Steeds een hongergevoel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Steeds een hongergevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:41

Hoi bokkers,

Ik zit al sinds begin dit schooljaar met een heel irritant probleem. Als ik 's morgens gegeten heb, heb ik tijdens het 2e lesuur al weer honger. En na de middag hetzelfde... En niet gewoon zin in eten, echt honger. Ik schaam me dood, die rommelende maag in een stille klas :o

Ik begrijp niet hoe het komt, ik eet als ontbijt 3-4 boterhammen, 's middags 3, en tijdens de speeltijden een koek of soms een appel. Na school een koek, en in de avond meestal 2 appels. Ik weet dat koeken niet goed zijn omdat ze snelle suikers bevatten, maar als ik fruit eet, lijkt het of ik nog sneller terug honger krijg.
Ik ben 14 dus nog aan het groeien en zo, misschien komt het daardoor. Ik fiets wel elke ochtend en avond 40 minuten (in grote groep, dus redelijk tempo) dus wss verbrand ik mijn eten al op de fiets. Ik drink regelmatig water tussen de lessen door, omdat dit 'je maag vult', bij mij dus niet...
Binnenkort zijn het examens, en dan is het doodstil in de klas, ik heb echt geen zin om daar heel de tijd met een knorrende maag te zitten...

Wie oh wie weet de oplossing? Wat moet ik eten? of wie kent er trucjes zodat je die maag niet hoort knorren?
ik hoor het graag ;p

Hannemarie

Re: Steeds een hongergevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:43

hier had ik precies hetzelfde toen ik 13/14 was.
fiets ook 18 km heen en 18 km terug naar school en had altijd tijdens de wisseling van het 1e naar het 2e uur alweer last van een rommelende maag.
het is langzaamaan overgegaan, hopelijk gebeurt dat bij jou ook! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:43

Wat voor brood eet je? En wat voor koeken? En je kunt ook eens ander fruit proberen, wat misschien meer vullend is? En anders zou je ook nog eens havermoutpap als ontbijt kunnen proberen, als je recept wil kjan ik het je wel geven, is héérlijk en ik ben dan altijd echt nog urenlang verzadigd. :)

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:47

Banaan als fruit? werkt beter. Ik heb het soms ook als ik smorgens eet heb ik om 10 uur weer honger. Als ik niet smorgens eet ook haha. Dus dan eet ik wel om 10 uur. Wat een optie is moet je lauw water drinken dat is nog meer vullender. Lauw water ben je sneller vol als koud water. Misschien toch iets eten als je echt honger hebt? gewoon een evergreen/rijstenwafel ofzo?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:50

Wat gebruik je als broodbeleg, veel zoetigheid misschien? Want dat geeft snel weer hongergevoel.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:51

Sodeletuut schreef:
Wat voor brood eet je? En wat voor koeken? En je kunt ook eens ander fruit proberen, wat misschien meer vullend is? En anders zou je ook nog eens havermoutpap als ontbijt kunnen proberen, als je recept wil kjan ik het je wel geven, is héérlijk en ik ben dan altijd echt nog urenlang verzadigd. :)

Meestal multigranenbrood, bruin dus, soms wit of grijs als het bruin op is. Havermoutpap is inderdaad heerlijk (vooral als je er appelmoes ondermengt :p) maar men mama zei dat het net licht verteerbaar was...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:52

MarChak schreef:
Wat gebruik je als broodbeleg, veel zoetigheid misschien? Want dat geeft snel weer hongergevoel.

meestal 2-3 met vlees of kaas, en 1 met hagelslag of confituur.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:52

En je eet geen warme maaltijd? Ik eet als ontbijt biogarde met een halve appel en halve sinaasappel en een oppertje muesli. Hier kan ik zonder verder iets te eten tot 1400 uur werken zonder honger te krijgen. Als ik eens brood eet of brinta dan heb ik om 1100 uur al weer honger

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:53

Maak wel zelf appelmoes, zonder extra suiker toe te voegen, en doe die door de havermoutpap. Of doe een banaan door de blender en er dan doorheen, kan ook lekker zijn.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:54

quintolover schreef:
Banaan als fruit? werkt beter. Ik heb het soms ook als ik smorgens eet heb ik om 10 uur weer honger. Als ik niet smorgens eet ook haha. Dus dan eet ik wel om 10 uur. Wat een optie is moet je lauw water drinken dat is nog meer vullender. Lauw water ben je sneller vol als koud water. Misschien toch iets eten als je echt honger hebt? gewoon een evergreen/rijstenwafel ofzo?

Je kan toch niet zomaar eten tijdens de les? :P banaan eet ik soms ook, zal het vaker doen.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:55

haha tussen de les door?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:55

pillow schreef:
En je eet geen warme maaltijd? Ik eet als ontbijt biogarde met een halve appel en halve sinaasappel en een oppertje muesli. Hier kan ik zonder verder iets te eten tot 1400 uur werken zonder honger te krijgen. Als ik eens brood eet of brinta dan heb ik om 1100 uur al weer honger

oeps vergeten te zeggen, jawel hoor, 's avonds ;p wat is biogarde?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:56

quintolover schreef:
haha tussen de les door?

hmm, gaat moeilijk bij ons, leerkrachten zijn er meestal snel, en dan lijkt het of je altijd eet haha :P

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:59

Ik heb dit ook een beetje!
Ik ben 15, ik fiets 20 km heen en 20 km terug.
Ga ook weleens met de bus, en ik eet s ochtends 1 broodje bruin brood met hagelslag.
Maar dat doe ik al 4 jaar, en het is eigenlijk nog maar sinds een week begonnen ofzo!

En ik eet tussen de middag ook 1 broodje, en s avonds altijd warm.
Misschien vinden jullie het weinig, 2 broodjes per dag, maar ik doe dit al heel lang, en heb er verder nooit problemen mee gehad! ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:04

Biogarde is net yoghurt, maar het bevat rechtsdraaiende melkzuur bacterién ipv linksdraaiend. Dit past beter bij je darmflora. Je koopt het in halve liter bekers gewoon in elke supermarkt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 23:06

pillow schreef:
Biogarde is net yoghurt, maar het bevat rechtsdraaiende melkzuur bacterién ipv linksdraaiend. Dit past beter bij je darmflora. Je koopt het in halve liter bekers gewoon in elke supermarkt.

Moet ik dan maar eens gaan zoeken ! bedankt voor de tip !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:11

TrIjNiE__ schreef:
Sodeletuut schreef:

Meestal multigranenbrood, bruin dus, soms wit of grijs als het bruin op is. Havermoutpap is inderdaad heerlijk (vooral als je er appelmoes ondermengt :p) maar men mama zei dat het net licht verteerbaar was...

Appelmoes? :P Zo ken ik hem niet!

Ik geef je toch even mijn recept. :D
Ik deed dan altijd eerst Sojamelk met rozijnen in een pannetje en als het dan heet is (nog niet koken) doe je havermout erdoor tot, niet al te veel want het wordt steeds dikker naarmate het er langer in zit, en het is lekkerder als het wat meer doorgekookt is, dus liever iets minder wat langer erin laten. Dit even een tijdje laten koken en goed roeren, en dan klaar. Dan pak je de tutti frutti die je al minstens een dag in de koelkast in water hebt staan, daar pak je er een paar van en die snijd je in stukjes en leg je op een diep bord, dan gooi je de havermoutpap er overheen en dan nog wat lijnzaad erover, en je hebt een héérlijk papje! Nog lekkerder is met wat sap van de tuttifrutti erbij! _O_

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:34

Mischien wat van zuivel drinken naast je maaltijden?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:52

Je kunt in de ochtendpauze toch ook een of twee boterhammen eten? Dat vult denk ik beter dan een koek.
Die koek na schooltijd - eet je die thuis of voordat je op de fiets stapt?
's avonds zou je bijvoorbeeld een bak yoghurt kunnen eten, dat vult beter dan appels.
Nu kan ik geen appels meer eten, maar toen ik er nog niet overgevoelig voor was had ik ook geregeld een "hol" gevoel na het eten ervan. O, ja en van water krijg ik ook honger.
Weet je wat ook lekker vult? Een gekookt ei! Kun je ook in de ochtendpauze eten als afwisseling.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:18

Oh, herkenbaar! Toen ik 14 was at ik zo 10 boterhammen per dag, 2 flinke borden avondeten en dan 's avonds nog crackers met kaas enzo. Had het ook gewoon echt nodig, werd er echt niet dikker van.
Nu (inmiddels 27) eet ik nog steeds net zoveel of meer als een gemiddelde flinke man, als ik zo om me heen kijk :')

Vaak kleine beetje eten is beter dan hele bergen in één keer, zo knort je maag ook minder snel.
Ontbijtkoek heb ik nog niet voorbij horen komen, en melk of andere zuivel krijg ik ook altijd wel een gevuld gevoel van.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:36

Heel simpel: als je de hele dag honger hebt moet je meer eten.
Neem anders een smoothie extra mee naar school dat kun je makkelijk en snel tussen de lessen door.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:39

Klarinda schreef:
Ik heb dit ook een beetje!
Ik ben 15, ik fiets 20 km heen en 20 km terug.
Ga ook weleens met de bus, en ik eet s ochtends 1 broodje bruin brood met hagelslag.
Maar dat doe ik al 4 jaar, en het is eigenlijk nog maar sinds een week begonnen ofzo!

En ik eet tussen de middag ook 1 broodje, en s avonds altijd warm.
Misschien vinden jullie het weinig, 2 broodjes per dag, maar ik doe dit al heel lang, en heb er verder nooit problemen mee gehad! ;)

Ik hoop dat je zelf ook snapt dat je lichaam hiermee ondervoed is.
Je komt zo nooit aan minimaal.1500 calorieen per dag.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 17:16

mymy schreef:
Mischien wat van zuivel drinken naast je maaltijden?

Helpt dat?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 17:19

Marie111 schreef:
Je kunt in de ochtendpauze toch ook een of twee boterhammen eten? Dat vult denk ik beter dan een koek.
Die koek na schooltijd - eet je die thuis of voordat je op de fiets stapt?
's avonds zou je bijvoorbeeld een bak yoghurt kunnen eten, dat vult beter dan appels.
Nu kan ik geen appels meer eten, maar toen ik er nog niet overgevoelig voor was had ik ook geregeld een "hol" gevoel na het eten ervan. O, ja en van water krijg ik ook honger.
Weet je wat ook lekker vult? Een gekookt ei! Kun je ook in de ochtendpauze eten als afwisseling.

Koek eet ik thuis. 's avonds laat ik men maag gwn knorren, dan heb ik niet zo n zin in echt iets eten, gwn een appel of een stuk chocolade :) dat gekookt ei ga ik eens proberen !

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:22

Bekend probleem. Vooral als ik thuis ben van school.
Ik lees dus even mee :)

TrIjNiE__ schreef:
quintolover schreef:

Je kan toch niet zomaar eten tijdens de les? :P banaan eet ik soms ook, zal het vaker doen.

Oh, ik eet gerust in de les hoor :Y)