Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Romyv schreef:je loopt toch al bij een longarts? Aangezien je die longfuncties niet bij de huisarts doet neem ik aan? Dus niet doorverwijzen, second opinion! Dat er meer aan de hand is mogen duidelijk zijn.

Selka schreef:Mijn oma zit met zuurstoftank op de 83% en die mag helemaal niks meer van de dokter. Een gezond mens heeft geloof ik 96%.
Dus als jij op de 62% zit, dan zou ik gaan "hollen" naar het ziekenhuis. Dat is écht niet goed! Dan moeten ze gewoon naar oorzaken gaan zoeken. Jouw verhaal klinkt een beetje als een lapmiddel voor iets waarvan je nog niet eens weet wat het is.
Gewoon gaan hoor meid en als je niet mag, dan naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis en daar een doorverwijzing eisen!
lovelygirly schreef:ik loop alleen bij de huisarts en daar heb ik die test gedaan. Moest ik blazen. Voor het pufje was het met test 62 procent en daarna blazentmet pufje 79 procent! Wat het dan is weet ik niet. Zal straks het blaadje eens opzoeken!
als je je echt zorgen maakt gewoon doorverwijzing vragen voor de longarts. Dan weet je wat er echt aan de hand is met je longen.
Kentaro schreef:Jawel, bij een huisarts noemen ze het ook longfunctietest. Je moet een paar keer keihard in een pijpje blazen. Dan krijg je een pufje. Moet je iets van een kwartier of half uur in de wachtkamer wachten en dan moet je weer een paar keer tot het uiterste blazen. Ze kijken dan naar het verschil voor en na. Het is uiteraard lang niet zo uitgebreid als in het ziekenhuis, maar ze noemen het wel een longfunctietest.
egnie schreef:Ik zou de HA nog een keer opbellen en verzoeken een verwijzing klaar te leggen. Doet hij dan niet, dan zou ik naar het ziekenhuis gaan. Me op de eerste hulp melden, gegevens die je hebt en medicatie meenemen en daar mijn verhaal doen.
lovelygirly schreef:ik loop alleen bij de huisarts en daar heb ik die test gedaan. Moest ik blazen. Voor het pufje was het met test 62 procent en daarna blazentmet pufje 79 procent! Wat het dan is weet ik niet. Zal straks het blaadje eens opzoeken!