Verstandskies komt door. Au!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Verstandskies komt door. Au!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 13:05

Ook ik word eindelijk eens een verstandig mens en dit houdt in dat mijn laatste verstandskies doorkomt.
De andere 3 verstandskiezen zaten er ineens, maar dit doet toch verdomd veel pijn. Het zijn niet echt pijn-steken maar meer een zeurderige pijn. Dit duurt nu al ongeveer 3 dagen.
Het is de kies rechts onder. Mijn klieren zijn daar ook een beetje opgezwollen en ik heb last van mijn rechter oor.
Bovendien heb ik het idee dat ik een stuk duffer ben dan gewoonlijk.

Is dit normaal?

Zo ja, nu snap ik opeens waarom baby's zo vaak huilen als ze hun tandjes krijgen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:06

Heb je al ibuprofen ingenomen? Of iets koud erop gelegd? :)

(Ik word maar niet verstandig, die van mij komen niet door :+ )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-11-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:06

Ik zal wel nooit verstandig worden gezien ik geen verstandskiezen heb, maar ik leef wel met je mee met hoe erg pijn het moet doen :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:07

Ja, het kan flink pijn doen dat doorkomen. Het kan ook extra pijnlijk zijn omdat de kies niet voldoende ruimte heeft om door te komen. Als het aanhoudt zou ik er toch even naar laten kijken!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:10

Ik heb ook gigantisch veel pijn gehad met het doorkomen van mijn verstandskiezen. Het duurt meestal een paar dagen daarna is het weer even weg.

Nu zijn ze alle 4 mooi doorgekomen en hoeven ze er tot nu toe nog niet uit.
Zorg ook dat je goed op de tand poetst als hij een beetje door begint te komen. Doet misschien wel zeer maar zo houd je het wel goed schoon. Als je een gaatje krijgt of het gaan infecteren dan mag hij er namelijk wel uit.

Ik hoop dat die van mij er gewoon lekker in mogen blijven zitten :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 13:12

Wat betreft de ruimte weet ik het eigenlijk niet. Als ik er naar probeer te kijken (het is nogal lastig om én een zaklamp én je wang vast te houden en tegelijkertijd proberen je tong er niet voor te hebben :') ) zie ik dat het tandvlees dat er boven zit behoorlijk dit en raar van vorm is.

Ik hoorde inderdaad dat verstandskiezen er vrij snel uit worden gehaald, maar ik hoop toch dat die van mij mogen blijven. Ik heb het niet zo op naalden ed.

Een pijnstiller had ik nog niet genomen, ga ik toch maar even doen! _/-\o_

Warboel

Re: Verstandskies komt door. Au!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:57

Bij mij deed ook alleen de 4e een paar dagen pijn met doorkomen :j
De andere 3 totaal niet.
Ze zijn nu alle 4 helemaal door en zijn prima, ze hoeven er niet uit. Staan helemaal recht (op 1 na, die staat een beetje scheef), liggen niet tegen m'n andere kiezen aan en zijn ook nog mooi schoon.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:49

Als het pijn blijft doen kun je even langs de tandarts gaan. Waarschijnlijk krijg je dan een spoelmiddel mee met waterstofperoxide. De pijn komt waarschijnlijk van restjes eten die onder je tandvlees dat bovenop je doorkomende kies ligt (snap je me nog :') ) gaan irriteren. Als je dan dat spoelmiddel haalt, heb je waarschijnlijk binnen no time nergens meer last van.
Verder goed veel harde dingen eten, dat je tandvlees snel van je kies af komt :)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:56

Je kunt inderdaad er iets kouds opleggen dan trekt de pijn even wat weg.
Iboprofen werkt meestal ook en spoelen met waterstofperoxide kun je bij de drogist kopen voor ongeveer een euro.
Als ik je een tip mag geven ik heb zolang pijn gelden omdat ik ze er niet uit durfde te laten halen, ik had liever elke keer een paar dagen pijn.
Ik heb ze inmiddels alle 4 eruit laten trekken en ik zou het zo weer doen als de tandarts erbij kan het bespaard je echt zoveel extra pijn!
Dat raad ik je echt aan. :)
Veel sterkte ermee! :(:)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 23:11

Ik snap nu waarom ik er zo veel last van heb. Ben er net achter gekomen dat mijn rechter-boven-kies ook doorkomt, tenminste, dat denk ik. Mijn boventanden doen namelijk veel pijn en toen ik helemaal achter in drukte, was dat precies de pijnplek. Helaas kan ik zelf niet zien hoe het er daar uit ziet :Y) , maar ik denk toch dat die kies ook door komt. Het is in ieder geval goed gevoelig daar.

Van de tandarts had ik begrepen dat ik al drie verstandskiezen had, dus hoe het komt weet ik niet. Ik denk een miscommunicatie van mijn kant. :+

Dit weekend kijk ik het nog even aan, maar als ik maandag nog zo'n last heb, ga ik inderdaad even langs de tandarts! -O-

Bedankt voor de tips allemaal!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:09

Mijn laatste loopt al 1,5 jaar te kwarren. En oh, wat doet dat pijn! Gelukkig houdt de pijn meestal maar een dag of 3-4 aan en dan is het weer een paar weken weg.

De eerste deed ook verschrikkelijk veel pijn, die mocht na een jaar er eindelijk uit. Toen is meteen de tweede er ook uit gehaald en heb nu alleen deze nog. Hij kwart, maar hij komt maar niet door. Echt vreselijk.
Toen met de eerste was het op een gegeven moment zo erg, dat ik mijn mond niet meer open kon doen. Brood kruimelde ik klein en propte dat door het gat :'). Toen was het nog een week voor de afspraak bij de kaakchirurg. Hoop dat het bij jou allemaal een stuk sneller kan, want die pijn gun je echt niemand.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:23

Bah, ik ken het gevoel! Één van mn verstandskiezen is ook aan het doorkomen en doet ook gruwelijk pijn. Moet eigenlijk ook naar de ta ivm te weinig ruimte voor een extra tand maar hij kan die tand er nog niet uithalen omdat hij nog niet ver genoeg door is gekomen.
Snap nu inderdaad ook waarom die baby's zoveel huilen haha

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:02

Nou, ik ben vanmiddag toch maar even naar de tandarts gegaan. Het zijn inderdaad beide kiezen aan de rechterkant. Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar vooral aan de bovenkant heb ik absoluut geen ruimte (vandaar de pijn in mijn gehele mond), dus doorkomen kunnen ze niet. Ze moeten dus verwijderd worden door de kaakchirurg.

Helaas neemt dat mijn pijn op dit moment niet weg en zal ik er helaas nog wel even mee rond moeten lopen. Geen idee hoe snel je normaal bij de kaakchirurg terecht kan?