denken denken....ben jij ook zo'n nadenker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jansen123

denken denken....ben jij ook zo'n nadenker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:17

hoi bokkers,
ik word soms zo moe van mijzelf! ik denk alleen maar na.
een ruime maand terug is mijn opa overleden en dit was echt verschrikkelijk!
ik lig vaak in bed na te denken en kan dan totaal niet meer in slaap komen.
maar ook gewoon over normale dingen!
wie nog meer?

Rennie89

Re: denken denken....ben jij ook zo'n nadenker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:20

is ook een beetje de pubertijd denk ik, alles komt heftiger aan en blijft door je hoofd spoken. Al heb ik het nog steeds maar dat komt ook door mijn ADHD :')

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:26

Mijn vriend is een denker! die denkt over alles na waardoor hij weer dingen gaat denken die bijv niet gebeurd zijn! Hij vind het heel irritant maarja je kunt het niet uitzette!!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:32

Ik heb het zelfde ik denk overdag al veel na maar owee als ik op bed ga liggen.. dan begint het helemaal..
Ik denk na over niet leuke dingen en die houden me het ergste wakker maar ook over leuke dingen of over dingen zoals dat ik morgen moet stofzuigen. In mijn hoofd heb ik dan bij wijze van de kamer al drie keer gestofzuigd terwijl ik eigenlijk wil slapen. Zo gaat dat dus met ieder klein dingetje en ik word er soms echt helemaal gestoord van, zeker als ik na 3 uur denken nog wakker lig..

Het is dus niet bepaald percee een puberteit dingetje ben ik bang..

Als iemand tips heeft om er vanaf te komen dan hoor ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:18

praat je er wel over met anderen? Het is niet zo gek, je bent nu druk bezig dit te verwerken en het is niet raar dat het dan door je hoofd spookt. Dat is opzich een goed proces, want dat betekent dus dat je het verwerkt en het niet op de achtergrond blijft sluimeren.
Maar het kan ook zijn dat je het zo erg probeert te onderdrukken (overdag) dat het er 'uitkomt' op het moment dat je daar de tijd en ruimte voor hebt, in bed dus... Want dat is het moment dat je met niets anders bezig hoeft te zijn.
Dus ik zou proberen om iemand te vinden met wie je een beetje kunt praten, bij wie je je hart kunt luchten als het ware. Da's erg belangrijk, want het klinkt nu vooral alsof je (hersenen) heel hard bezig bent dit een plekje te kunnen geven.
Sterkte :(:)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:23

Of meer tijd nemen, overdag, om te denken. Ik ben ook een denker, maar juist geen prater.
Ook geen behoefte aan veel praten. Ik plan juist liever meer tijd in om alleen te zijn.
Lekker alleen uit het raam turen met wat muziek op.

Heb in mijn puberteit ook veel inslaapproblemen gehad. Voor mij hielpen toen ontspanningsoefeningen, waarbij je in bed je focused op je lichaam (nee, dat bedoel ik niet :+ hoewel dat ook kan werken natuurlijk O:) ) + melatonine (3mg op recept).

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:24

Hier nog zo'n denker. Toen mijn moeder overleed dacht ik veel na over of ik alles goed had gedaan. Was ik genoeg bij haar geweest, hebben we genoeg tijd samen gehad om te genieten.
Maar ook simpele dingen. Vaak als er overdag wat negatiefs tegen mij gezegt word, denk ik er 's avonds verder over na. Ik trek dingen me al snel veel te persoonlijk aan.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:13

Altijd! Kan ook met mn adhd te maken hebben..
Maar mn hoofd is nooit leeg! Vermoeiend is t

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:21

Jes altijd :) Ik doe gewoon de tv aan als ik naar bed ga met een timer er op. Doordat je daar naar luisterd denk je niet aan iets anders. Al denk ik over alles na eigenlijk de hele dag :) Als iemand ook iets roept waarvan ik denk huh? dan ga ik het opzoeken. :')

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:43

Ja hier ook, de hele dag ben ik aan het denken. En 's avonds als ik ga slapen is het nog erger. Wordt soms echt gek van mezelf maar kan gewoon niet stoppen. :+
M'n ouders zeiden vroeger altijd maak je hoofd leeg, denk aan niks. Ja dat kon ik dus gewoon niet, en nog steeds niet.
Ik denk ook vaak na over wat er de hele dag/week is gebeurd, sommige situaties spelen zich dan helemaal opnieuw af in m'n hoofd, en zit ik te bedenken wat ik eigenlijk had moeten zeggen enzo.
Maarja niks aan te doen, ben er ondertussen wel aan gewent. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:27

Ja.
Mijn hoofd staat altijd 'aan'.
Kan ook echt uren helemaal dingen uitpluizen, problemen zóeken, oplossingen daar weer voor zoeken, nog meer denken, piekeren, twijfelen.
vreselijk irritant en ongelooflijk vermoeiend..