar heel goed voor je haar. Google maar eens. Kokosolie is ook erg goed voor je haar.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 12:35

@ TurdusMerula, Ik was mijn haar niet zo heel vaak. 2 keer in de week. Want ik krijg net zoals NiKip zegt. Vreselijk droog en staties haar na het wassen.

@ NiKip, Dat heb ik dus ook dat het zo pluist na het wassen. Ik heb overigens nooit vet haar. Dan zou ik het weken niet moeten wassen voor het vet word. Gaan we niet doen haha.
Zou je willen kijken welke dat is?

@ pleiada, Ik heb de kokosshampoo en conditioner daarvan gehad. Mijn moeder is er enorm over te spreken. Ik merk bij mijn haar weinig verschil..

@ lifaya, Zwitzal? haha okee. bij kinderen werkt het idd wel goed.

@ Mareska, Bedankt. Ik ga eens even googlen. :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:48

Je kan 2 kanten opgaan. Blijven wassen met normale shampoo's en conditioners, en een serum gebruiken. Of kiezen voor producten zonder sulfaten en siliconen, geen serums maar bijvoorbeeld kokosolie of arganolie.

Ik was volgens de laatste methode, omdat ik denk dat producten met sulfaten mijn haar te erg uitdrogen en kapotmaken, waardoor het afbreekt. Siliconen gebruik ik niet omdat ik wil experimenteren of mijn haar hier op de lange termijn van opknapt. De hypothese is namelijk dat producten met siliconen een laagje om je haar leggen, waardoor er geen vocht meer door kan dringen tot je haar. Het glanst mooi en valt soepel, maar eigenlijk is het nep.

Het is dus maar net wat je wilt en hoeveel tijd je in je haar wilt steken. Je haar zal niet in een dag veranderen natuurlijk, dat is een proces wat weken kost, zoniet jaren, omdat je haar misschien al te erg beschadigd is en je nieuw haar moet laten uitgroeien.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:21

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:27

Ik heb dan ontzettend fijn haar, maar had ook hier het probleem van droog haar, zeker de onderkant en zeker in de winter. Om het nog enigszins toonbaar te krijgen, moest ik eigenlijk elke 3 weken naar de kapper. Deed ik natuurlijk niet, omdat 1. dat nogal klauwen met geld kost en 2. dan zou ik nu nog stekels hebben :').

Gebruik nu sinds een tijdje de shampoos van Aussie en ik zweer erbij.
Heb de variant voor fijn haar, maar die vind ik stinken en ik wissel af met de variant voor droog haar (Miracle Moist).
Voor eens in de week heb ik het 3 minute Miracle Mask: wereldspul.
Voor mij echt nooit meer wat anders. Het spul is niet goedkoop, maar de etos heeft vaak acties dat je de tweede voor de helft van de prijs of zelfs gratis krijgt, dus dan is het goed te doen. En het is zowiezo een stuk goedkoper dan elke 3 weken een knipbeurt :).
Je hebt ook een serie voor krullend haar, namelijk Frizz Miracle. (shampoo/conditioner/3 minute miracle)

Voor de échte wintermaanden met vrieskou heb ik de Royal Treatment van Farouk. Een van de weinige leave-inns waarbij mijn dunne haar niet vet wordt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:49

Hmm jammer,dan moet je gewoon het ea uitproberen..Dove heeft de oil care producten voor droog haar,syos heeft ook een lijn met veel voedende olien,nivea heeft een lijn voor lang haar met ook veel voedende olien en keratine ect ect..Er zijn tegenwoordig best wel goede producten te koop bij de drogist..Zoeken naar reviews over bepaalde producten op google kan ook erg handig zijn :j Toen ik heel erg droog haar had heb ik een poos joico moisture recovery van joico(een kappersmerk die je evt ook op internet kan bestellen)en dat werkte echt erg goed voor mijn droge pluis haar,maar werd dan ook wel weer snel vet..Ik heb toen de shampoo en het masker gebruikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:53

ja die 3 minute miracle mask van aussie is echt fijn. Je kan het ook gewoon een avond van te voren in je haar doen, handdoek op je kussen leggen en het 's nachts in laten trekken.
Ik vind die nieuwe olie van l'oreal ook fijn:
deze Afbeelding .... Daar smeer ik soms een heleboel van in mijn haar, en dan was ik het eruit + conditioner en dan is mijn haar ook lekker zacht en niet meer droog. En je kunt het ook als serum gebruiken! Alleen als ik het te vaak gebruik werkt het niet meer -O-

Heb het van de week ook geprobeerd met opgewarmde kokos-olie, en dat werkte ook wel... Maar minder goed, maar verder heb ik hier toch altijd kokos-olie staan en het is verder wel lekker natuurlijk enzo :Y) ....

En als je echt in een gulle bui bent, ik heb ooit van mijn moeder een haarmasker + conditioner van marlies moller gehad. Werkte wel heel goed. Maargoed, daar is de prijs ook naar, want zo'n pot met masker kost wel gemakkelijk 40 euro ofzo. Werkt wel als een tierelier, maar durf er nooit veel van te gebruiken omdat het zo duur is :)) Is ook alleen te verkrijgen bij speciaalzaken zoals pour vous parfumerieën enzo.

Maargoed, al met al heb ik ook behoorlijke issues met mijn haar, en dan vooral met mijn nekharen. Die krullen en zijn zo droog als de pest, terwijl de rest van mijn haar best sluik, gezond en glanzend is.... En ik krijg dat nekhaar maar niet gezond, ik moet blijven grijpen naar speciale middeltjes. helaas.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:00

100% kokosvet (bijv royal green) als haarmasker gebruiken
Voor staties haar, spray wat haarlak op je borstel voordat je het gaat borstelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:18

Niet alleen de buitenkant is belangrijk, ook voeding doet heel veel. Net als bepaalde ziektes(schildklier) veel van invloed zijn op je haar. Dus ook daar even naar kijken.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:42

Klinkt misschien heel stom.. maar ik zie dat je krullen hebt, dus wat je kunt proberen is om het niet te borstelen :) Nu kam je eigenlijk alle krullen eruit, en gaat het pluizen. Ik heb precies hetzelfde en heb hele mooie krullen als ik het niet kam, en heb pluize slagen als ik het wel kam. Met serum en andere verzorgingsproducten kun je je krullen heel mooi glad houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:07

ben hier ook wel benieuwd naar...
Heb lang,dik haar maar het valt soms echt flink uit.
En ook hier problemen met de nekharen die snel breken en klitten.

(Haar komt tot bh band nu..)
Snel vet als ik teveel creme gebruik maar zonder creme weer te droog..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 23:45

Woow wat een reacties al weer.

@juniper, Dat is een methode waar ik eerst wat op moet googlen denk ik ;) Want ik ben er nog niet in thuis.

@Depende, Die methode kende ik nog niet. Maar soda en azijn in je haar smeren daar had ik nog nooit van gehoord haha ik zou er eens op googlen dankjewel :)

@Yv_, Dat is zeer zeker het proberen waard, verkopen ze het ook bij de DA of Kruitvat?

@pleiada, Syos heb ik wel veel van gehoord. Schijnt wel goed te zijn. Dat is ook het proberen waard. Dankjewel :)

@Menino, Die van l'oreal is dat de zelfde als die van Guhl?? Mijn schoonzus gebruikte die van Guhl en dat flesje lijkt haast het zelfde als die jij nu laat zien :o?
En idd dat dure daar moet je wel echt eerst een goed gevulde portomenee voor hebben :P

@Natasja__, Ik heb altijd kokos wax gehad. Maar die is op duistere wijze verdwenen uit mijn douche :')

@bigone, Dankjewel. Ik ben voor de rest helemaal gezond. Schildklier is recent getest. ;) Verder eet ik gewoon normaal mijn groente en fruit en zo.

@_Barbara_, Dankjewel voor de tip. Maar als ik het niet borstel dan ben ik net een ragebol. Dat kan misschien een oplossing zijn als mijn haar een heel stuk langer is ;)

@darkchrystal, Bij mij breekt het voornamelijk aan de bovenkant af en bij mijn oren. Mijn haar is eigenlijk nooit vet. Maar ik heb een hele moeilijke hoofdhuid (seborroïsch eczeem) Ik MOET het echt 2 keer in de week wassen. Anders verga ik van de jeuk. Ik moet het eigenlijk met Ketoconazol wassen. Maar die Shampoo is echt troep. Daar word je haar helemaal zo droog als havergort van..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:56

Wat zegt de kapper ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:56

Hallo, zelfde probleem hier :)

Wat hierboven al gezegd wordt: niet kammen! Eventueel alleen even met een grove kam als je conditioner in je haar hebt :)
Naar mijn idee maakt verder vooral de shampoo veel verschil. Ik wil alleen nog maar de l'oreal professional total repair. Super spul! Wat betreft conditioner maakt het mij niet zo veel uit wat er in gaat, als er maar niet te veel parfum in zit.
Na het wassen en droog maken van mijn haar (niet droog wrijven, maar beetje knijpen zeg maar) doe ik een beetje palmers kokoscreme in mijn haar. Vervolgens aan de lucht laten drogen (niet fohnen!).

Misschien dat je hier wat mee kan :) Succes!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:59

Depende schreef:
De 'No poo' methode voor krullend haar.

Je 'wast' dan alleen nog met conditioner en kunt eventueel bij vettigheid spoelen met een combinatie van soda en azijn. Hier http://www.wikihow.com/Follow-the-Curly ... Curly-Hair of google op no-poo methode van Lorraine Massey.

Dit is voor jouw haar absoluut het beste.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:04

@Marie111, De kapper hier wil alleen maar geld vangen. En er gelijk een rot eind afknippen, en dure shampoo`s aansmeren. Mijn haar groeit niet zo snel. Of nou ja het groeit wel normaal. Maar omdat het krult duurt het een eeuwigheid voor het eindelijk de gewenste lengte heeft.

@Snoompje, Niet kammen is voor mij haast geen oplossing. Mijn haar is nog te kort en het is lang niet zo dik nog als op de foto. Dus ik word 1 grote ragebol als ik niet borstel.. Niet droog Wrijven is misschien nog wel een goeie om me daar aan te houden.. Fohnen doe ik zowiezo niet. Dan ben ik letterlijk ontploft. :')

@Kana, Dankje! Ik zou er eens goed voor gaan zitten om dit te lezen en zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:05

Waarom is niet kammen geen optie? Je kunt ook als het opgedroogd is stylen met je vingers met wat van dat gum-spul of hoe dat ook heet hihi.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:08

Daar bedoelde ik mee als ik uit mijn bed kom. Dan moet ik het echt kammen. Dan zou ik elke dag mijn haar moeten wassen met alleen conditioner? Hoe moet ik dat dan voor me zien?

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:11

Ik voel mij geroepen om te reageren haha ik ben kapster. Oke je wast je haar borstel je het als het nog nat is of als het droog is? En als het nog nat is doe je er dan ook mousse in? Als ik antwoord heb kan ik verder advies geven haha

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:15

ha een kapster :) Wat doe ik: Ik was mijn haar en vaak als er conditioner in zit kam ik het met een grove kam. Daarna droog ik mijn haar. En soms borstel ik het voorzichtig en doe ik er anti pluis in van de etos. Of ik doe er anti pluis in en borstel het pas als het droog is..