Niet kunnen opwarmen en warm blijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Niet kunnen opwarmen en warm blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:37

Nu ik weer in de trein zit, met ontzettend veel lagen kleren aan en een muts op en een sjaal om terwijl ik dit stukje met veel moeite typ omdat mijn vingers stijf en pijnlijk zijn van de kou, besluit ik jullie toch maar eens om raad te vragen.

Ik heb het (vrijwel) altijd koud. Ook in de zomer loop ik het liefst nog in een dikke trui, T-shirtjes zijn alleen aan mij besteed als het meer dan 30 graden is en de zon lekker schijnt. Ik ben dan altijd helemaal koud tot op het bot, zodat het pijn doet, vooral als ik me beweeg. Alles is dan ook helemaal stijf. Dit heb ik dus niet alleen als het koud is, maar ook in een kamer van 23 graden. En ik warm gewoon niet op. Ok, ik krijg het wel lekker warm als ik een half uur heb hardgelopen, maar 2 minuten later heb ik het dan alweer ijskoud. Elektrische dekentjes/warme douches helpen niet, het lijkt alsof die alleen mijn 'buitenkant' opwarmen, en niet mijn binnenkant. Zelfde met hete soep ofzo: het lijkt alleen heel plaatselijk en heel kort te werken. Ik vind het heel vervelend, want het is behoorlijk slecht voor mijn concentratie als mijn lijf de hele tijd pijn doet en ik het constant koud heb. Het is heel frustrerend als je nergens warm kunt worden. Alleen 's ochtends on bed is het soms wel lekker :)

Hebben meer mensen hier last van? Of hebben mensen tips? :)

Ibbel

Re: Niet kunnen opwarmen en warm blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:39

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:41

Die heb ik gezien, maar die ging alleen over handen en voeten, en ontstond plotseling. Naar mijn mening toch iets anders :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:45

Misschien een tekort aan het 1 of ander? (of gewoon meer vet kweken, haha :D )
Ik zou iig even langs de HA gaan als 't echt zo erg is, lijkt me niet helemaal normaal..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:45

Ik heb altijd koude voeten, zomer/winter maakt niet uit. 3 paar sokken en pantoffels of blote voeten geen verschil :n

Voor mn voeten doe ik koud/warm baden en meestal helpt dat. Misschien dat eens doen onder de douche?

Wel vervelend hoor, want met kou gaan ook vaak je spieren helemaal verkrampen. Wat zegt je huisarts er eigenlijk van?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:46

Wat je iig eens zou kunnen laten doen is schildklierhormonen laten bepalen. Bij een traag werkende schildklier werkt je 'kachel' niet goed.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:48

En infrarood? Warm je dan wel op ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:49

Mijn HA zegt niks want ik ben er nog nooit voor bij hem langs geweest, het leek me niet echt iets voor de huisarts... ik denk dat hij gaat zeggen dat ik veel te dun ben, maar ja, daar kan ik ook verder niet veel aan doen (want daar heb ik al voor bij de HA gelopen)

Infrarood? Geen idee. De zon warmt me beter op dan een verwarming :j

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:54

Kon hij niets vinden ( ivm je gewicht ) . Want dat zou idd goed kunnen.
Ik zou in ieder geval toch eens naar hem/haar toegaan.

Ik heb zelf een zonnebank met infrarood en deze werkt bij mij erg goed. Je wordt dan van binnen heel warm ( ik athans ).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:04

Dat is echt niet normaal dat je het altijd koud hebt..
Vind hat helemaal geen gekke reden naar de dokter te gaan. Je moet ergens beginnen. Dat je dun hebt, kan miscshien zelfs door de zelfde reden komen. Schildklier toen al laten checken? Bloedarmoede, Ijzertekort, verschillende vitamine (B12!) te kort?

In jou schoenen zou ik toch eens wat testjes aanvragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:05

Hoe is je gewicht? Want bij een laag gewicht heb je vaak ook moeite met jezelf warm te houden.
Ik had dat tenminste wel :) dus daar ligt denk ik ook een groot deel van het probleem. Kun je je niet doorlaten verwijzen naar het ziekenhuis? Controle voor de werking van je spijsvertering? Want dat kunnen ze prima onderzoeken namelijk. Bovendien kun je dan ook een multidisciplinair team krijgen; dus de arts en bv diëtiste die je samen gaan helpen. Huisarts is wat dat betreft te beperkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 17:14

Ik weeg 52 kilo bij 1.78, dus veeeeeel te dun. Ik ben bij de HA en in het ziekenhuis geweest, maar behalve een heel misschien iets beperkte vetopname konden ze niets vinden. Ik heb bij een dietiste gelopen maar volgens haar at ik prima, en ook met haar hulp kwam er geen grammetje bij :n

Ik zal eens even google-en op dat infrarood! :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:29

Heb je de schildklierwaardes een keer laten controleren? Bij een afwijkende schildklier kun je het erg koud hebben van binnen uit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:32

C_arola schreef:
Heb je de schildklierwaardes een keer laten controleren? Bij een afwijkende schildklier kun je het erg koud hebben van binnen uit.

Idem! Maar lijkt mij wel... Dat checken ze toch als iemand dun blijft om iig dat uit te sluiten..

Je hebt wel thermo-onderkleding aan neem ik aan? Van icebreaker enzovoort ( de betere merken)
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 16-11-12 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:34

ik lees mee, ik heb hetzelfde probleem. alleen gloeit mijn lichaam wel (koortsachtig volgens mijn vriend) terwijl ik er niks van voel en het gewoon koud heb.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:35

hier nog eentje. Ik ben op gewicht, maar ik heb het altijd koud. :) Voel ook altijd koud aan, met een warm dekentje kan ik me overigens wel redden maar "aangenaam warm" heb ik het zelden tot nooit. Ja, als ik voor een kachel sta. :j Maar sta ik niet voor een kacheltje oid word ik ook stijf van de kou. Zit ook binnen waar het toch warm gestookt word altijd met een dikke fleece aan. Iedereen verklaart me voor gek maar ik kan dan nog prima nog een dekentje er bij nemen. _O-
Ook in de zomer voel ik gewoon altijd fris aan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:36

Je kan ook (doe ik nu ook) met een dikke deken tegen de verwarming aanzitten, en dan gewoon doen wat je moet doen. Laptop derbij, en werken ofzo, wat je moet doen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:40

als je zo weinig vet hebt is het wel vrij logisch dat je het altijd zo koud hebt!
ik herken het helemaal, ben gelukkig deze zomer eindelijk aangekomen maar woog ook altijd te weinig.

ik heb altijd als ik koude voeten heb ik sowieso niet opwarm maar mijn vriend is laatst voor koude voeten en handen naar accupunctuur gegaan en dat heeft hem echt onwijs geholpen, dus is dat misschien een idee!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:42

ik ken iemand die dit ook had

die is bij een alternatieve genezer geweest en kreeg een mega smerige thee mee

die moest ze zelf koken in een pan en er zaten allerlei planten kruiden ed in

maar het is wel het enigste dat haar ooit geholpen heeft
als ik haar zie zou ik eens vragen waar ze is geweest

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:46

Ik had het in het verleden ook altijd enorm koud, precies zoals je beschrijft... van binnenuit, kon opwarmen wat ik wilde, hete douche nemen etc echter 15 min voelde mijn huid dan alweer koud aan (en wit) ipv roze en gloeien. En ook ik heb zo ongeveer mijn hele leven al ondergewicht.

Een jaar of 6 geleden kwam ik erachter dat mijn schildklier niet meer werkte (dmv bloedonderzoeken etc), en eenmaal ingesteld op medicatie ging er een wereld voor me open wat betreft warmte. Mijn interne kacheltje begon te werken *\o/*
De laatste 2/3 jaar is mijn gezondheid behoorlijk verslechterd en krijg ik wel weer meer kougerelateerde klachten maar het is dan tenminste herleidbaar, of ik ben heel moe (dan krijg ik het koud), last van wintertenen (tot de knie) gekregen, ik kan dus nog wel verkleumd tot op het bot zijn maar niet meer het hele jaar door.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 17:53

Zit zo'n schildklieronderzoek in een standaard uitgebreid bloedonderzoek of moet je die speciaal aanvragen?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:54

ik denk dat er bij jou echt wel naar je schildklier is gekeken.
dat is ongeveer het eerste waar naar word gekeken als je heel dun bent of heel dik en klachten hebt!
but you never know, misschien kan je navragen bij je huisarts of je er op bent getest?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 17:56

Zou ik eens kunnen doen ja, maar volgens mij was ik dat wel :j

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:58

Hier nog een vreselijke koukleum.

Ik merk dat ik beter op temperatuur kom en blijf als ik regelmatig hardloop (3x pw). Mijn doorbloeding lijkt dan beter en ik heb het dan iets minder snel koud.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:01

heb je een vriend?
anders daar is naar op zoek gaan :D (alsof het een voorwerp is)
want ik lig ook altijd te rillen maar als hij er is, gewoon een levende kachel, super!