amoxicilline

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

amoxicilline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:05

Nu heb ik vorige week antibiotica (amoxicilline) gekregen voor 7 dagen 3x500mg per dag( heb die afgerond)
de ontsteking is al een heel stuk kleiner geworden maar nog niet geheel weg.

(Ik had/heb er trouwens helemaal geen last van maar was wel een flinke bult in mijn mond, en 2 jaar geleden heb ik ook een ontsteking gehad en toen te lang gewacht toen was 1 kant van mijn gezicht helemaal gaan opzwellen, best erg kon mijn ogen niet meer openen, alleen geloof ik dat dat wel weggetrokken was voordat de ab kuur gestopt was)

Nouja mijn vraag dus, is het normaal dat er nog steeds wat van ontsteking zit na 3 dagen ( einde kuur) ? of is het mischien niet genoeg geweest? ik krijg die wortelkanaal behandeling pas over 2 weken.

tamary

Re: amoxicilline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:09

Behandelend arts bellen, die moet toch beslissen hoe nu verder en liefst voordat de laatste pil uitgewerkt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:49

ja ik weet niet, heel wat anders natuurlijk. Maar ik moest dit vorige week ook slikken vor een long-ontsteking en toen hebben ze mij verteld dat het niet tegen alle bacterieën effectief is en dat het dus maar de vraag is of het aan slaat. En dat was in mijn geval dus niet het geval. De koorts werd wel iets minder, maar na 5 dagen van dit spul had ik nog steeds veels te hoge koorts. Dus toen heb ik weerneen ander kuurtje gekregen.

Lijkt me dat dat in theorie bij jou hetzelfde kan zijn, dus zou idd even overleggen met de arts :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:57

de haard zit er nog.
Ik heb drie weken geleden amoxcilline geslikt vanwege een abces in mijn mond.Maandag was ik bij de tandarts die heeft de oorzaak weggehaalt(een loszittende kroon waar etensresten onder kwamen).
De oorzaak moet echt weggenomen worden anders kan de ontsteking zo weer opspelen.
In jou geval een dode zenuw?

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:02

Ik heb een combinatie gekregen van Amoxiciline en Clavulaanzuur omdat Amoxiciline niet alle bacterien bestrijd en Clavulaanzuur nog wat extra aanvult. Ik had het ook voor 10 dagen. Was een heftige kuur maar het heeft wel gewerkt (ik ben er wel ziek van geweest - los van het ziek zijn zelf). Ik merkte dat ik op het einde in principe geen pillen meer "nodig" had. Ik zou contact opnemen met de arts en aangeven dat het niet volledig heeft gewerkt. Dat was mij van tevoren ook gezegd. Wat vervelend zeg :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:04

Je hebt het over 7 dagen en over 3 dagen ...

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:09

Ohja, ik lees niet goed. Je hebt het dus voor 7 dagen gekregen en zit nu op de 3e dag? Dan is het heel normaal dat de ontsteking nog niet weg is. Het spul doet nu zijn werk en ik ga er vanuit dat je rond de 6e en 7e dag een verschil merkt. Als je er aan het einde van de kuur niet vanaf bent moet je contact opnemen met je arts.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:10

Shirley schreef:
Je hebt het over 7 dagen en over 3 dagen ...

Het is nu 3 dagen na die kuur van 7 dagen dus 10de dag zeg maar :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:12

Dat was echt niet duidelijk, sorry :o

Maar in dat geval zou ik toch eventjes kontakt opnemen met de behandelende arts ..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:12

geerke schreef:
de haard zit er nog.
Ik heb drie weken geleden amoxcilline geslikt vanwege een abces in mijn mond.Maandag was ik bij de tandarts die heeft de oorzaak weggehaalt(een loszittende kroon waar etensresten onder kwamen).
De oorzaak moet echt weggenomen worden anders kan de ontsteking zo weer opspelen.

Bij mij heeft ie helemaal niks gedaan ( was controle afspraak bij de tandarts), de vorige keer hadde ze het wel eerst open gemaakt, toen die kuur, toen die wk behandeling
Maar nu dus eerst de kuur en dan pas die behandeling over 2 weken..

Mischien is dit het laatste beetje wat er alleen uh uitkomt na die behandeling?

Thanks voor de reacties! ik was ook niet echt duidelijk :o

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:15

geerke schreef:
de haard zit er nog.

Ik denk het wel want ik heb helemaal geen pijn eraan ;)
en dat was de vorige keer wel anders haha toen was het echt verschrikkelijk! nooit zo'n erge pijn gehad als toen die dagen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:34

De meeste tandartsen doen niets zolang de ontsteking er nog zit. Dat kan voor nare bijwerkingen zorgen. Maar ik ben geen tandarts of assistente (mijn schoonzus wel) dus pin me er niet op vast. Bij mij is ooit een ontstoken kies getrokken. Ik heb weken rond gelopen met een niet-genezend gat (dus tot op het bot open). Dat was enorm pijnlijk..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 08:15

tandartsen kunnen niet veel doen als de boel nog ontstoken is,verdoven word moeilijk omdat pus geen verdovingsmiddel opneemt,het tandvlees is opgezwollen en erg pijnlijk.
Het is belangrijk dat als het weer tot rust is gekomen de oorzaak word gevonden.Anders komt de ontsteking weer terug.
En die is inderdaad erg pijnlijk.
Bij mij zat er een bult op mijn gehemelte,die ik zelf heb stukgemaakt.Gelukkig had ik amoxcilline in huis en ben op eigen houtje aan slikken.
De pijn was niet te harden,stekende hoofdpijn aan een kant en ook achter mijn oog.Enorm kloppende pijn aan mijn tanden.
Ik wil dit niet nog een keer meemaken :7 Zelfs met zware pijnstillers was het niet we te krijgen.

De tandarts moet even een foto maken om te kijken of er wat aan de wortel te zien is.Zit er een vulling op die plek?Die kan ook losgekomen zijn,en dan komt er voedsel onder en dan krijg je een abces.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:21

Wat erg voor je zeg! Ik vind pijn in de mond/kies de ergste pijn. Het straalt je hoofd, je kunt niet meer fatsoenlijk nadenken. Ik heb een paar keer kiespijn gehad en stond op de kop van ellende (1 keer letterlijk). Ik slikte zwaardere pijnstillers, gekregen van de kaak chirurg. Misschien kun je daar naar vragen, aangezien je nog even met deze pijn door moet lopen. Beterschap!

Edit: met telefoon gereageerd en op de verkeerde persoon dus. Oeps.. Dit stukje laat ik maar staan :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 10:56

Natuurlijk heeft de tandarts al foto's gemaakt! ik krijg toch niet zomaar ab mee :P
Hij maakt altijd foto's, vooral omdat het nu niet duidelijk was vanuit welke plek het kwam omdat de zwelling op meerdere plekken zit.

Nee volgens mij zit er geen vulling op die plek. Heb hem daar niks over horen zeggen.
Maar ik ga niet zo graag naar de tandarts dus dan wil ik ook het liefst zo snel mogelijk weg dus hoor ik niet alles meer haha :P ( ja stom)

De vorige keer had ie zo'n gaatje gemaakt en daar kwam een enorme rotte stank vanaf ( onsteking) ! en toen mocht ik naar huis met die gat in mijn tand. vraag me af waarom dat nu niet gedaan is eigenlijk. en alleen die ab kuur. Zal dat eens vragen binnenkort.

Want nu blijft het inderdaad nog een beetje zitten, omdat het geen uitweg heeft?
Ik heb wel geen pijn ofzo.

Herken wel de pijn die jullie gehad hebben en dat geen pijnstiller dan nog helpt! dat heb ik nu gelukkig niet.
Volgens mij zit deze ontsteking er al 1 jaar alleen nu pas in mijn mond aan het 'zwellen'

Ik hoop niet dat ik nog een keer ab krijg want echt een aanslag op mijn tanden! echt rotzooi is dat.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 12:01

Morgen naar de tandarts, abces/ontsteking zit er nog steeds aan mijn tandvlees.. dus ben benieuwd..
Hopelijk snijde ze het niet open ofzo brrr.