Daglichtlamp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Daglichtlamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 13:43

Ik was benieuwd of hier iemand ervaringen heeft met een daglicht lamp.
Ik werk in een ruimte zonder daglicht en ondervind hier veel hinder van.
Nu heb ik afgelopen week gevraagd of ik een daglichtlamp mag proberen en hier heb ik toestemming voor gegeven.
Ik mag zelf uit zoeken wat dan de beste optie is en misschien kan iemand die er ervaring mee heeft mij hierbij helpen. Want er zijn er zoveel te koop.

Het budget ligt denk ik rond de 100 euro, ik weet het niet precies.

piewie

Re: Daglichtlamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:47

Bij de DA kost zo'n lamp 100euro. Ik werk ermee op het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:51

Ik heb een EnergyLight van Philips, vorig jaar tweedehands overgenomen via Marktplaats voor 50 euro meen ik. Ik heb er veel baat bij, hij staat dagelijks een uurtje aan als ik achter de laptop zit en ik heb echt veel meer energie dan voorgaande jaren. Ik ben al wel in september ermee begonnen, vorig jaar begon ik later en had het wel minder effect. Ook schijn je het af te kunnen bouwen voor hetzelfde effect, dat durf ik niet en ik zit er dus trouw een uurtje per dag bij (minimum met deze lamp is een half uur trouwens).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:04

Wij hebben op stage professionele daglichtlampen, omdat het personeel erg veel binnenzit en omdat er nachtdiensten gedraaid worden
Wat mij overdag opvalt is dat het licht erg fel is aan je ogen, daar moest is wel erg aan wennen (deed in het begin echt zeer aan mijn ogen) Geen idee of dat bij particuliere lampen ook zo is

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:28

Ik heb ook een Philips Energy Light gehad! Werkte voor mij erg goed. Ik deed een paar 'kuren', dus een week lang elke ochtend een half uur. Ik voelde me veel beter en had meer energie. Ik ben nu weer op zoek naar een nieuwe, dacht dat ik wel zonder kon, dus lamp verkocht, maar had er toch wel erg veel baat bij!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 21:32

Bedankt voor jullie reacties. Piewie, wat is jouw ervaring met die lamp. Die philips klinkt wel goed, maar is wel erg prijzig. Maar misschien kan ik kijken of ik die 2e hands kan vinden. Duurt het trouwens een tijd voor je het effect merkt of merk je het de eerste keer al?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:08

Kijk bij de aanschaf even goed naar de hoeveelheid Lux die ze afgeven. Je budget is niet heel groot voor zo'n lamp, hoeft op zich geen probleem te zijn, maar als je dan een lamp koopt met een hoeveelheid lux die vergelijkbaar is met wat een TL-bak afgeeft, schiet je natuurlijk niks op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:32

Wij hebben meerdere daglichtlampen hier hangen en een bij de kipjes voor s ochtends. In Duitsland bij Obi waren ze veel voordeliger. We hebben destijds voor 3 lampen 30 euro betaald. Twee sterkere voor in huis en een iets minder voor bij de kipjes. En het bevalt goed. Zeker die in de slaapkamer doet zijn werk. Eerst wakker worden met een licht wekker en daarna de daglichtlamp aan.

Misschien niet het gezelligste licht maar mijn mannetje is goed wakker als hij naar zijn werk gaat en geen ochtendhumeur meer. Hij krijgt overdag ook niet veel daglicht binnen dus dit is een uitkomst.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:23

Ik heb ook de Philips energy light en ook mij bevalt die super. Heb er nu zelfs 2 omdat ik hem dacht met verhuizing te zijn verloren en toen een nieuwe gekocht... oeps!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 08:41

Ik heb mijn lamp gisteren binnen gekregen en heb hem nu voor de eerste keer aan staan dus ik ben erg benieuwd of ik me na een paar dagen anders voel.
Het is trouwens deze geworden. http://www.lichttherapie.nl/product/lan ... pie/41465/

Ik heb zoals Lalidan zei gekeken naar het aantal lux en dat was bij deze net zo veel als bij die van Philips.