Migraine + Triptanen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xEmilieLx

Migraine + Triptanen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 12:00

Hallo allemaal,

Ik heb al vanaf mijn 10e jaar ongeveer migraine aanvallen. Dit was vroeger zelfs al te merking in de vorm van koorts die ik had ( Alice in wonderland koorts ) Nou heb ik er altijd redelijk mee leren leven, als ik de aura symptomen kreeg maakte ik dat ik naar huis ging, dook mijn bed in, verging van de hoofdpijn voor een dag of twee en dan de volgende dag met een bonkend hoofd weer verder. Maar in de afgelopen twee maanden zijn de aanvallen zo erg geworden, dat ik niet meer mee om kan gaan, ik loop gigantisch achter met school, omdat het elke keer donderdag of vrijdag komt ( maandag, dinsdag en woensdag heb ik stage ) Dus er zat er verband in. Maar nu kreeg ik gisteren weer een aanval op stage. Voor het eerst. Dus ik met een noodgang op de bus gestapt ( echt geen pretje met migraine en maar een kwart zicht, plus volle bus met schreeuwende mensen die naar school gingen) Dus ik gelijk de dokter gebeld want ik ben het zat. Dus vanochtend, negen uur. Kreeg ik triptanen voorgeschreven ( ibuprofen enzo werkt niet meer) In een neusspray variant. En mijn grote vraag is! Heeft iemand hier ervaring mee? Met een triptanen neusspray bij migraine??

Alvast bedankt!

Pinacolada

Re: Migraine + Triptanen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:32

Sumpatriptan/imigram? Ik heb m in pilvorm, maar die wordt in neusspray ook voorgeschreven. Pil werkt bij mij wel, maar slik maar halve anders ben ik week stoned. Maar ben na beste aanval plus die pil altijd nog wel ff onder zeil, maar haalt wel ergste eraf...maar moet alsnog plat.

Odysseus

Re: Migraine + Triptanen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:34

Ik krijg Maxalt in smelttablet vorm.

Als ik het maar vroeg genoeg neem haalt het de scherpe randen van de aanval af (met name van de hoofdpijn, die is dan veel beter te verdragen). Vroeger had het ook effect op het overgeven en de halfzijdige verlammingen die ik erbij had, inmiddels komen die gewoon weer terug. Mogelijk moet de dosis omhoog, want zit nog steeds op de dosis die ik kreeg als 15 jarige.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:35

Ik ben nu zelf gelukkig al sinds februari migraine vrij. Een kennis van me heeft deze neusspray wel gehad en bij haar werkte het erg goed, alleen het misselijk zijn bleef. Maar als dat het ergste is...

Bij mij is het sinds ik bij een chiropractor onder behandeling ben weg. (eerste maand werd het erger, maar daarna niet meer terug ge komen)