Verkoudheid die maar niet overgaat, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Verkoudheid die maar niet overgaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 11:38

Ik ben inmiddels al twee weken 'verkouden' wat nu is overgegaan in een voorhoofdsholteontsteking + longontsteking. Ipv me elke dag iets beter te voelen voel ik me elke dag een beetje zieker :')
In m'n omgeving hebben meer mensen heel erg veel last van deze powerverkoudheid.

Zijn er nog meer mensen die zo ontzettend ziek zijn van een huis-tuin-keuken verkoudheid?

Rytir

Re: Verkoudheid die maar niet overgaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:39

Momenteel niet maar twee jaar geleden had ik zo'n mega verkoudheid. Heb toen 5 maanden met klachten rondgelopen :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 11:40

5 maanden?! :wow: Ik hoop toch echt dat ik binnen een week beter ben :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:41

Beterschap! Ik ben ook er lang mee in de weer geweest; bijna een maand :+ dus deze hele winter wil ik niets meer haha :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 11:42

Een maand! Ik word nu toch wel een beetje moedeloos :')

Ik had vorige maand al de twee daagse griep die nu nog steeds rondgaat. Toen kreeg ik last van m'n astma en nu dit dus. Ik vraag aan de Sint dit jaar een gezondheidsgarantie van pak 'm beet 3 jaar _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:45

Ja hier...
al 2 maanden verkouden,het zet steeds niet helemaal door.
Ben nu maar weer aan de echinaforce..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:47

phormicola schreef:
Een maand! Ik word nu toch wel een beetje moedeloos :')

Ik had vorige maand al de twee daagse griep die nu nog steeds rondgaat. Toen kreeg ik last van m'n astma en nu dit dus. Ik vraag aan de Sint dit jaar een gezondheidsgarantie van pak 'm beet 3 jaar _O-

Ik ben bescheidener: met 1 winter ben ik al tevreden haha :D griepprik wel laten zetten, houdt de verkoudheid niet tegen, maar de griep hopelijk wel!

Hielp wel om mijn holtes elke dag te spoelen met zout water; Google maar eens op neti pot. Scheelde weer wat hoofdpijnuurtjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:50

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:52

Altijd verbazingwekkend om te zien hoeveel troep naar buiten kwam na zo'n sessie :D ik deed dat wel onder de douche :') anders zal alles onder de ehh snot :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:56

phormicola schreef:
Ik ben inmiddels al twee weken 'verkouden' wat nu is overgegaan in een voorhoofdsholteontsteking + longontsteking. Ipv me elke dag iets beter te voelen voel ik me elke dag een beetje zieker :')
In m'n omgeving hebben meer mensen heel erg veel last van deze powerverkoudheid.

Zijn er nog meer mensen die zo ontzettend ziek zijn van een huis-tuin-keuken verkoudheid?

Voorhoofdsholteontsteking en longontsteking!? Dat is echt niet in een week over hoor....uit die droom kan ik je wel wakker schudden daar ben je op zijn minst twee manden zoet mee en dan heb je het herstel nog...heb het zelf in het voor jaar gehad.

Voorhoofdsholte ontsteking als je dat eenmaal eens hebt gehad blijf je er gevoelig voor..kan je verlichten door te stomen
(bvk heet water zonder toevoegingen want deze irriteren de slijmvliezen nog meer waardoor je nog meer snot gaat krijgen) stomen helpt ook bij longontsteking!

Hopelijk ben je al bij een dokter geweest en heb je een ab kuurtje gekregen deze moet je echt afmaken anders krijg je resistente bacteriën..

Naast het feit dat ik ervaringsdeskundige ben, ben ik ook nog eens ziekenverzorgende...ik wens je beterschap toe, kruip onder de wol en ziek het goed uit...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:06

Yeps hier nog iemand die al een tijd kwakkeld ermee. Bij mij is het rond de griepprik ontataan nu ruim week of 4 a 5 geleden. Konstant hoofd vol snot. Hangerig verhoging, erg moe. Niets hielp, geen slijm oplosser, stomen, uitzieken. Sinds eergister een longontsteking vastgesteld en zit nu aan de antibiotica en een iets hogere dosis slijmoplosser. Wordt nu gelukkig niet erger meer nu hopen dat het gewoon overgaat. Ben het wel zat na zolang zo slap zijn. :(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:10

Ik ben ook ervaringsdeskundige in bij en voorhoofdholteontstekingen en ik zweer bij een fles fysiologisch zout en een spuit van 20 cc!
De spuit optrekken met zout water in je neus spuiten terwijl je hem gelijkertijd ophaalt, het is goor maar werkt als een speer!!
Zelfs beaamd door de KNO-arts in het UMC en het kost weinig.
Verder beterschap gewenst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:12

Ik heb dat gehad met buisjes in mijn neus erbij een aantal keren al. Erg bleh en smerig maar het werkt wel. Wel doen boven een goede bak of afwasteil. Alles loopt eruit in soms een grote straal of druk. Houdt wel je tong goed hoog anders slik je het in, dat wil je zeker niet. :r maar zelfs dat helpt op dit moment niet hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:14

hier ook een longontsteking.
Zwaar kak, nooit geweten dat je daar zo ziek van kunt zijn.
Na 10 dagen met meer dan 39 graden koorts op bed gelegen te hebben, heb ik nu eindelijk nieuwe antibiotica die wel werken.... Maar die als zeer leuke bijwerking hebben dat ik iedere 5 minuten naar de WC ken hollen. Kan ik dus nog steeds niet naar school := En inmiddels is er een gehoorgang verstopt geraakt waardoor ik doof ben aan 1 oor :') ,......
Leuk dit, allemaal.
Ben inmiddels al 2 weken niet naar school geweest en heb dan ook gewoon echt al mijn tentamens van deze periode gemist..... beetje zuur.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 12:14

Narnia schreef:
phormicola schreef:

Voorhoofdsholteontsteking en longontsteking!? Dat is echt niet in een week over hoor....uit die droom kan ik je wel wakker schudden daar ben je op zijn minst twee manden zoet mee en dan heb je het herstel nog...heb het zelf in het voor jaar gehad.

Voorhoofdsholte ontsteking als je dat eenmaal eens hebt gehad blijf je er gevoelig voor..kan je verlichten door te stomen
(bvk heet water zonder toevoegingen want deze irriteren de slijmvliezen nog meer waardoor je nog meer snot gaat krijgen) stomen helpt ook bij longontsteking!

Hopelijk ben je al bij een dokter geweest en heb je een ab kuurtje gekregen deze moet je echt afmaken anders krijg je resistente bacteriën..

Naast het feit dat ik ervaringsdeskundige ben, ben ik ook nog eens ziekenverzorgende...ik wens je beterschap toe, kruip onder de wol en ziek het goed uit...

Ik heb idd vorig jaar ook een holte ontsteking gehad. Ik heb de pech dat m'n holtes in open contact staan met de wortels van m'n kiezen, dus als ik even 'mazzel' heb krijg ik binnenkort ook nog kiespijn.

Omdat ik vorige maand nog een kuur heb gehad, wilde m'n HA het nog even een weekje met me aankijken. Ik moet stomen (wat bij mij nooit helpt) en een neusspray gebruiken. Maar ik weet nu al dat ik volgende week weer een afspraak moet maken, het wordt met de dag erger.

Ik ben vandaag wakker geworden met overal spierpijn, geen idee waar het vandaan komt aangezien ik niets doe dat vreselijk inspannend is :+

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:26

hier ook , al 2 jaar ... elke keer bij dokter geweest maar niks hielp . nu eindelijk de uitslag , ben allergisch voor mijn papagaai . vandaar dat ik altijd snotterig ben etc .

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:17

Ik ben ook al een hele tijd verkouden. Eerst was het een goede verkoudheid. Maar tegenwoordig krijg ik alleen een verstopte neus als ik lig. Heel vervelend dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:11

Bij mij is er nu eindelijk koorts bijgekomen,lig al hele dag gestrekt.
Als ik nu even lekker ziek geweest ben hoop ik dat het daarna weg is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:48

Bij mij zit er schot in de zaak *\o/* Gister dacht ik dat ik dood ging overdag. Vlakvoor het avondeten kreeg ik ineens onstuitbare honger, ik heb toen 1,5 kilo eten weggewerkt ( := ) en daarna voelde ik me veel beter!
Vandaag voor het eerst in twee weken weer normaal gegeten en het gaat stukken beter :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:48

Phormicola jij voelt je nu dus beter. Heel fijn. Nu darkcrystal nog ook, jij nu pas echt goed beroerd.

Ik mag zo terug naar de huisartsenpost. Heel vreemd. Ik voel me een stuk beter al maar vanmorgen opeens weer flinke pijn in mijn linker long en het diep ademhalen kost weer meer moeite. Moet voor de zekerheid langs komen om te kijken of niet stiekem de antibioticum niet werkt. Wordt dan lastig omdat ik nog maar een andere mag hebben en die is niet op voorraad meestal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:14

Hoop dat het allemaal meeval karuna en dat je ab wel gewoon zijn werk doet.

Mijn koorts is weg,nu zit mijn kop helemaal dicht.
Ziekzijn verloopt bij mij altijd heel raar(koorts, koorts weg, koorts terug, beter, weer ziek...)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:03

Niet fijn dus, jij blijft kwakkelen

Ik ben echt net terug. Wat een dag. Ik moest dus langskomen, kon gelukkig een chauffeur regelen. Eerst luisteren, hork van een arts. Nou mevrouw uw longen klinken schoon en u ziet er niet ziek uit. Nou oke maar toch doet het zeer. Dat zullen uw ribben zijn van het hoesten. Maar ik hoest helemaal niet. Dan is het uw botvlies wat geirriteerd is. O oke zal wel.

Maar toch nog even doorgeklopt op de plek waar het echt zeer deed. Diep ademen mevrouw. Nou dat lukt dus niet. O het reutelt toch hier. Oftewel longontsteking is nog niet weg/over. Andere antibiotica gekregen. Een soort die ik niet ken. Kom ik thuis lees de bijsluiter. Mag niet gegeven worden aan mensen die een neurologische aandoening hebben. -O- fijn dat is MS dus. Ik de apotheek bellen, ja an mag u hem niet hebben. Waarom heeft de arts dit niet gezegd. Weet ik veel staat in het protocol van dinsdag.

We konden dus de 15 km weer terug voor andere AB. Willen we wegrijden gaat de auto niet van het stuurslot. :n anwb bellen na 10 minuten prutsen, ook de monteur aan de telefoon kon niet helpen dus iemand onderweg gestuurd. Is die er bijna doet de auto het opeens weer. Nu dus eindelijk thuis. Om 1 uur vertrokken en kwart voor 5 thuis. Even pillen halen.

Nu maar duimen dat deze wel doet wat ie moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:55

Klote zeg.
Hopenlijk werkt het wel idd...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 18:32

Ik ben weer ziek -O- Ik heb nu al 5 keer gedacht dat ik beter begon te worden en dan komt het keihard weer terug.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:00

Alweer dus, teveel gedaan stiekem?