opeens last van ernstige hoofdpijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

opeens last van ernstige hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 17:29

Sinds vandaag heb ik last van ernstige hoofdpijn, het trekt dan weer even weg, en komt vervolgens weer opzetten.. De pijn is ondraaglijk en ik kan dan niets meer doen behalve stil zitten. Als ik me inspan heb ik er meer last van. Ook heb ik overgegeven en ben ik misselijk. ... Ik heb zelden last van hoofdpijn, maar nog nooit zulke extreme pijn gehad... Herkent iemand dit? Hoort dit gewoon bij een flinke griep?

Lousje22

Re: opeens last van ernstige hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:31

Het zou een migraine aanval kunnen zijn.. Kan je ook slecht tegen het licht?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:33

Klinkt idd als migraine!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 17:41

Maar ik heb hier nooit last van gehad...Last van licht? Hmm, nee niet echt.. hier staat ook niet veel licht aan...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:47

Als je migraine hebt dan kan je het licht niet verdragen. Beste wat je dan kan doen is in een donkere kamer gaan liggen, thats it. Mijn pa heeft het al zijn hele leven, ik heb afentoe zo'n aanval.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:04

Leg heel de tijd al in een donkere kamer, net doe ik het licht aan, nergens last van..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:05

sowieso is achter een apparaat (computer etc) niet echt goed voor je als je heftige hoofdpijn hebt :)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:16

Ik lig continue op me kamer in het donker, op m'n bedje... Ik zit via mijn mobiel af en toe op bokt. ;-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:27

Kan migraine zijn, dan helpt een nachtje slaap meestal wel tegen de ergste pijn, maar dreunt het nog een dag tot paar dagen na bij beweging. Zelf heb ik geen last van het licht met migraine trouwens, Wel begint het met slecht zicht, vervolgens misselijk en knallende koppijn.

(Licht van de tv/pc/mobiel kan ik dan trouwens níet hebben, dus dat moet ik dan niet doen..)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:21

Niet bij alle vormen van migraine heb je last van licht. Dus het zeker wel (een vorm van) migraine zijn.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:26

Als je daar nog nooit van last gehad hebt, lijkt het me verstandig even naar de huisartsenpost (of hoe heet zo'n beest in nederland) te gaan. Er zijn wel meer dingen die hoofdpijn, misselijkheid, overgeven kunnen geven. De ene al wat ernstiger als de ander.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:30

Klinkt als migraine. Heel vervelend en kan komen door stress of een voedingsproduct waarop je kan reageren.

Ik heb bijvoorbeeld migraine door stress, maar mijn vader heeft het door melk drinken.
Die had elke week migraine, en dronk elke dag een liter melk. Toen gestopt met melk drinken en nooit meer migraine gehad :j

Mocht het vaker gebeuren, kan dan eens naar je voeding en of je last hebt van perioden met veel stress :j
Bezoekje aan de huisarts kan ook geen kwaad, die kan je de juiste pijnstillers voorschrijven.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:48

Ik heb helaas wel veel last van hoofdpijn en ook migraine ken ik. Heb dus wel een beetje ervaring inmiddels zeg maar. Hoofdpijn kan door echt van alles komen.
Een bloeddruk die ineens torenhoog is. Je kan het ook krijgen terwijl je dit eerst nooit had vlak voor je menstruatie of door stress, of doordat er een spier tussen je schouderbladen klem zit zonder dat je het weet of iets in je nek niet goed. Of als je te weinig drinkt.
Soms gaat mijn hoofdpijn weg als ik 3 glazen wat achter elkaar drink.

Wat ik mij meer afvraag is waar de hoofdpijn bij je zit. Tussen je ogen of als een band om je hoofd. Of steken in je hoofd. Wordt het meer door eten of minder? heb je verder nog ergens last van?

Als je het morgen nog hebt en er niet mee bekend bent verder en je niet in bovenstaand verhaal kunt vinden zou ik morgen wel de dokter eens bellen en eens langs gaan.

ik zag net wel in een topic van jou vandaag dat je bijna niks gegeten hebt. Ben je opgestaan met de hoofdpijn en heb je weinig gegeten omdat je zo misselijk was? De dingen die je namelijk vandaag verder genomen hebt zorgt wel voor een flinke schommeling in je suikerspiegel wat ook niet echt super is met hoofdpijn erbij.
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 15-11-12 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:51

wizewo schreef:
Als je daar nog nooit van last gehad hebt, lijkt het me verstandig even naar de huisartsenpost (of hoe heet zo'n beest in nederland) te gaan. Er zijn wel meer dingen die hoofdpijn, misselijkheid, overgeven kunnen geven. De ene al wat ernstiger als de ander.

Ja, maar heb er pas 1 dagje last van, om dan gelijk al naar een dokter te gaan... Ik wacht het nog even af.
Heb ook zitten googlen en dus zitten lezen dat er meer dingen aan de hand kunnen zijn dan alleen migraine.
Ik wacht het nog even af en wie weet is het morgen weer weg.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:55

Kan ook griep zijn, of voorhoofdholteontsteking. Zou zeker in de gaten houden hoe je je verder voelt, grieperig, koorts, verkouden...?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 21:06

Enamorado; mijn suiker is altijd rond de 4 en vaak daaronder, dus niet te hoog, eerder te laag. Mijn hoofdpijn zit bovenin, helemaal bovenin, hoger dan mijn ogen. Het komt ineens opzetten, wat echt pijn doet en dat ik alleen nog maar naar mijn hoofd kan grijpen. Verder heb ik last van misselijkheid & heb ik veel overgegeven. Lig voornamelijk op bed, vandaag 7 uur geslapen omdat het te veel zeer doet die pijn. Als k lig heb ik minder pijn. Gister kwam het opeens een beetje vaag opzetten en vandaag heb ik veel last gehad. Overgegeven en pijn zijn de enigste klachten en moeheid, verder heb ik het vaak warm, dan weer koud, maar ik ben niet verkouden.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:16

Als de hoofdpijn doortrekt naar een spier in je nek (hoef je niet persé te voelen), maar mocht je het wel voelen haha kan het ook duiden op spanningshoofdpijn. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen omdat ik zelf precies weet wanneer het migraine is en wanneer spanningshoofdpijn. Maar zoals al gezegd kan het meerdere dingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:12

Ik kan me met migraine ook niet concentreren op een telefoon, ik kan helemaal niets en wil alleen in het donker slapen. Een ernstige migraine aanval hebben en bokken, daarbij kan ik me niets voorstellen.

Veel mensen die opeens een ernstige hoofdpijn hebben, hebben hun hoofdpijn vanuit de nek. Vraag eens iemand om fijn je nek te masseren. Neem aspirine en plak een warmtepleister en ga slapen.

Maar ik zou me na 1 dagje hoofdpijn niet gelijk zorgen maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:15

Wat ik echt fijn vind is om onder een warme douche te gaan staan; kan ik even weer goed ontspannen. Onbewust kun je verkrampen tijdens erge hoofdpijn in de nek, dus een douche helpt daarbij.

Kan ook gewoon oververmoeidheid zijn hoor die hoofdpijn; als ik echt te moe ben, krijg ik ook een vreselijke hoofdpijn; die zit dan net onder mijn haargrens die pijn.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:53

Hoe gaat het vandaag?